Gå til innhold

Vanlig melk til småbarn, må de tilvennes eller er det bare til å kjøre på med en full flaske lettmelk når de har passert den magiske 1-årsgrensa? :) U/T


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo litt hardere å fordøye, så er sikkert lurt å ta det litt gradvis:)

Er ikke sikkert han/hun liker det heller. Sånn var det her i huset. Vi begynte når han var 1år, nå er han over 2år og er akkurat begynt å like det. Vi fant ut før jul at vi skulle jukse litt og har hatt oppi litt oboypulver, den med mindre sukker og tilsatt fiber (veldig lite, begynte med en halv tskje) og så har vi tatt mindre og mindre for hver gang. Nå har vi ingenting oppi, selv om han tror det, og da drikker han det :) litt lureri må være lov :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gradvis ja..

 

Kan uansett ikke se for meg at en 1-åring har behov for en full flaske med melk.

Er vel så store at det er på tide å venne til glass/tutekopp/flaske med melk til noen av måltidene. (altså ikke mer melk enn man vanligvis drikker til et måltid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente på 18 mnd får fortsatt NAN på flaska si...

13.48 hadde vel fått bakoversveis hadde du sett oss :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt så smått å venne min minste på kumelk..

Tar litt mindre MME og litt mer kumelt i flaska, så nå er det mer kumelk enn MME, så tar det litt gradvis.

Han reagerte da vi gikk fra Hipp2 til Nan3, så orker ikke det dritescenarioet igjen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...