Gå til innhold

Nicorette tyggis


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva slags virkning har denne på kroppen bortsett fra tilføring av nikotin?

Har en venninne som sliter med å slutte, men som ikke gidder om det ikke er skadelig for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på!

 

Mine ukvalifiserte tanker rundt tema er at nikotinet gjør at blodårene trekker seg sammen, ved høyt forbruk kan dette kanskje medvirke til hjerte-/karsykdom, særlig hvis personen er genetisk predisponert for det.

 

Tyggisen inneholder syntetiske søtningsstoffer og virker lakserende. Det kan kanskje ha innvirkning på tarmfunksjonen, på sikt?

 

Ved jevnt og høyt inntak blir man litt sår i munnen/halsen, og jeg tenker at det umulig kan være bra. Marerittet er munnkreft, men jeg vet ikke hvor realistisk det er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggisen inneholder nikotin, som er giftig. Men det vil hun jo uansett få i seg gjennom røyk. Røyken inneholder i tillegg tjære og mye annet skadelig, som tyggisen ikke inneholder. Så tyggis er mye mindre skadelig:-)

Hvis hun vil slutte helt uten skadelige stoffer kan hun heller lese boka "endelig ikkerøyker", der får hun gode argumenter for å ikke slutte ved hjelp av nikotinpreparater også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...