Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja har sluttet på medisinene, så da er det over for denne gang. Har enda ikke begynt å blø skikkelig, men det kan vel ta 2-3 dager etter jeg sluttet.

Tusen takk for at du har slått følge med meg på denne berg og dalbanen, var jo ikke slik jeg tenkte da jeg begynte på tråden. Men det har betydd mye å få lufte tankene her, for det har vært en forferdelig uke. Akkurat nå gruer jeg meg mest til å dra på jobben og treffe folk som tror jeg har vært i Roma. Jobber på en stor arbeidplass og mange som vet at jeg skulle på ferie...kommer nok til å fortelle det slik som det er til en del og så bare finne på noe med sykdom i familien til de andre. Så gruer jeg meg til at samboeren drar offshore til uken, blir to lange uker alene...skal være på hytten i påsken med noen andre i familien, så får jeg begrave meg i arbeid og trening. Målet er å optimalisere kroppen til nytt forsøk og bikiniferien i juni :-)

Masse lykke til og så må du oppdatere her inne så jeg får følge deg videre helt til babyen kommer :-) Håper å slå følge om 2 måneder :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper alt er bra med deg..

jeg får svar på hcg prøvene mine i morgen. tok en på fredag og en i dag. spotter brunt, og har mensenfølelse,- veldig!!!!! Så jeg er så redd for at løpet er kjørt for meg også........... er kjempenervøs for å ringe i morgen:(

æsj,... ikke nok med å vente så lenge på å bli gravid, så blir det bare pes etter positiv test også. prøver å slappe av men er altfor negativ i tankene mine om dagen. ikke denne påskeferien jeg ønsket meg.

Håper virkelig du blir gravid på neste forsøk,.. enten sees vi her snart, eller så får vi følge hverandre og støtte hverandre gjennom nok et forsøk.....

Klem

Skrevet

Jeg har troen på at dette går veien for deg, litt brunt er nok bare hormonelt. Kan ikke tro at det skal gå galt for oss begge, det vil jo være for ille. Noen må jo lykkes, og denne gangen er det din tur! :-)

Håper jeg kommer raskt etter, samboeren sier han gleder seg til neste forsøk allerede, for det kommer til å bli full klaff igjen. Jeg er ikke like overbevist, men har noen uker å psyke meg opp på :-) Akkurat nå er det bare deilig å slippe å kjenne etter på kroppen hele tiden og lurer på om når jeg skal begynne å blø igjen og hva det betyr.

Legen ringte akkurat og sa HCG prøven tatt på fredag viste 364, så da tok vi heldigvis rett beslutning da jeg tok siste medisin torsdag kveld.

Men er også glad for at vi valgte å få sjekket det ut, for nå trenger vi aldri å tenke at det kunne bare vært en ufarlig blødning. Typisk ting som kunne plaget oss om vi aldri lykkes med å få barn.

Håper inderlig at HCG prøvene dine er fine og at du kan pustet lettet ut i morgen. Ikke bra å gå med en stor klump i magen og skuldrene opp under ørene. Vi fortjener bedre enn det etter mange år som ufrivillig barnløse og flere aborter.

Fingrene krysset for deg!!! :-)

Skrevet

Tusen takk for svar snille deg... jeg tok jo blodprøve på fredag og i dag mandag så da bør det være en bra stigning hvis det er noe i magen min. Følelsen er på bånn, selv om den var positiv på fredag. Liker ikke den brune utfloden, og murringer og mensen rett rundt hjørnet følelse,... så jubelen når taket i morgen om hcg prøvene er bra. Om ikke så kommer jeg inn her for å følge deg. Det blir full klaff for deg på neste forsøk. Er det ikke noe du kan ta i tillegg siden du nå har hatt 3 aborter. Min venninne som er fødselslege anbefalte noe blodfortynnende et eller annet... Hun hadde en pasient med 4 aborter bak seg på 1, 5 år,.. hun drev også med ivf og fikk da disse blodfortynnende med i tillegg,.. nå venter hun twins:):) Jeg kan høre med henne hva slag medisin det var.

Du er vanvittig sterk,- men så godt å ha en positiv og sikkert veldig støttende samboer oppe i det her. Min gruer seg til i morgen,.... håper jeg slipper å skuffe han med en negativ beskjed.

Ha en koselig kveld:)

Klem

Skrevet

Tillater meg å kommentere i tråden deres jeg :)

Trist at det gikk galt igjen Glow, men virker som du er flink til å se fremover- krysser det jeg har for at det lykkes på neste forsøk, og at syklusen kommer fort i gjenge igjen.

