Gå til innhold

noen som har leonberger her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det hadde jeg også i alle år.. Så kom jeg over et kull med newfoundlandsvalper, og klarte ikke å motstå! Er fornøyd med det valget, men synes fortsatt leonbergerne er utrolig fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har hatt LEonberger nå i snart 1år. Vi har aldri hatt så stor hund før. He he den er jo svær :)

MEN herregud for ein fantastisk hunderase det er. Vi har eit barn på 2 år som han går og passer på heile tida. Han er kjempe flink med ikkje å virke voldsom på dei små barna.

Kjempe kosen og veldi lat :) Er ein bedaglig hund å ha i hus og rundt små barn.

Minuset er jo all hårene, men sånn er det bare. Støvsugeren går flittig å sånn er det bare :)

Vi har vert veldi opptatt med å trene han på innkalling,gå pent i band å ikkje ta heilt av når vi får besøk eller møter andre på gata. Han bejynner å lære veldi bra nå å er ein veldi harmonisk hund.

 

Tenk godt over det, han krever tid til pels stell og trening. Tror ikkje det er noe hyggelig med ein stor bamse på over 60kg som hopper og danser på folk.

Snakk med ein oppdretter å se om det er noe for dere.

 

Lykke til. Vi elsker vår bamse, han er husets latsabb inne. Men elsker å være ute også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ei tispe på snart 2 år. hun er langt i fra lat, er i aktivitet hele dagen. Store hunder trenger mye mosjon for å bygge opp muskulaturen og det øker også levetiden og holdbarheten på raser i den størrelsen.

 

Søk info på norsk leonbergerklubb for å vite mer om rasen, de er herlige hunder hvis du har nok tid og plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, nå ble jeg enda mere gira på å skaffe meg!:D

 

Men vi må kjøpe oss hus først.. Med stoor hage!:)

 

Hvordan er leonbergere med andre dyr da? Jeg har tre katter fra før:p

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...