Gå til innhold

Tør dere å la de større barna i gata gå trilletur med barnet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere ikke kjenner de så godt?

Jeg kommer aldri til å tørre det. Da jeg var liten trillet nabojenta meg i vogn og slapp vogna i nedoverbakke (med vilje). Det var heldigvis en voksen som gikk i bunnen av bakken og klarte å stoppe. Jenta som trillet var dattera til ei venninne av mamma.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er "større barn" da?

 

Vi bruker ikke barnevakter som er under 16 år!! Men har en niese på 15 år som fint kan trille tur med datteren min. Men hun er moden og ansvarsbevvist.

 

Men yngre enn det ville ikke fått lov av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vel sånn 10+.

Det var jo helt normalt da jeg var liten, hadde aldri tort det. Husker selv vi ringte på hos de som hadde små barn og fikk lov til å trille tur. Men vi slapp de ikke ned bakker heller da.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg tør!

 

Da jeg var rundt 10 (min venninne var ca 13) gikk vi ofte tur med en baby fra nabolaget. Vi gjorde ikke noe direkte galt eller ondskapsfullt med babyen, som å sende han ned en bakke, men selv om vi hadde fått klar beskjed om at vi IKKE skulle gjøre det, bare måtte vi kle av og på han, det var jo som å ha en levende dukke!

Ingen skade skjedd, men jeg føler at å sende BARN på tur med babyer, ikke er det smarteste, rett og slett fordi man ikke kan stole på deres vurderingsevner.

Selvsagt finnes det 10-12-åringer som glatt kan håndtere det.

Men HI nevner jo de man ikke kjenner så godt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av alder lar jeg selvsagt ikke folk jeg ikke kjenner så godt passe barna mine, eller trille de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mener de man ikke kjenner så godt, men vet hvem er bare. Kanskje snakker litt med foreldrene hvis man treffes i gata f.eks.

Skjønner bare ikke hvorfor folk turte det før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...