Aurora- ville bare si at det virker som det er utrolig vanlig å blø ved fryseforsøk (du hadde fryseforsøk?), jeg trålet nettet etter solskinnshistorier da jeg hadde mine blødninger, og fant mange! Jeg hadde både mensenfølelse og friskt blod, men er omsider kommet til uke 13 og alt er fint. Slutta forresten med alt av blødninger og brun utflod fra den dagen jeg slutta på progynova/cyclogest, så har tenkt at det kanskje kan ha noe med bivirkninger av medisinene å gjøre? Det er jo en litt "unormal" graviditet mtp hormoner og sånt når man lykkes med stimulert frys. Lykke til begge to!

Skrevet

Tusen takk for svar BeBe:) Og gratulerer med 13 uker gravid:)

Hos meg er det heller følelsen som er verst. Kan liksom ikke tro at jeg skal være så heldig. At jeg virkelig er gravid. Har ventet i årevis på det, og derfor så overreagerer man sikkert på ting som andre kanskje ikke tar så på vei for.

jeg har nesten ikke blødd friskt blod, kun litt på papiret på fredag. Men har litt brunt i truseinnlegget hver dag:(

I morgen vet jeg mer, og håper jeg ikke trenger en by runde med ivf...

Ja det er fryseforsøk jeg hadde!!

Skrevet

Lav hcg stigning,.. så jeg regner med at dette ikke har gått veien for meg heller..Legen var ikke optimist,..

Lei meg nå:(

Skrevet

Du må ikke gi opp, du har stigning og hvor høy HCG'en er, det er jo litt individuelt. Det er jo innenfor normalen av det jeg har sett av HCG tabeller i forhold til ca uker. Så jeg synes du skal beholde håpet.

Hva sa han du skulle gjøre nå da? Vente til UL om en uke?

Forstår veldig godt at du er lei deg når legen sier han ikke er optimistisk. Men dette er absolutt ikke håpløst og jeg krysser fingrene for at du får se et bankende hjerte på tirsdag. Kan ikke få meg til å tro at det skal gå galt for oss begge....

Synes fryktelig synd på deg nå, for jeg tror jeg vet akkurat hvordan du har det inni deg nå. Skulle ønske det fantes en mulighet til å få et sikkert svar på minuttet, så vi slapp å bli utsatt for denne torturen denne ventingen er.

Tenker på deg og håper inderlig at du blir den som får glad meldingen denne gangen!

Skrevet

mister mer og mer håpet,.. leser om flere som har hatt bedre odds enn meg,.. altså høyere stigning .. som det har gått galt med. Jeg hater rett og slett livet akkurat nå. Gikk nok ikke bra for noen av oss-

Ikke får jeg noe forsøk før etter sommerferien heller,... så det blir litt av en sommer. ikke skal vi på ferie heller,.. vi skal bruke pengene på huset!

livet er sååååååååååååå URETTFERDIG!

Snufs

Skrevet

Ja livet er fryktelig urettferdig og til tider veldig tungt. Det er bare så synd at det er så lite å gjøre med denne urettferdigheten. Noen er bare mer uheldig enn andre, og når det gjelder barn er vi dessverre blant dem.

Men for meg så hjelper det å tenke på alt annet som er bra i livet og jeg prøver å ikke la barnløsheten få ta helt overhånd i livet. Det er jo umulig når man er midt oppi den usikkerheten som du opplever nå. Da dreier jo alt seg om det.

Etter jeg fikk avklaringen, så har jeg igjen funnet tilbake til roen og flyttet fokuset mitt. Har fått sørget fra meg på den halvannen uken i usikkerhet. Jeg har tidligere bestemt meg for at 30-årene ikke bare skal handle om å få barn, men også leve livet slik jeg ønsker. Men det er klart, sårhetsfølelsen og lengselen etter å få barn ligger jo i oss hele tiden. Er jo ikke til å unngå når man er eneste i venneflokken som ikke har barn.

Om det nå skal gå galt for deg (noe jeg absolutt ikke håper skal skje), så får du ta tiden til hjelp og legge noe fine planer for sommeren etterhvert. Tenke at du slipper en sommer på hormoner og i usikkerhet. Så er du mentalt og fysisk klar for nytt forsøk.

Har du ikke flere fryseegg forresten? Eller er det det at tiden blir for knapp frem til sommerstenging?

Selv håper jeg å få et nytt forsøk i mai\juni, og om det ikke går (enten for liten tid eller blir mislykket), skal jeg nyte det å ikke ha noen bekymringer i hele sommer og slippe disse hersens hormonene.

Ikke for det, jeg vil jo velge en graviditet og baby fremfor alt annet når som helst, men nå er jo det dessverre ikke så lett for oss.

Men vi gir ikke opp håpet, dette skal vi klare. Enten går det denne gangen for deg, eller så skal det gå neste gang. Da må du også høre om f.eks blodfortynnende og prednisolon etc. For da blir det siste gangen for oss begge.

