Gå til innhold

Sykkel i år? 2,5 år denne sommeren. 3-hjul? 2-hjul med støttehjul? Balansesykkel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er anbefalt og hva har dere gjort?

 

Er litt usikker, siden tantebarnet mitt fikk 2-hjul med støttehjul på toårsdagen sin, men han sykla ikke noe særlig på den før han blei fire, tok av støttehjula når han var fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min fikk 3 hjulssykkel til 2 års dagen. Foreløpig er han lite interessert i den. Ikke når han ned til pedalene heller. Håper han er mer interessert til sommeren(er 2,5 år da).

Tror ikke 2-hjulssykkel hadde vært mer interessant for han nå. Så den får vente til neste vår. Balansesykkel får også evt vente til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går for trehjulssykkel denne sesongen, Han skal få den nå til påske. Er 2 år og 4 mnd nå denne mnd. Har prøvd begge deler og han er tryggere på en trehjulssykkel nå. Dessuten har de sånn skyvestang, han når ikke helt ned til pedalene endå og har heller ikke lært seg trøteknikken enda. Så får han heller 2hjuls med støttehjul neste sesong!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt 3-hjulssykkel til gutten vår som er 2,5 år i mai. Den er litt i største laget faktisk, så han når ikke helt ned til pedalene enda, så glad vi ikke kjøpte vanlig med støttehjul. Har sånn med stang bak så vi kan trille han da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her fikk 3-hjul til 2-årsdagen i fjor. Han mestret den etter en liten stund og nå som han blir 3 i mai farter han fremdeles rundt på den:)

Ingen planer om å bytte den ut enda nei!

 

Bare tull å stresse med 2-hjul. Bedre at barna blir trygge med 3-hjul først. De blir tidsnok store:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får vel se an ungen sin litt- hva liker han å leke med i barnehagen feks? De er så ulike motorisk. Min gutt (2,5 nå) knekket koden med trehjulssykkel i fjor vår da han var halvannet, og tråkket rundt på det i barnehagen. Om sommeren kjøpte vi løpesykkel (eller balansesykkel heter det kanskje?) og det var stor stas. Men i år vil han ikke bruke den i det hele tatt - han bare øver og øver på en liten tohjulssykkel vi har arvet. Foreløpig har den ikke luft i dekkene, og den har støttehjul. Men jeg tenker å pumpe den opp og ta av støttehjulene så får vi heller øve ;-)

 

Men balansesykkel liker jeg veldig godt, så ville kanskje anbefalt det. Vi hadde merket Puky (ekkelt navn, fin sykkel ;-D) og likte det fordi den har sånt lite ståbrett man kan sette beina på når de finner balansen. Og så er den liten og lett å ta med på vogna når man skal på tur.

 

Ellers er jo sparkesykkel også morsomt for de små - de med to hjul foran er lette og fine og manøvrere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...