Gå til innhold

hva synest dere om navnene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker Carmen (vet om mange her inne som ikke liker det, men jeg syns det er nydelig). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia er et kjempefint navn.

Alette har jeg egentlig ikke tenkt på før, men ok bortsett fra at det nesten er Anette.

Carmen er ok.

 

Asbjørn - kan ikke skjønne at noen vil kalle barnet sitt et navn som inneholder as i 2010.

Yngvard - ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alette e fint..

 

Pia like eg ikkje, pga i trøndelag så sier de pia for jenta mi... Og Carmen e fint, men ikkje på et norskt barn.

 

Yngvar e fint uten D, og Asbjørn..ikkje min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13:52 hvorfor skjønner du ikke at noen vil kalle ungen sin noe som innholder as i 2010 ((vi er i 2011, velkommen etter). Er det bare fordi det blir helt feil?? Hva vet du om hva du har kalt ungene dine kan være noe helt feil på kinesiskt?? Skjerp deg. Ungen min heter Ask og mannen min jobber med en haug på engelskmenn og de skjønner de også at ordet ikke betyr det samme som på engelsk som på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

virkelig ikke lett å komme på navn man faller bladask for... prøver å finne noen navn som ikke er brukt så mye i tiden, men vi får se :)

 

håper på det rette navnet kommer snart!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi er i 2011 ja..

 

Ask blir noe helt annet enn As Bjørn, syns du ikke?

Syns heller ikke kinesisk og engelsk eller noen andre språk kan sammenlignes.

De aller fleste land man reiser til kommuniserer man på engelsk, om det er ferie, forretning, språkreise, skole..

 

Kanskje dumt å ordlegge meg sånn, men JEG ville aldri valgt et navn med ass i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt enig med deg...jeg også tenker litt internasjonalt når jeg velger navn, men samtidig så tenker jeg at det handler om viljen til å forstå eller misforstå et navn. Ønsker man å misforstå så gjør man det, og synes kanskje det er festlig! ta feks Simen. dersom man er i utlandet og presenterer seg, så uttaler man jo navnet på en måte som ikke får det til å høres ut som sperm på engelsk. Og så lenge vi bor i norge, og kanskje bruker navnet internasjonalt 4 uker i året, så bør det ikke styre navne valget.

 

Vebjørn er jo et utrolig fint navn som jeg kanskje heller holder en knapp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alette og Pia er fine navn, men Carmen blir litt for "romantisk" for min smak.

 

Yngvard er fint, men har ikke så mye sansen for Asbjørn.

 

Enig i at man ikke skal la internasjonal uttale styre navnevalg. Jeg har en god kompis som heter Odd og det er en skikkelig icebreaker når han er ute og reiser. Kommer kjempelett i kontakt med folk pga navnet sitt, har aldri vært negativt for han å hete Odd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...