Gå til innhold

Syns det er trist at gravide klager!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er høygravid og sprekkeferdig så det holder.

Jeg har hatt mange plager gjennom hele svangerskapet, og verre blir det tydeligvis. Her inne på bim har jeg klaget sammen med mange andre om alle symptomene jeg har for ditten og datten. Har klaget på verk her og der, søvnløse netter osv osv. Og jeg er så glad for å ha hatt dere bim damer gjennom svangerskapet :)

Men tenk så heldige vi er! Tenk at vi har fått sjansen til å bære fram et barn (eller flere)i magen vår! Tenk på alle sliterne som skriver hvor glade og spente de er, for nå har de endelig begynt på hormon kur, venter på egg som skal befruktes utenfor magen, eller skal få satt inn befrktede egg. Dette har jeg ikke god greie på, men herlighet jeg tenker virkelig på alle som må gjennom slike prosesser for å få mulighet til å få gå gravid, og føde sine egne barn. Vi som klarer det på naturlig vis vet ikke hvor heldige vi er :)

Og for de som hele tiden mister,, hvor tungt er vel ikke det! ?

Det kreves styrke og vilje for å fortsette om og om igjen, uten å miste håpet!

 

Sier ikke at de gravide damene her inne er utakknemlige altså! Tvert i mot. Syns alle ser ut til å være lykkelige og glade over omstendighetene de er i. Og det er så bra.. For vi er jammen meg heldige,, det finnes ikke noe større :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er lettere å se det positive og at det er verdt det når man sitter med lillegullet i armene sine, enn når man henger over dassen for 17. gang på samme dagen. Hehe. Og ja, de som mister og opplever andre alvorlige ting ville nok tatt imot oppkast og bekkenløsning med takk. Men tror de hadde klaget litt når det nærmer seg slutten de også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg. Jeg klager selv jeg, men burde virkelig ikke gjort det. Men sånn er det med alt tror jeg. "normale" klager over magesjau eller influensa, mens det ligger folk rundt omkring som bare venter på å dø pga sykdom osv. Så sånnsett har vi vel ingen rett eller grunn til å klage i det hele tatt, men man måå jo få synes litt synd på seg selv i blandt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er heldige, men samtidig - hadde jeg visst hvor store helsemessige konsekvenser for livet et svangerskap hadde for meg (ikke barnet altså), så hadde jeg faktisk valgt å la vær.

Svangerskapsplager som går sin vei etter fødsel er jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv mistet sent i svangerskapet, i 2 trimester. Og jeg har vært på nippe til å miste de to andre barna mine også under fødsel.

Jeg ser ikke på det som en selvfølge å være gravid, jeg vet hvor heldig man er.

 

MEN når det er sagt så klager jeg selvom, jeg er snart høygravid med bekkenløsning, to små barn og jeg har denne gangen også et risikosvangerskap.

 

Jeg klager her inne, til mannen, min mamma og til en stakkars venninne som står meg nær. Men alt med måte :) Jeg har fortsatt evnen til å se det positive i graviditeten og koser meg med magen stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig 12.46.

Føler bare at jeg selv har klagd litt for mye,..

Og så får jeg så vondt av alle de som prøver å prøver..

Tenker over hvor heldig jeg er..spes når det nærmer seg nå :) EEr så spent! Og overlykkelig :)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, tenker ofte på hvr heldige vi faktisk er, som har fått lov til å blir gravide 2 ganger, og forhåpentligvis går det like bra denne gangen som sist. Er helt herlig, og jeg kan ikke klare å forestille meg hvordan det må være å ikke kunne være i stand til å få barn, det må være så utrolig vondt og sårt for de som virkelig ønsker seg barn.

 

12:46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...