Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et lite spm, hvor mange lutinus tar du for dagen? Jeg tar en morgen og en kveld, men ser at noen tar 3 ganger for dag....så måtte selvfølgelig begynneå bekymre meg for at jeg får forlite progesteron....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm ser ut som du har svart meg, men ser ikke noe innlegg. Sikkert noe galt igjen med siden.

Jeg har nå vært hos legen og tatt HCG prøve og fått sykemelding ut uken. Skal tilbake på tirsdag og ta ny. Får ikke svar før på onsdag\torsdag på den første prøven. Gynekologen hadde ikke time før på fredag, så tok den timen, så får vi se hva som skjer. Får ta en dag av gangen. Fått en liten blødning nå, men ikke noe som minner om en SA. Skulle jo tro at det ville være noen menslignende smerter....men umulig å vite noe i dette sirkuset :-)

Jaja vi gjør ihvertfall det vi kan for å få noe fakta å forholde seg til.

Håper du har en fin helg og at dere har like fint vårvær som vi har. Deilig med litt varmere vær og sol, selv om livet ellers er litt kjipt nå.

Skrevet

Så rart at innleggene mine komme rop,...

I går tror jeg de kom opp litt senere, så vi får se om det dukker opp etterhvert;)

Blir spennende å se hvordan det går med deg fremover....

Blir godt å bare kunne glede seg over graviditeten. For den håper jeg vi begge snart kan gjøre:):)

Skrevet

Hei. Hvordan går det med deg i dag?? Blødninger eller har det stoppet opp.

Jeg ser at svarene jeg har sendt deg ikke har kommet denne gangen,.. kjedelig!!

Jeg tar 3 lutinus om dagen, morgen ettermiddag og kveld. Men Hausken vet sikkert hva han gjør.

Her har det ikke vært noe mer blod og jeg håper det er et godt tegn. Ømme pupper,. men ikke noe mer som beviser at jeg er gravid. Je g husker ikke helt hvordan man teller uker og dager. Hvor langt er jeg på vei når jeg satt inn egg 22. mars tror du????

Nå er det snart påske, og rett etter påske er det UL.... Det blir litt for spennende.

Ønsker deg en bra dag, og håper du fortsatt er litt optimist:):):=)

Skrevet

Heisann :-)

Her er det dessverre mer blødninger enn det har vært de andre dagene, så håpet er veldig lite. Litt usikker på om jeg skal ta en ny hcg prøve i morgen, for om jeg gjør det, så må jeg gå på medisinene frem til svaret som kommer tidligst fredag. Det blir lange dager. Tester meg med en CB med uke indikator i morgen tidlig, så tar jeg en avgjørelse da. Kan jo ikke stole 100% på uke angivelsene, men om det nå viser 1-2 så synker sannsynligvis HCG'en.

Synes også jeg hører at det fleste tar 3 lutinus, så skal nevne det for han. Samt at jeg kunne tenke meg å prøve blodfortynnende og betennelsesdempene medisiner, siden jeg nå har abortert 3 ganger det siste året. Orker ikke flere nå, er liksom dobbel uflaks, både bruke åresvis på å blir gravid og så miste når man endelig blir det.

Får bare fokusere på at jeg har blitt gravid 3 ganger på 13 mnd, det er jo positivt. Håper at neste mens kommer innen 5 uker, så er det bare 7 uker til neste innsett :-)

I følge Hausken skulle jeg vært akkurat 5 uker i dag, dvs at du er 5+3. Du er nå i uke 6 og på fredag er du 6 fullgåtte uker og begynner på uke 7 på lørdag (6+1) Håper det var forståelig :-)

Masse lykke til, jeg er helt sikker på at dette går veien for deg. Statistikken er virkelig på din side!

Gleder meg til høre når du har fått sett spiren(e) :-D

Skrevet

Åååå jeg er så lei meg på dine vegene... Kjempetrist det her altså...

Men viser testen i morgen 2 - 3 uker eller 3 + så er det HÅP fortsatt.... Jeg gir ikke opp håpet for deg jeg- du fortjener virkelig ikke det her.

kjenner det stikker i magen nå,.. har løftet hagemøbler osv,.. kanskje litt dumt men, følte jeg måtte hjelpe samboeren litt;)

Vi småkranglet litt om hagemøbler og stasj ute,.. jeg vil han nye han synes de vi har er helt greie,... For en bagatell å krangle om,.. men det er litt oss;);)

Så jeg er 5 + 3 jeg da:):) Jeg forstod hvordan jeg skulle regne så tuuusen takk;)

Tenker sånn på deg nå jeg.

