Gå til innhold

Hvor lenge er det forsvarlig og holde på sånn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I mitt forrige svangerskap ble jeg sykemld tidlig, ca uke 20 pga kraftig bekkenløsning, men fikk da hele tiden høre av familien at jeg overdrev og at jeg umulig kunne ha så vondt at jeg ikke kunne jobbe (jobbet i bhg). Jeg klaget aldri på at jeg hadde vondt, men folk kunne se det når jeg gikk og skulle reise meg opp.

Jeg er nå i dette svangerskapet kommet til uke 27, og kjenner smerter hver eneste dag, men orker ikke sykemelde meg for da vet jeg at familien kommer til og begynne på samme måte igjen. For de begynte å mase om det allerede når de fikk at jeg var gravid, at nå måtte jeg ikke være så pinglete denne gangen og sykemelde meg så tidlig.

Vet jo at det jeg holder på med er helt idiotisk, men orker bare ikke den nedrakkingen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke sykmelder deg pgs familiens mas kan du umulig ha såååå mye bekkenløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du må gjøre det som er best for deg, så du slipper plager i ettertid.. Ikke hør på hva andre sier! Første svangerskapet mitt ble jeg sykemeldt tidlig, men det var pga mye trapper på jobb, og i bhg er man vel relativt aktiv hele dagen!? DET hadde ikke jeg klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke du som sykemelder deg da!

 

Du forteller selvfølgelig legen din hvordan du har det når du er på kontroll, og når han anbefaler deg å trappe ned så gjør du det.

 

Om familien har noe å utsette på det får du bare si det som det er, du følger legens anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...