Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til første kjøpte jeg mye glass, fruktbegere etc. Lagde jo noe selv, men det var liksom enklest og tryggest å kjøpe syntes jeg. Denne gangen har jeg nesten fått aversjon mot alle glass og plastbegere som jeg står og vasker og resirkulerer, og jeg bestemte meg for å begynne å lage mer selv. Ble overrasket over hvor lett det er hvis man f.eks har en grei stavmixer:) Tar bare av litt av det vi andre skal ha til middag før jeg krydrer og brrrrmmmm med mixer`n så har minsta god middag hun og. Idag kokte jeg et eple i biter sammen med litt pære, mixet og vips deilig fruktmos som gikk ned på høykant!

MYE billigere og litt miljøvennligere! Så for dere andre som kanskje har litt "angst" for å lage maten selv: Prøv dere med mixer`n, det er ikke så vanskelig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor lenge koker du eplene?:) tenkte å prøve meg på fruktmos. vet om noen som pleier å lage av eple, pære, svisker og litt havregryn i:) hvor lenge kan hjemmelaget fruktmos stå i kjøleskapet?

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Det er latterlig enkelt å lage babymat selv (så sant man har et godt kosthold bestående av ren mat og ikke halvfabrikata), så jeg er alltid forundret av dem som mener der er så stress.

Det er jo ikke verre enn det du sier - ta til side litt av middagen før man krydrer det. Noe kan baby få med en gang, og noe kan man fryse ned slik at man har til en gang det er behov for det. Som feks når de voksne heller vil skeie ut med pizza...;)

Skrevet

Å lage babymat selv er veldig enkelt ja. Jeg gjør sjelden slik du gjør da, men det er fordi det ikke er ofte vi har vanlige kokte grønnsaker til middag, vi lager vanligvis annen mat enn det. Men det går akkurat like raskt å bare ta en ettermiddag og koke forskjellige grønnsaker, mose og fryse ned i f.eks. isbitformer (genialt til de minste som ikke spiser så mye og da kan man enkelt blande forskjellige grønnsaker også) og fra 6 mnd laget jeg hele middager (f.eks. kyllinggryte med søtpotet og couscous) som jeg moste og frøs ned porsjonsvis. Det er også enkelt å ta med når man skal på besøk til andre. I tillegg gjør det å lage maten selv at man kan lage mat lik den familien vanligvis spiser slik at barnet lærer seg å like de smakene det senere kommer til å få servert. Glassmat er smakløst, og det er ikke rart når det er fullt av tomme fyllstoffer som kokt ris. Jeg foretrekker å gi mat som faktisk smaker noe.

Veldig bra at flere slår et slag for hjemmelaget babymat.

Skrevet

jeg kokte i ca 10 min, men vet ikke om det er "riktig", kjente med en gaffel og tok de når det var mykt! Varierer sikkert med type eple. Lurt med havregryn, blir litt mer "mat". Må jeg prøve:) Vet ikke helt hvor lenge det holder seg men tipper i hvert fall noen dager i tett boks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...