Gå til innhold

Alvorlige uenigheter ang oppdragelse :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min krangler hele tiden om oppdragelse. Han kjefter på ungene og sender de på gangen, rommet, tar fra de leker og andre goder osv. Jeg gir de klare beskjeder, og timeouter når de er veldig uskikkelige.. Selvfølgelig kjefter jeg av og til også, men det er kanskje en gang i mnd, og han gjør det flere ganger daglig!

 

Jeg sier han må slutte å kjefte og brøle til de sånn hele tiden, for den minste ting, han mener jeg aldri gjør det så da må han. Men jeg ser jo at det ikke hjelper å kjefte, men å gi de klare og tydlige beskjeder hjelper!

 

Et eksempel. Ungene har rotet, og det er barnetv så de må rydde. Han: NÅ MÅ DERE FOR %%%"&"&/ SE TILÅ RYDDE OPP DET JƤ%¤% ROTET ELLER KAN DERE BARE GLEMME BARNETV OG GÅ Å LEGGE DERE!!!!!!!

 

Det ender med hyling skriking, han hiver de på rommet og rydder selv, får dårlig samvittighet og henter de og koser med de og lar de få se barnetv. Hva lærer de da? Jo at kjeft får de uansett, så da er det bare å gå på rommet, så rydder pappa, og han henter oss så vi får se barnetv uansett.

 

Jeg: Nå er det barnetv så nå må dere rydde opp lekene deres før det begynner. Og de rydder, og den saken er utav verden!

 

Han skjønner bare ikke at det er helt unødvendig å drive å kjefte og brøle hele tiden! Han ser ikke at det hjelper! Det går ikke an å snakke med han om det! Krangler ofte om dette! Vet ikke hva jeg skal gjøre! Er hakket før jeg kaster han ut!! Hva skal jeg gjøre?????? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan ikke snakke sånn til små barn! Ble helt sjokkert her! Er du sikker på at du ikke troller?

 

De kan jo få store psykologiske skader av å vokse opp med en far som plutselig eksploderer og deretter vil kose når han får dårlig samvittighet! Det finnes nesten ikke noe mer utrygt og ustabilt miljø å vokse opp en sånn!

 

Skaff hjelp til han! Slik kan han ikke drive på! Banne og hyle er ikke å oppdra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nannyhjelpen noe sted på tv for tiden tro?

I så fall - true ham til å se en episode eller to.

Jeg hadde ikke akseptert den oppførselen du beskriver.

 

(og det er grunnen til at man skal diskutere barneoppdragelse før man får barn.... men det er litt sent for deg nå da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...