Gå til innhold

Sydentur med baby 7mnd:) Tips og triks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi drar 1uke til syden med ei lita jente på 7mnd. Noen som har erfaringer å dele ang pakking og andre lure tips og triks?

Vi drar til Hellas, barnevennelig og rolig område. Hun spiser 2grøt måltider pr.dag, og tenker å ta med grøt. Men hva med bleier, tar vi med det? Tenker det er lurt å ta med, da jeg vet hun ikke reagerer på disse bleiene osv.. Men det blir jo veldig mye å pakke..:)

Håper noen har noen fine tips å komme med:)

Blir glad for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ta med bleier, mat, solkrem, solhatter, uv-tøy og sin egen vogn. Da sover i alle fall mine barn mye bedre, enn i paraplytrille.

Bleiene jeg har kjøpt i utlandet har ofte mye parfyme i seg. Og de er gjerne kjempedyre! Maten er ofte full av sukker og honning, ikke helt det vi er vant til herfra;)

Var på Kreta med 7 mnd gammel baby og storesøster på 3 og det var helt toppers:)

Skrevet

Da tar vi med bleier! Vogn tar vi også med. Har kjøpt en liten trille, med kalesje og vi kan legge den helt tilbake. Hun har prøvd den, og den funker fint:)

Vi skal til Kreta vi også, så da satser vi på en fin tur:) Får bare ta det som det kommer:)

Takk for svar :)

Og goood helg :)

Skrevet

Vi var nettopp i syden med da 6 mnd gammel baby. Vi tok med vår egen duo vogn (byttet til sportsdelen rett før vi dro). Hadde den i en Prampack. Tror det var gull å ha denne vognen ettersom det ble fint og mørkt inni der for han å sove på stranden.

Anbefaler å ta med bleier- dyrt i syden. Vi hadde med en stor pakke som vi la i bunnen av vognen i Prampack'en, og slapp dermed ev. overvekt.

Ville tatt med endel tepper til babyen. Vi hadde med 3, men det ene ble brukt på gulvet i leiligheten for at tassen skulle ha et sted å ligge, og de andre to både til natten og dagen som underlag i vognen. De ble ganske ekle etterhvert syntes jeg... Ellers tok vi også ofte reisesengen vi fikk på hotellet ut i stua og balkongen slik at han kunne ligge der når vi spiste.

Vi var på Gran Canaria og jeg kjøpte både MME, grøt og noen middagsglass der. Det gikk helt fint! Tror man lager litt for mye styr noen ganger, og er litt for lite relaxed i Norge. Jeg mener at selvom det hadde vært litt mer sukker i grøten der enn hjemme (noe jeg ikke sjekket), så tror jeg ikke det er noe krise i en uke eller to. Det bor tross alt babiser i det landet også:-)

Anbefaler også bæresele! Brukte den på reisen, altså på flyplassen og til/fra flyplassen. Vi hadde også forhåndsbestilt ekstra benplass og krybbe på flyet. Gull verdt!

Stellebord var det ikke i leiligheten vår, så det kan være lurt å ta med disse engangsunderlagene man får kjøpt.

Håper dere får en kjempefin tur!

Skrevet

VI har alltid med oss noen pakker med biotex pulver slik at vi kan skylle opp babytøy, smekker, tepper osv i vasken.

En annen ting vi alltdi har med oss når vi reiser med småbarn er dyne. Den sengen barna får på hotellene er som regel enten med et stort teppe brettet flere ganger, eller bare laken. Syns at de blir veldig kalde om natten i reisesengene som står så nærme det kalde flisgulvet. De finner også lettere roen hvis de har dyna si :)

MME selges som regel på store supermarkeder eller på apotek. Barnemat og bleier får du på de fleste supermarkeder som det står over her. Gj. sn pris på en bleiepakke er ca 100 kroner, og de fleste fører pampers, det er et stort merke der "nede"- tror de heter dodot eller noe... Libero er skandinavisk, så det er ikke så vanlig å få tak i.

Våtservietter er som regel av det "såpete" slaget, så hvis du er mest glad i neutral sine, ville jeg tatt med det.

Det er kaldt på gulvet i leilighetene, så ta med en varm bukse og tøfler hvis du har en liten gulvkravler!

Men alt i alt... man får tak i det meste på ferie! Kos dere i varmen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...