Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #1 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg drar på trening og har de på kidz. Har aldri hatt snev av dårlig samvittighet, men burde kanskje ha det? Jeg koser meg når jeg trener, jeg vil være et godt forbilde for mine barn, ha energi til dem. Og jeg tror de har godt av å være med på kidz. Jeg er alene med mine, så har ikke noe valg egentlig. Eller jo, kunne latt være, men jeg har LYST til å trene! Og de lider ingen nød av en times tid sammen med andre barn på tross av at de har vært en hel dag i barnehagen i forkant. Jeg ofrer mye for mine barn, men skal man ofre alt? Jeg tror ikke jeg ville blitt lykkelig om jeg hadde droppet å trene. Det gir meg noe så jeg kan klare mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #2 Del Skrevet 7. april 2011 Selvfølgelig skal du ikke ha dårlig samvittighet for å ta med deg unga dine på trening. Så sant du ikke har ekstremt begrensede mentale evner så merker du jo, som mor til dine barn, om barna dine lider under dette eller ikke. Og hvis barna dine lider under dette så er de i hvert fall særdeles veike. I følge dinbaby.com så skal vi mødre ha dårlig samvittighet for absolutt ALT vi foretar oss og alt vi ikke foretar oss,men det er ikke sånn det funker i det virkelige liv. Tren med god samvittighet; Du holder deg frisk og glad for barna dine, og du er et GODT FORBILDE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #3 Del Skrevet 7. april 2011 Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #4 Del Skrevet 7. april 2011 Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #5 Del Skrevet 7. april 2011 Spørs jo helt når man får hentet i barnehage og kommet seg på trening. Skulle jeg trent etter jeg hadde hentet hadde jeg ikke fått trent før halv seks og da går det utover middagen osv. Jeg trener hjemme etter de har lagt seg. Men hadde gjort det hvis jeg hadde mulighet til å hente tidligere. Henter de 16.00 rett etter jobb og må få skiftet og kjørt helt ut til senteret, da blir klokken fort mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #6 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg syns at barn som er i bhg fra tidlig morgen til på ettermiddagen kan få slippe være i barnepass igjen når de er ferdig i bhg. Selvfølgelig lider de ingen nød, men det betyr ikke at det er det beste. Er selv alenemor 100% så vet absolutt hva tidsklemma er, men jeg har løst det ved å kjøpe noen apparater å trene hjemme. Handler ikke om å ofre alt men her syns jeg du er utrolig egoistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #7 Del Skrevet 7. april 2011 "Og hvis barna dine lider under dette så er de i hvert fall særdeles veike". For en utrolig stygg ting å si! Om barne er i bhg fra 7.30 til 16 er det 8,5 timer. Såklart er barna slitne da. Å påstå at de er veike fordi de skulle reagert på å ikke få dratt hjem etterpå men bli passet av andre igjen sammen med masse andre barn er en ekkel påstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #8 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg synest ikke det er egoistisk! Man får energi av å trene, og det er positivt både for deg og barna! Kos deg, ikke hør på andre som mener du er egoistisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #9 Del Skrevet 7. april 2011 Frasen" har foreldrene det bra har også barna det" kan ikke brukes i alle sammenhenger, og burde absolutt ikke misbrukes. At noen ikke skjønner at barna at barna kan være slitne finner jeg merkelig. Syns mange forventer utrolig mye av barna sine. Tror vi kommer til å få store forandringer hva gjelder familiepolitikk når disse barna vokser opp og kan fortelle sin versjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #10 Del Skrevet 7. april 2011 Kan si det sånn at de blir hentet ikke senere enn 15. Før trening spiser vi middag. Dette skjer en gang i uken, ellers er det lørdag eller søndag i helgen. Hadde jeg hatt en pappa her til de, ville de fått valget om å bli med eller ikke. Jeg gjør ikke det som er det beste for barna mine hele tiden, men stort sett. Man må også tenke på seg selv, jeg ofrer meg for dem hele tiden ellers. Enig med deg i det at forledre har det bra og barna også... Kan ikke brukes i alle sammenhenger. MEN jeg vil si at jeg drar heller på trening enn å sitte på kafe og sladre mens ungene leker i en krok eller baby sitter i en stol. Ungene ser at mamma synes det er GØY å trene og gleder seg til dette og det tror jeg at er sunt. hi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #11 Del Skrevet 7. april 2011 okii, det må