Gå til innhold

er det noen måter det går ann å fortelle far at han ikke må skrike ungene?

Anbefalte innlegg

vis ungene gjør noe her, kan være baggateller i mine øyne. så står han å skriker til ungene. noe som jeg virkelig ikke vil han skal gjøre..

vis gutten på 3 år tar på lillesøster så blir faren sur og kjefter. hender han senter 3 åringen på rommet for det.

jeg har prøvd å snakke til faren å sagt hva jeg mener om slik han holder på.

men nå har 3 åringen begynt å skrike tilbake til far. noe som er utrolig slitsomt

Fortsetter under...

Klart ungen skriker tilbake. Han kopierer jo det han ser.

Å skrike til ungene kan være fristende, og hvem kan si de aldri gjør det ... Men å skrike på fast basis er ikke bra.

Høres ut som far har kommet inn i et uheldig mønster han bør komme seg ut fra. Av og til må man skjerpe seg som foreldre for å forbedre ting.

Skriking virker dessuten ikke, all erfaring viser vel at det er klare og lettfattelige beskjeder som fungerer. Hvem er det som gidder å høre på noen som skriker hele tida? Det blir bare "hvit støy" som man ikke bryr seg om.

Få med deg far på Helsestasjonen, og la han få en LANG samtale med helsesøster om hvordan hans væremåte farger barna. Roper han til dem, så lærer jo han dem at dette er måten vi skal snakke til andre på når vi ikke er fornøyd.

Kanskje det er sånn far selv er oppdratt og rett og slett ikke vet bedre. Det er ikke sikkert at han selv er klar over hvordan han framstår og hvordan han handler!

Prøv: "Det er ødeleggende for barns selvfølelse at voksne skriker til dem og jeg kommer ikke til å akseptere at du fortsetter med det. Dersom det er slik at du ikke forstår dette selv eller at du ikke klarer å forholde deg til det, så må vi oppsøke noen som kan hjelpe deg med det."

...og hva ER det med dib og folk som har partnere de ikke evner å snakke med? Du deler seng med denne mannen, men du klarer ikke si til ham at det han bedriver er crappy barneoppdragelse og skadelig for ungene?

Ja, nei, hmm...

Hva med å SI FRA til idioten at han er nødt å skjerpe seg og samtidig spørre hva godt han tror det kommer ut av at han brøler til ungene sine?

Du høres patetisk ut HI.

Annonse

Hvordan du får mannen din til å slutte å skrike til ungene? Du sier:

"Du, nå har jeg sett meg lei på at du skriker til ungene våre som om du var en usivilisert neandertaler. Jeg finner meg ikke i at du behandler ungene våre på den måten, og jeg skal ikke ha noe av at de begynner å kopiere denne udugelige oppførselen din. Jeg prøver nå å si fra en siste gang, og hvis ikke du slutter nå så kommer jeg til å bestille time på Familievernkontoret for å se om de klarer å banke litt vett inn i skallen din. Og hvis ikke, så tar jeg med unga og flytter, da jeg ikke vil at de skal vokse opp med en som behandler dem på en sånn måte som du gjør."

Ferdig snakka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...