Gå til innhold

-10 kg på fem uker. Gjennomførbart?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har et mål som jeg så gjerne vil nå til 17.mai. Vil inn i bunaden! Og da må jeg være hvertfall 10 kg mindre, så kanskje jeg klarer å presse meg inn i den :)

Jeg er stor, 98 kg, har gått ned 14 kg nå siden februar. Spiser sunt og går tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig, men sansynlig vis hverken sundt eller serlig smart.Sansynligheten forat du går opp igjen alt sammen og vell så det ganske raskt er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs 2 kg i uken..og det er ikke bra. Men gjennomførbart er det. Men da må du jaggu være streng mot deg selv, og nesten sulte deg og trene mye!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, klart du klarer det:)

Du veier 98 kg og da har du litt å ta av (med mindre du er veldig høy da:).

Keep up the good work, men legg inn et par timer ekstra med trening. Og Meld deg inn i somebody.no sånn at du får en god oversikt over hvor mye og hva du spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ett sånn pulveropplegg på spenst med pulver og trening.Da går du ned 12 kg på 3 uker eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå ned mer enn 1,5 kg i uka er skadelig for kroppen.

Og det ender som oftest opp med jojo-slanking, som heller ikke er bra for kroppen..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er gravid, som jeg regner med d ikke er, så KAN det gå. Men kanskje ikke så lett? Jeg ville ned 10 kg før jeg ble gravid, og greide det :) Med CampKilo... les om dem på CampKilo.no.... jeg var veldig fornøyd.. .og om jeg sliter med noen kile etter fødsel, så skal jeg prøve litt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sunt, men sikkert mulig siden du har så mye å ta av og dermed også har spist altfor mye tidligere i forhold til hva du har forbrent.

 

Få fart på turene dine (skal vare minst 30 min og du skal være gjennomvåt av svette etterpå) og begynn å tren styrke (mye man kan gjøre hjemme. Bruk et par halvlitersflasker med vann som manualer - etterhvert bruker du sand i dem i stedet) . Muskler hjelper deg til å brenne fett raskere og samtidig gjør det at du "flytter" på vekta, noe som er med på å bidra til at du når målet med å komme inn i bunaden.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ned 10 kg på 5 uker holder det ikke med noen halvtimes gåturer. Du må ha et kaloriunderskudd på drøyt 2000 kcal hver dag. Det er mer enn mange normalvektige spiser om dagen. Om du spiser 1000 kcal om dagen, som er et apselutt minimumm hvis du ikke skal bli forferdelig slapp, må du forbrenne 3000 kcal om dgen. Ettersom du er såpass stor regner jeg med at du forbrenner rundt 2000 kcal selv om du ikke trener. Da må du trene vekk 1000 kcal hver dag. Det kan du klare med for eksempel jogging i 1 1/2 time, sykle rolig i 3 timer, måke snø i drøyt 2 timer, spille golf i 4 timer eller danse i 3-4 timer.

 

Som du ser vil du måtte trene mye. Faren for overbelastninger og skader er stor og du kommer til å være konstant sulten og sansynligvis føle deg elendig. Bruk heller god tid. Kom inn i gode vaner og klar å holde på de gode vanene resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...