God klem fra meg

Skrevet

Tusen takk for gode tanker :-)

Er jo litt herlig å krangle om bagateller, så lenge de ikke er for ofte og for voldsomme. Det viser jo at man egentlig har det fint og ikke må bruke energien på verre ting. Så et lite sunnhetstegn i berg og dalbanen dere har vært i leeenge :-)

Er jo litt bekymret for at jeg gjør noe gale med å ta lutinus og progynova femdeles, men det er jo naturlige hormoner så skal jo ikke ødelegge noe for kroppen og neste syklus.....

Gir en oppdatering etter test i morgen :-)

God klem til deg også :-)

Skrevet

Ja,.. krangle om bagateller gjør ingenting,.. spesielt ikke når vi bare ler av det etterpå:):)

MEN: Hvordan går det med deg??????????? tatt test??

Jeg skjønner ikke at jeg kan være gravid,.. nesten så jeg tror testene lurer meg;) Har ikke testet siden torsdag, men tenkte jeg skulle ta en mot helga, for da bør det vel stå 3+

Jeg har altså fortsatt ikke tegn til symptomer,.. og puppene er faktisk blitt mindre ømme:( Litt småredd for at det ikke er noe der jeg...

Skrevet

Test i dag viste fremdeles Gravid 2-3, noe som kan bety både økning og syking av HCG, for vet jo ikke hvor grensene er på denne testen. Så da var vi like langt. Etter mye frem og tilbake, så bestemte vi oss for å fortsette på medisinene og jeg tok en ny HCG prøve hos volvat nå.

Vi får svar på torsdag eller fredag. Har også time til gynekologen på fredag morgen og er da 5+4, så skal være mulig å se om det er en spire eller ikke.

Ingen blødning siden i går ettermiddag, men følte det kom ut mye lutinus slim i morges. Har ikke de store forhåpningene, gjør vel det mest for å få en skikkelig bekreftelse så vi slipper å plage oss senere med tanker om at det kanskje var håp. Man hører jo om så mange det går bra med. Dette er noen sinnsykt lange dager, er helt matt og tiltaksløs. Slitsomt å være i ingemannsland....

Tror nok det er mer vanlig å ikke kjenne noen ting til tidlig graviditet som det er å ligge rundt doskålen. De fleste av mine venninner, med unntak av en, kjente svært lite til at de var gravide. Flere tok UL i uke 9-11 for å sjekke at det var noe der :-) Alle gikk det fint med.

Men med så mye nedturer som vi har hatt, så er det jo veldig naturlig at vi er ekstra engstelige.

Jeg kommer nok til å bare vente på en abort neste gang også, og det er veldig synd. Husker den utrolige gleden og optimismen jeg hadde første gangen jeg ble gravid, tenkte jo at det kunne gå galt, men ikke noe jeg brukte mye energi på før jeg aborterte. Skulle gitt mye for å ha den roen igjen :-)

Skrevet

Jeg bare fortsetter å krysse fingrene for deg,.. og tenker masse på deg!!!!

At testen ikke viste 1 - 2 er vel et godt tegn??? Synes det er rart at det stopper opp å blø i så lange perioder... Hvordan er det nå??

I kveld er jeg ved godt mot,- dette må bare gå veien, og jeg har begynt å tenke på om det er gutt eller jente:):):)

Håper du kan fortsette her inne på 1. trimester,- om ikke så må du komme fort tilbake!! Du klarer jo å bli gravid!!! Neste gang tar du 3 lutinus om dagen, kanskje det gjør susen???

håper du klarer å slappe av litt, selv om jeg vet hvor grusomt du har det akkurat nå,- vekker minner 3 år tilbake for min del:(

Gode klemmer

Skrevet

God morgen :-)

Ny test i dag viste fremdeles gravid 2-3, så er like klok. Ingen blødning siden mandag ettermiddag. Men i går ettermiddag følte jeg at hele lutinusen kom ut i en klomp.....det er ihvertfal ikke noe godt tegn.....

Jaja, tror jeg fortsetter på medisiner og satser på at jeg får prøvesvarene i løpet av morgen dagen....det skal bli så deilig uansett hva som er resultatet, selv om jeg nok får en liten reaksjon igjen om det er negativt. Er så lei av å aldri komme meg lengre enn de første månedene. Har gått gravid tilsammen ca 5 måneder det siste 13 mnd, men ingen baby :-( Så har litt følelsen av at det aldri skal gå. Men vi gir ikke opp enda.

Det er bra du har godt mot, ingenting er så deilig når du kan klare å senke skuldrene og bare glede deg over at du endelig er gravid igjen :-)

Kanskje det både er en gutt og en jente ;-) Blir så spennende med UL din, er jo under to uker til nå :-)

Skrevet

Forsett på medisiner du... kan være lurt!! Jeg aner ikke når testen skulle vist 3+, men tenkte jeg skulle ta en mot slutten av uka eller rett over helga. I dag tidlig kom all lutinusen ut her og, ikke i en klump, men rennende...trodde nesten jeg tisset meg ut,.. he he:)

Så bra at det ikke har kommet noe mer blod, det er jo et godt tegn det. Har du noen andre symptomer på at du er gravid da??? Ååååå jeg håper sånn at blodprøven din er bra i morgen.

