Gå til innhold

hva feiler det dere som...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ikke tar på ungene sykkelhjelm i uansett om de sykler selv eller sitter på i sete eller sykkeltralle..

og dere som ikke bruker hjelm selv???

blir såååå sint når jeg ser sånt...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Javel" er et typisk dib svar.

HI: du må ikke starte en skikkelig debatt. Ingen her som er intr i å snakke om slikt. De har ikke hjerne til det de fleste.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt hjelm på barna mine, når de satt i setet og når de syklet selv.

Men dessverre synder jeg med mitt eget hode, har faktisk aldri hatt en sykkelhjelm på hodet!

Hva som feiler meg??

Ingenting annet enn at jeg vokste opp slik.

Careless and carefree. :)

 

Kanskje jeg skjerper meg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestandig hjelm på barnet mitt både på trehjulsykkel og større sykkel. også når han sitter på og i sykkelvogn. Ei venninne av meg brukte ikke hjelm i sykkelvognen og de ramlet og gutten endte på sykehus med stygge hodeskader.

 

4-åringen hadde aldri satt seg på sykkelen sin uten hjelm og jeg hadde nok fått kjeft om jeg hadde syklet uten hjelm;) Heldigvis er han ganske fornuftig. Mye mer enn visse voksne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over hvordan man klarer å kaste drit tilbake selv! Oppgående nok burde man være til å la være om man selv setter seg så i godt lys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hva er gæærnt med deg som gidder å henge deg og hisse deg opp over dette!! Få deg et liv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke HI her men gidder absolutt hisse meg opp over folk som ikke tar ansvar for barna sine.!

Kanskje bedre engasjere seg i saker som sure svigermødre eller hvordan få snakket med "den andre "kvinnen?

 

Forøvrig er det ikke vits med verken flere utropstegn, eller å fremheve ord ved å ødelegge dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser det ja. Hun som reagerte på det som får "kjeft":) Enda en typisk ting her inne.

 

Forøvrig skjønner jeg at du prøver hardt, men dog forgjeves. Har du lest over siste setningen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser det ja. Hun som reagerte på det som får "kjeft":) Enda en typisk ting her inne.

 

Forøvrig skjønner jeg at du prøver hardt, men dog forgjeves. Har du lest over siste setningen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må både stor og liten ha på sykkelhjelm ,samme om det er 2 hjul,3 hjul,sparkesykkel, sykkelvogn . For meg er det selvfølge å ha på hjelm akkurat som det er en selvfølge å ha på seg belte i bilen ...

 

 

Jeg og sønnen min på fire satt og så på barnetv her en dag og så på et program som omhandlet barn med cp (syns det er så flott at de sender sånne programmer :) ) Og han gutten i serien fikk lov til å sykle uten hjelm fordi han ikke skulle ødelegge hårfrisyren sin . Da ble jeg så skuffet av barnetv fordi de signaliserer at det er greit å sykle uten hjelm .

 

Så nå tror 4 åringen min at det er lov og helt greit å sykle uten hjelm .Han sier at neste gang han skal sykle ,så er det uten hjelm for det gjorde han gutten på barnetv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jeg ikke men dette syns jeg nesten en kan sende klage på! Skjønner godt du er skuffet.

Mye rart i barnetv. Sånn som han bamsen som går å sier "Æsj, rosenkål" og knerten som sier" jeg hater erter". Såklart henger barna seg opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt kunne aldri falt meg inn ... Jeg er hjelmfanatiker etter å ha drevet med hest i 15 år. Hørt litt for mange historier om folk som har blitt skadet for livet etter selv de minste uhell, for ikke å snakke om alle som har overlevd med et nødskrik nettopp pga. en hjelm! At folk ikke putter hjelm på unga sine på sykkel er hårreisende ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med HI!

 

Ingenting er viktigere enn barna mine, og da skal de selvfølgelig være sikret på best mulig måte mot potensielle alvorlige skader eller i verste fall død. Derfor bruker barna (og vi voksne) alltid hjelm når vi sykler (også i sykkeltralle, sete og på 3-hjuls sykkel) og mine barn sitter bakovervendt i bilen til de er minst 3 år. Fordi jeg ikke er interessert i å gamble med mine barns liv og helse!!

 

Håper at det er korttenkthet fra foreldrenes side at de ikke sikrer barna og seg selv forsvarlig, og at en tråd som dette kan åpne øynene deres!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje ordlagt meg litt annerledes, men forstår hva du skal frem til...... Og er enig med deg.

Vi må gå foran som gode eksempler. Vi får ikke på ungene hjelm (ihvertfall ikke de som er litt større) om vi ikke har det på selv+ at det må innføres tidlig.

 

Hos oss har de valget; ingen hjelm, ingen sykling......... Enkelt og greit..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...