du få lov til å synes ;o) Jeg har heldigvis ingen tidsklemme, men vil trene akkurat denne ene dagen i uka og har overhodet ingen dårlig samvittighet pga det. Jeg gjør alt for barna mine, de er livet mitt, jeg er parat for de hele tiden. Men jeg utsletter ikke meg selv av den grunn. Jeg har ingen mulighet til å ha apparater hjemme, jeg trenger komme meg ut, ha en time heeeeeelt for meg selv der jeg vet at ungene blir passet godt på og har det moro (ja, for det har de faktisk :-OO) Jeg føler livet er godt igjen etter at jeg begynte å trene, helt herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #12 Del Skrevet 7. april 2011 Du sa ingenting om at dette skjedde en gang i uken og at de ble hentet tidligere. I tillegg fikk jeg forståelse av at dere dro rett fra bhg til trening. Da er jeg også enig i at det er helt greit. ikke at min mening teller all verden men ville bare si det. Alenemoren ovenfor:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #13 Del Skrevet 7. april 2011 eller ofre..? det blir helt feil å si egentlig. . jeg ofrer meg jo ikke. hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #14 Del Skrevet 7. april 2011 Hvordan er det mulig å være alenemor uten å ha tidsklemme? bare lurer, tar gjerne imot tips:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #15 Del Skrevet 7. april 2011 Nei det var dumt å ikke si det i hovedinnlegget mitt. Men kunne godt ha gjort dette en gang til i løpet av en uke uten å ha dårlig samvittighet altså ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #16 Del Skrevet 7. april 2011 Mye "jeg" i innleggene dine. Om du bør ha dårlig samvittighet er vanskelig svare på, kun du som vet dette. Desverre er det jo ikke alle da som har evnen til å ha dårlig samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #17 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg er ikke i 100% jobb, er der det ligger kanskje? Jeg kommer heller ikke til å være det før de blir litt større og kan klare seg mer selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #18 Del Skrevet 7. april 2011 Ok. Jeg mottar ikke stønader så er vel derfor jeg opplever tidsklemma;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #19 Del Skrevet 7. april 2011 Hva mener du mye "jeg"? Jeg evner så absolutt å ha dårlig samvittighet.. Som mor har jeg dårlig samvittighet for "ditt og datt" stort sett hele tiden. Men ikke for denne treningen. Jeg ble inspirert av et annet innlegg jeg leste i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #20 Del Skrevet 7. april 2011 jaaaa....enda et "når foreldrene har det bra så har varna det også!"dette uttrykket er så misbrukt at det blir en vits til slutt. så du drar barna fra barnehage og rett til kidz?fint,håper de har det like jævla moro som du har det... du vet vel at barn ikke bestandig gir uttrykk for hvordan de har det?de vet rett og slett ikke hvordan noen ganger.hvorfor ikke trene i helgene istedet,når barna dine ikke er dødstrett og sliten etter en dag i barnehage..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #21 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg har ikke tenkt å jobbe fullt selv om jeg ikke mottar stønader ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #22 Del Skrevet 7. april 2011 hva betyr det å "ofre alt"?hva ofrer du for barna dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #23 Del Skrevet 7. april 2011 Slike som HI som gir alenemødre dårlig rykte! Jobber ikke fullt men mottar stønader istedet. Barna er fulltid i bhg og etterpå må de på treningsenter og bli passet av andre. Samme i helgene. Mens stakkars alenemoren ofrer seg så for barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #24 Del Skrevet 7. april 2011 Det er vel heller slike som deg anonym 1126 som gir alenemødre dårlig rykte? Du drar slutninger uten å vite noe som helst og beskrivelsen av meg, hi, er helt feil. Men ja, jeg er enig. Ofre var helt feil å bruke. Jeg ofrer meg ikke ofte for barna mine. Er vel i slike situasjoner der man har veldig lyst til noe, men ikke har mulighet til å bli med/gjøre akkurat det at man føler at man ofrer seg. Det skjer ikke så ofte akkurat så ikke noe problem ) Tror jeg skrev det i et annet svar også. Men kan godt gjenta meg jeg ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #25 Del Skrevet 7. april 2011 Hehe, ja får å trekke konklusjoner er noe kun alenemødre gjør;) Utrolig latterlig ting å si. Videre ville jeg aldri brukt ordet "ofre" i sammenhengen med barna. Føler heller ikke at det er ille å avstå fra ting pga barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå