Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det så ille så må du jo ta litt paracet! Det er ikke skadelig for barnet, hold deg unna ibuprofen (ibux o.l)

Selv så har jeg vært en del syk i svangerskapet siden storebror har startet første året i bhg og drar med seg masse basselusker hjem, har og utsatt lengst mulig før jeg har tatt smertestillende, men har tatt noen få paracet her og der.

Har hatt noen skikkelig bedritne ørebetennelser som ikke ville gi seg, og jeg tok pinex (det har paracetamol i seg) da det sto på som verst. Jeg blir ubrukelig når jeg har ørebetennelse. Jeg sjekka bruksanvisningen først forresten. Ville aldri tatt noen medikamenter hvis jeg visste de var skadelig for barnet.

Så, hvis det virkelig er ille for deg, så ville jeg tatt en to paracet og lagt meg litt nedpå.

Annonse

For noen uker siden hadde jeg også influensa.. Var hos jordmor og hun sa at det var heilt greit med paracet, var bedre du tok dem enn at du f.eks hadde feber, da ville fosteret ha d mye verre..

JM sa også at paracet hadde de anbefalt både til gravide og barn i en årrekke og det ikke var skadelig. Men selvfølgelig - alt med måte :)

4 g paracet hver dag over en lang periode er farlig for barnet!Og det er jo mye paracet :) Det er bedre å ta en paracet enn at du sakl ha det helt forferdelig!Spesielt når det ikke er skadelig i små doser. Ta 500 g om gangen( 1 paracet) og hvis du trenger mer så tar du en til etter en halvtime. God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...