Gå til innhold

Da har Vesla kommet:-D (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag 29 mars gikk vannet mitt kl 15.50. Hørte et lite "knepp" og så kom det:) Stresset ikke siden jeg er førstegangsfødende og bare hadde hatt uregelmessige mensen smerter hele dagen- hørt at det kan ta lang tid. Ringte føden å fikk beskjed om å komme til sjekk.Samboer var noe mer stresset og ville komme seg av gårde fortere enn svint! Fødebagen var halvveis pakket, så tok bare med meg noe ekstra greier uten mål og mening, så var nok litt fjern selv.;)

Turen til sykehuset tok 40 min og hadde 3 rier på under minuttet i bilen. Men var ikke veldig vondt og pratet lett og ledig og begge regnet med å bli sendt hjem igjen. Da vi kom til sykehuset i 17 tiden var det svært travelt på føden og satt å venta nesten en time før vi fikk komme inn til sjekk. Satt faktisk å hørte ei som nærmest fødte på ventestua og jordmødre som løp frem og tilbake. Litt skummelt kan du si å høre hva man har i vente;) he he.

Ble sjekket og hadde da 4 cm åpning! Klokka var nå 19 og jeg fikk en ventestue, her skulle det bli fødsel! Ble litt paff egentlig, trodde jeg skulle hjem en tur først. Riene ble noe kraftigere etter en time og ble flyttet over på en fødestue. Da satte jeg meg i dusjen å sang under riene(samboer våkna av det- har ikke den beste stemmen kan du si:))

Riene ble kraftigere og hyppigere ved 22 tiden, da det også var vaktskifte hvor jeg fikk en ny jordmor. Sånn i halv elleve tiden begynte det å gjøre JÆ.......! Vondt. Ble sjekket og hadde 7 cm, så riene var effektive. Begynte å synes veeeeldiig synd på meg selv, begynte å små sutre etter epidural, men ting gikk raskt derfra og plutselig kunne jeg presse. Pressriene var veldig vonde og jeg fikk faktisk litt panikk, var et øyeblikk jeg tenkte jeg skulle reise meg opp å bare dra hjem... He he. Skreik at jeg ikke ville mer og ropte visst på moren min også- noe jeg ikke husker. Lystgassen hjalp ihvertfall ikke på meg under pressriene og jeg veiva rundt med armene mine å greip det jeg fikk tak i. Ved et tilfelle hadde jeg tatt tak i brystmuskelen til samboer og klemt til, han turte selvfølgelig ikke å si at det gjorde helt grusomt vondt- hadde nok ikke fått så mye sympati gitt;-p

Det føltes ut som om jeg hadde liggi å pressa i flere timer, da jeg hører jordmor sier til samboer at jeg bare hadde pressa i et kvarter!!! Merka at jeg da fikk panikk, siden man gjerne i gjennomsnitt ligger å presser i en time.- Hu kunne latt være å si noe synes jeg;)) Synes riene var så vonde så husker jeg begynte å presse i mellom riene- noe som kanskje er grunnen til at jeg revnet noe:(.. Plutselig hørte jeg skrik og et lite sprellende nurk ble lagt på brystet mitt. Tenkte lykkelig at ENDELIG FERDIG!!! Trodde liksom ikke helt på at jeg var ferdig å presse, selv om jeg visste at jeg bare hadde en unge inni der. Fikk noen sting pga ruptur grad 3, men er visst ganske vanlig så alt i alt er jeg fornøyd;)

Vesla ble født 30.03.11 kl 00:30, hadde masse mørkt hår og laange øyenvipper;)) Helt skjønn så klart:)) Hun kom 3 dager før ul termin. Nå er vi hjemme å blir kjent med den lille og ser frem til sommeren.

Sender fødestøv videre og ønsker alle lykke til med fødsel:))!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse!

Skrevet

Gratulerer :)

Skrevet

Veldig koselig med fødselshistorie! Gir håp til oss som venter :)

Gratulerer så masse!

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...