Krysser fremdeles fingrene for at du ender opp som den som får lykkebeskjeden til tross for hva legene trodde. Skulle ønske det var noe jeg kunne si som gjorde ventetiden bedre, men den er dessverre bare helt umenneskelig vond og lang. Men du får ta noen timer om gangen og prøve å finne på noe. Vi har aldri kjørt så langt og lenge for å sjekke priser på olje til terrassen, som forrige uke :-) Bare for å få tiden til å gå...

Tenker på deg...

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar,.. tårene triller her og jeg fatter nesten ikke at hva jeg er med på..

men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Klinikken er stengt, og jeg får ikke snakket med noen før ul på tirsdag. men jeg VET det har gått galt, alle symptomer er BORTE og det murrer og murrer der nede. akkurat som om noe vil ut....

lurer derfor på om jeg skal slutte på medisinene nå??? da kan jeg liksom avslutte dette og komme inn i min vante syklus fortere. jeg blør ikke noe men tror ikke det betyr noe i denne sammenhengen..

jeg har tre egg igjen på frys, men regner ikke med at jeg rekker noe før de stenger... må vi vente enda en mens når det er abort??

jeg er så lei meg at jeg har vondt langt inn i brystet kjenner jeg...

håper jeg klarer å finne krefter til å klare meg gjennom denne tiden,- og at sommeren ikke blir så fæl som jeg tror,... men jeg føler på meg at jeg vil slite litt nå fremover. var jo faktisk litt optimist etter Ul på fredag og ikke noe mer blødninger.... så hcg tok jeg bare for å forsikre meg om at at var bra, så får jeg den litt uventet faktisk...

tenker på deg også,- du virker veldig sterk:)

Skrevet

Det er det som er ekstra belastende for oss på fryseforsøk, for du tar disse medisinene som gjør at kroppen ikke reagerer helt som vanlig.

Og samtidig ønsker du bare litt kontroll på situasjonen og det får du bare om du slutter, for da vet du at det går galt. Slet med akkurat det samme hver dag i forrige uke.

Siden legene ikke har bedt deg om å slutte, så ville jeg fortsatt frem til UL på tirsdag, for da får du gjerne et 100% svar og trenger aldri mer å lure på om du gjorde det riktige. Vet det blir lange tunge dager, men da slipper du å vurdere hver eneste dag angående medisiner. Bare ta de og få dagene til å gå på et vis.

Tror ikke vi må vente en ekstra mens, forstod det slik at jeg kunne starte opp på neste. Problemet mitt er at jeg etter forrige forsøk i naturlig syklus hadde 40 dagers syklus, så er forberedt på at det kan fort gå 6 uker før den dukker opp og jeg skal på ferie i juni...

Jeg er nok ikke så veldig sterk, men har kanskje utviklet en god evne til å komme meg raskt på beina igjen. Har opplevd litt tidligere og vet at livet går videre og ting blir bedre, er også lei av å ha for mange kjipe dager og sture inne i sofaen, mens livet farer forbi. Samtidig jobber jeg på fritiden med mennesker som ofte er i vanskelig livssituasjoner og har familiemedlemmer som lever livet sitt i store smerter inn og ut av sykehus. Så da får jeg litt perspektiv på tingene når den værste sorgen har lagt seg. Selv om sorgen over å være barnløs til tider er uutholdelig og absolutt ikke noe man bare rister av seg. Tror nok det er en av de største sorgene man kan ha i livet (sett bort i fra dødsfall og leve med dødelig sykdom), også fordi du lever så lenge med den, sammen med håpet om at vi skal lykkes en gang. Og det skal vi jo :-D Vi har enda mange år på oss, jeg prøver å tenke at det ikke gjør noe om vi får barn når jeg er 40 og han nesten 50, det er bare en detalj :-)Men sånne ting kan plage meg en gang i blant. Også det at det hadde vært kjekt å hatt barn i noelunde samme alder som vennene våre.

Men slike dumme tanker må jeg bare parkere, når vi ikke kan få barn på bestilling.

Du kommer deg gjennom dette og vi har uante krefter når vi bare må, men vet det ikke er lett når du lever i uvisse slik som du gjør. Det opptar alt og ingen forventer at du skal se lyst på livet akkurat nå. Du må takle det slik du føler for selv, det er det eneste riktige for deg.

Skrevet

Kunne ikke bare blødningen begynne????

I dag har jeg vært helt apatisk. Er bare lei meg,- men orker ikke trøst. Er irritert på sambo ( stakkars),- han er jo liksom på utsiden selv om han er trist han også. Han takler det annerledes enn meg, og ser fremover....

Valgte å bli alene istedet for å bli med han ut,- og nå angrer jeg....

Denne påsken skulle jo bli koselig,- med masse vennebesøk og kjærestekos. Istedet blir jeg her og depper for meg selv...

Blir bare mer og mer trist jeg,.....