Nå er det snart påskeferie,- og rett etter ferien skal jeg på UL , kjenner meg helt kvalm bare av å tenke på det.

Tror forresten det bare er en baby.... men planen er å få en til ikke så lenge etter. Det er hvert fall drømmen min.

Hører fra deg!!

Skrevet

I dag fikk jeg en ny blødning, så har egentlig gitt opp denne graviditeten. Ser bare frem til å få en bekreftelse på SA og slutte på medisinene. Er klar til å få kroppen min tilbake og i form til ny syklus. Håper det ikke blir så altfor lenge til. Har funnet ut at det kan gå inntil 7 uker før neste mens og rekke innsett før jeg drar på ferie i slutten av juni. Så håper den ikke blir senere enn det. Har jo HCG i kroppen enda, så ting skjer jo ikke før den er borte. Håper det går i orden. Jeg har vært inne på tanken å bare vente til etter sommerferien, men føler tiden løper litt fra oss. Så tror vi bare kjører på om det er greit for Hausken. Skal ihvertfall be om en skikkelig gjennomgang, for føler at noe må gjøres etter 3 SA\MA.

I dag har vi vært ute i hagen i hele dag, deilig å gjøre noe fornuftig opp i denne endeløse ventingen. Så dagen har ikke vært så ille :-)

Vi satser også på to tette, drømmene kan ingen ta fra oss :-D

Skrevet

Dette er bare helt utrolig. Fikk mast meg til å få HCG resultatene mine i dag, selv om lab'en på Volvat helst ville at jeg skulle vente til jeg var hos legen i morgen. Begge prøvene hadde 1600 som verdi. Verdien i seg selv er jo helt grei i forhold til hvor langt jeg var på vei, men de er altså helt like etter ca 48 timer.....

Så fikk jo ikke et helt klart svar, annet enn at det nok mest sannsynlig ikke er noe liv der, for da burde det jo økt. Men veldig overrasket over at det var helt likt. Ville jo tro at det hadde sunket en del. Fikk beskjed de andre gangen jeg har abortert, at HCG halverer seg ca hver 36. time. Men det kan vel være at lutinus og progynovaen gjør at det blir hengende igjen lenger.....ikke vet jeg. Så nå er jeg igjen veldig usikker på om jeg skal fortsette på medisinen til i morgen tidlig og høre hva gynekologen sier og evt ser på UL, eller om dette er et så klart tegn på at det ikke er noe håp og jeg bare skal slutte.....

Skrevet

Her soptter jeg brun utflod, og har masse mensmurringer. De ømmepuene er borte g føler meg heltto. Så det har nokgått galt her gs,..

er sååå lei meh jeg nå..

så da får vi sørge sammen:(

Skrevet

Så leit å høre, men dette trenger ikke å bety at du mister. Brun utflod er vist helt vanlig ved fryseforsøk og mensmurringer er jo vanlig ved gravidet og særlig når man bruker lutinus. Naboen hadde slike murringer helt til hun gav seg med progesterontilskudd i uke 10.

Men om du orker, så ville jeg prøvd å få en time til UL. Gjerne privat om du ikke får det av legen, for det er verdt pengene å bli kvitt bekymringer. Du er jo straks 6 fulle uker og da skal de kunne se noe. Kanskje også HCG prøver, så slipper du å være urolig i hele påsken. For unner ingen denne usikkerhet vi har hatt i en uke nå.

Jeg tror ikke at du har en SA så lenge blødningen ikke øker og det kommer med mye frisk blod som også er koagulert.

Jeg krysser fingrene og tror at dette går bra for deg :-)

Skrevet

hvordan har det gått med deg??

skal til priva ul i dag klokka ett.... kom blod i natt:( så nå er jeg bare så utrolig lei meg. dette kom veldig brått på meg siden jeg hadde begynt å roe meg ned og tenkte at dete kom til å gå bra. men i denne prøverørsverden så skal det visst ikke være sålett..

fo et liv dette er.

håper du får et positivt svar i dag!!!

Skrevet

Aurora og Glow, jeg har lest innleggene deres her og sender de beste lykkeønskningene for dere begge! For en rollercoaster dere er i, håper dere blir godt tatt vare på av de rundt dere!

Lykke til på UL i dag, jeg følger med i spenning. Også håper jeg at jeg slipper å se dere i noe annet forum enn dette en stund framover! Kanskje kommer jeg krypende inn om en 4-6 uker jeg og..

