Gå til innhold

Hva syns dere?? ang solkrem


pip pip

Anbefalte innlegg

Endelig er våren her og solskinnsrike dager :)

Er jo meldt så fint vær denne helgen og kom plutselig på at jeg burde kjøpe solkrem til tulla mi. Hun er nettopp blitt 1 år.

Hadde tenkt å være en del ute med henne i helgen.

På lekeplassen eller bare løpe rundt på terassen.

Og ansiktet hennes er jo i solen når hun sitter i vognen.

Dro på boots apotek idag (er det eneste i nærheten) for å se på solkrem til barn. Mange var fra 18 mnd og oppover og det stod på tuben at barn IKKE bør utsettes for direkte sollys.

Men tenker nå at det er bedre med litt solkrem i ansiktet på tulla.Hun skal jo ikke sole seg, men kan jo ikke holde henne bare i skyggen heller. Jeg kan løpe etter henne med en parasoll hihi ;)

På den kremen jeg endte opp med, står det ikke noe slik. Den er til sart barnehud.

Hva gjør dere??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er guttungen 18 mnd, har solkrem i ansiktet og leker ute i sola.. Heller bedre å ta en pause midt på dagen, spise inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smører med solkrem, og lar barna leke ute :)

 

Pleier å kjøpe en solkrem som er anbefalt av Grønn hverdag, slik at jeg ikke smører barna med kremer fylt av stoffer som ikke er bra for dem. Her er link til siste testen de hadde.

 

http://gronnhverdag.no/nor/Tester/Hudpleie-kosmetikk/Solkrem/Solkremer-2010-Rangering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

Jeg smører ungene med solkrem og lar dem være ute. Nå er mine store da, men det gjorde jeg da de var små også. Som du sier, man kan jo ikke binde dem fast i skyggen eller løpe etter dem med en parasoll. Når de begynner å gå selv og vil utforske, da må de få lov å slippe litt løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Det var det jeg mente også. De små må jo få utforske litt.

solkremen jeg kjøpte er på anbefalingslisten til grønn hverdag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører med solkrem.

 

Lar de ikke løpe nakne i sola midt på dagen når de er så små, for jeg tror ikke det er bra å smøre hele kroppen med solkrem hver dag. Det er tross alt en del kjemikalier som trekker inn gjennom huden..

 

Men selvfølgelig skal barna være ute, med en solhatt og litt solkrem i kinnene går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk testen til foreldre og barn.

Smør ansiktet. Det er det som blir mest utsatt.

Du kan ev også velge å smøre med en vanlig krem en halvtime før man går ut. Det har også litt effekt.

Jeg fant ingen fra testen i foreldre og barn hos boots.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte La Roche-posay sin solkrem for barn.

Den kom ut som en av de beste i testen til foreldre og barn og i grønn hverdag sin.

I en test hos nrk helse og livsstil er det et par somkremer av merket soltan fra boots om kom veldig bra ut. Men de har forskjellige merker og ikke ale er like bra. Den hvit tuben bra, den orange ikke fullt så bra.

Har ikke tenkt å la litj pia løpe rundt ute hele tiden i solsteken, men som dere sier ta på litt solkrem i ansiktet når hun er ute sammen med meg.

Blir jo annerledes til sommeren, men så langt i tankegangen har jeg ikke kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...