Skrevet

Forstår så godt reaksjonene dine, det er helt naturlig å ikke orke noen ting og bli apatisk, det er jo en unntakstilstand og du vet jo ikke hva du skal føle. Tankene kretser jo rundt dette hele tiden og man ønsker så vanvittig et svar, selv om det er negativt. For da kan man sørge og bearbeide og ikke spinne rundt i det samme hjulet som et hamster og ikke komme noen vei. Pleier å sammenligne denne prøverørsprosessen med et hamster i hamsterhjul. Man føler man jobber og sliter og gjør alt man kan for å lykkes, men kommer ingen vei. Håper det snart det går veien for oss begge.

Det kan være lurt å prøve å finne på ting disse dagene, slik at de ikke blir så lange. Selv om du ikke har samme gleden av det som du ellers ville.

Men forstår godt om du unngår sosiale sammenhenger med flere folk, det kjenner jeg selv er i det meste laget når jeg er nede i bølgedalen.

Det blir for slitsomt.

Jeg drar opp på hytten igjen i dag og samboeren drar offshore. Kvier meg litt til over 2 uker alene nå, men er kommet meg såpass ovenpå at det går nok greit. Får fylle dagene med jobb og trening, men først litt ski og påskesnop :-)

Håper du kommer deg gjennom påsken på et vis og klarer å få dagene til å gå.

Masse varme klemmer fra meg!

Skrevet

Hvordan gå det med deg Aurora? Ser på en annen tråd at du skrev at du hadde begynt å blø, det var veldig kjipt å høre.....

Utrolig trist at påsken skulle bli så ødelagt, når alt lå til rette for en lykkelig tid for dere.

Tenker på deg!

Klemmer

Skrevet

Ja,- verste påsken ever:(

Håper det blir bedre tider, for dette tapper meg rett for slett for alle krefter!!

Tenk at denne tråden endte slik,.. vi som skulle ha baby i desember,,- gledet meg så veldig..Isteden så må vi begge gjennom nom et forsøk.Jeg håper jeg har kommet meg innen den tid,.. og det verste er er at jeg gruer meg veldig. Livredd for negativ test, og blir jeg gravid er jeg redd for dette... uff

Jeg lurer så veldig på hvorfor fosteret vårt ikke utvikler seg. Jeg har nå vært gravid 3 ganger( siden 2008), og aldri sett et hjerte som slår. HVORFOR??

Klem

Skrevet

Av en eller annen grunn hadde jeg kun friskt blod på luninus staven på torsdag, etter det har det kun vært brunlig spotting,.. blir ikke klok på dette jeg.

så jeg har fortsatt med hormoner, kanskje det er det som holder igjen blødningen.

skal uansett på UL på tirsdag, siden jeg hadde fått fostersekk og en liten plommesekk må jeg kanskje ha utskrapning,.. uff:(

Skrevet

Da nærmer det seg endelig UL dagen. Regner med at nervene er i høyspenn nå og at du er dødssliten av all denne uvissheten.

Håper du får et klart svar i morgen, så du får noe å forholde deg til.

Og mest av alt håper jeg at du blir en solskinnshistorie i morgen, og at legene har tatt feil. Ingen blødning og stigning av HCG, selv om den er lav, er i hvertfall et mye bedre utgangspunkt enn hva jeg hadde.

Du får prøve å fylle dagen med et eller annet, slik at den går fort.

Klemmer

Skrevet

Jeg tror jeg vil få en negativ beskjed,.. og jeg er forberedt på den. selv om jeg sikkert vil få en reaksjon så skal jeg klare det, og se frem mot nytt forsøk!!!

Skriver mer senere...

Klem

Skrevet

Lykke lykke til i dag! Spent på svaret..

Klem

Skrevet

Huff........

Det var trist..

Jeg trodde jo..-sukk

:-( Holder rundt deg jeg..

Skrevet

Nei, nei, nei, nei!!!!!!

Nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne. Kan nesten ikke fatte at vi begge to skulle ende opp med SA. Vi som skulle få verdens beste julegave.

Du må bare ta den tiden som trengs nå til å bearbeide dette, så kommer nok viljen til et nytt forsøk når du er klar for det.

Vi MÅ jo bare lykkes en dag, og som legene har sagt til meg, når jeg har følt at dette er håpløst, at når man klarer å bli gravid så er det langt i fra håpløst. Da er det bare snakk om tid. Så vi får klamre oss til det, at vi er et skritt nærmere for hver dag som går.

Tenker på deg og vet hvor urettferdig og håpløst alt føles nå.

Masse klemmer til deg!

Skrevet

Så leit å høre!! Vet hvordan du har det, og sender mange klemmer til deg! Dersom det kan være noen trøst så går det bedre etterhvert... Jeg oppdaget ma for 3 uker siden, og var helt knust. Men tiden leger selv om det fortsatt er vondt å tenke på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...