Skrevet

Hei igjen :-)

Da var UL unnagjort og hun kunne ikke se noe fosteranlegg, men en veldig tykk livmorshinne og ikke tegn til blødninger. Hun ville ikke konkludere med en abort enda og jeg har tatt en HCG prøve til. Men alt peker i retning abort og HCG prøven er nok bare tatt for å bekrefte det. Får ikke svar før sent mandag\tidlig tirsdag. Men kommer til å anse dette for over nå.

Så nå krysser vi alt vi har for at jeg rekker å få satt inn to nye fryseegg før sommerferien. Nå må det ikke bli tull med syklusen i tillegg!! Er veldig rolig nå, selv om jeg også er fryktelig lei meg og redd for å aldri skulle oppleve å få barn. Det har vært mange uker i unntakstilstand. Først spenningen under forsøket, så gleden over positiv test, så over en uke i ingenmannsland. Ikke rart skuldre og nakke kjennes ut som en betongklosse.

Veldig leit å hære om blødningen din Aurora. Håper den bare er hormonell og at du får se et sprell levende foster på UL i dag. Ønsker deg alt det beste og håper så inderlig ikke du følger etter meg inn på Assistert befruktning igjen.

Tusen takk for gode ord Hegemor_78, vi treffes på Assistert befuktning fremover. Håper jo at neste gang skal bli vår lykkeforsøk :-)

Skrevet

Ingen spontanabort !!!!!!!!!!! Så fostersekk, plommesekk:):) Altfor tidlig åse noe foster sa gyn. Og klinikken sa det samme. jeg er akkurat der jeg skal være, og det kom ikke noe blod fra fostersekken, så det er mest sannsynlig hormonelt!!!!

FORTSATT HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅP.

Ike mist håpet du heller,..... altfor tidlig å se noe foosterannlegg!!!!!!!

ingen flere blødninger her,.. kun litt rød spotting!!!!!!!!

vi må klare det her

Skrevet

Ingen spontanabort !!!!!!!!!!! Så fostersekk, plommesekk:):) Altfor tidlig åse noe forster sa gyn. Og klinikken sa det samme. jeg er akkurat der jeg skal være, og det kom ikke noe blod fra fostersekken, så det er mest sannsynlig hormonelt!!!!

FORTSATT HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅP.

ikke gi opp du heller,,, du er jo ikke like langt som meg engang.

dette skal vi klare,

ååååååså sliten jeg er.

har ikke blødd noe mer,... kun bitelitt lyserød spotting 1 gang i dag.

Skrevet

ble to nesten like innlegg,..... fikk ikke lagret først;)

Skrevet

Hei jenter!har lest litt her inne på dere..off d e slitsomt å gå sånn og ikke vite...har opplevd både sa og ma og vet litt om kossen dere har d.. D eg ville si va at eg var 1 til en gu og han mente at han ikkje såg noe og at d kunne gå begge veier og var veldig negativ..bestilte så hos en privat og han fant embryo og hjertet så d kan faktisk komme an på utstyret når en er så tidlig.. Er 6+1 i dag og va på ul 5+5.. Håper d ordner seg m dere:) håper vi alle kan klare å slappe av litt i påsken;) påskeklem fra meg;)

Skrevet

Åååååå så fantastisk Aurora, nå ble jeg veldig glad på dine vegne. :-D

Nå kan du bare senke skuldrene og glede deg til UL etter påske.

Hos meg så hun ikke fostersekk eller plommesekk, så det er nok ikke store håpet. Sitter nå på hytten og nyter et glass rødvin og synes egentlig bare det er deilig å ikke ha noe usikkerhet. For er 99,99% at det er en abort. Og har på en måte allerede lagt den værste sorgen bak oss.

Så nå skal vi ha en fin palmehelg, så noen dager på jobb neste uke, før påskeferie fra torsdag :-)

Masse lykke til videre Aurora, gleder meg til oppdatering etter UL den 26. april :-D

Skrevet

Uff, så trist Glow. Har du sluttet på medisiner ?? Du er hvertfall heldig som har flere egg på frys. Et av de egga er babyen din,- jeg kan ikke tro noe annet.

Jeg vet jo ikke om det kommer noe foster i fostersekken, men det er ikke noe som tilsier at det ikke skal komme. men jeg er litt redd, siden jeg er vel nå 5 + 5???? Klinikken snakket om at jeg va ca 5 uker men jeg må jo snart være 6?? Såå da håper jeg vi ser et bankende hjerte etter påske.

Ømme pupper er tilbake, og ingen blødning. Mensensmerter er på plass, men det er kanskje bare normalt.

Selv om tråden vår ikke er så oppmuntrende , så har det vært veldig koslig å føle deg disse to ukene Vi holder kontakten:)

Kooos deg i påsken,- og nyt rødvinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...