Gå til innhold

Meniskoperasjon

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har hatt en meniskoperasjon. Hadde min for en uke siden, og nå er jeg så usikker på om jeg burde ha kastet krykkene.. Mange som sier at det er lurt å kast dem så fort som mulig, legen der jeg ble operert ga ikke noe klart svar. Kjenner at jeg er veldig nervøs får å belaste benet jeg har operert i. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143114711-meniskoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble operert på en "fotballklinikk" og jeg fikk beskjed om å kaste krykkene etter 5 dager og begynne å trene. Fine øvelser er å stå på balansebrett eller pute. Har du tilgang på et trekkapparat, så fester du det til foten, står på ustø matte og tar beinet sideveis begge veier og forover og bakover. Hør eventuelt med en fysioterapeut om du kan få en time og øvelser og få lov til å trene der.

Lykke til!

Takk for svar:) Husker du om det gjorde veldig vondt å gå på det? Og kastet du begge krykkene samtidig, eller brukte du 1 krykke i overgangsfasen? Skjønner at jeg er veldig pinglete nå, men jeg gruer meg skikkelig! Fysioterapeut hørtes ut som en god ide:)

du skal kaste krykkene gradvis og passe på at du ikke halter. Det gjør alltid vondt i begynnelsen, men går seg til etterhvert. Men ikke overdriv! Begynn å gå uten krykker inne først, bruk en krykke dersom du syns det er for vondt uten. Og kom deg til fysioterapeut dersom du ønsker at bevegelighet og styrke og kontroll skal komme tilbake 100 % og raskere enn om du holder på alene. Når du har operert har du rett på fri behandling i 6 mnd etter opr dersom du går til en fast ansatt (i kommunen) eller til en med driftstilskudd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...