Gå til innhold

Trillet tur med jenta mi, da møtte vi ei dame med en hun som bjeffet og var på vei mot vogna.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og dama sa følgende:

Hun er ikke så glad i vogner skjønner du. Hun er heller ikke så glad i de som sitter oppi vogna.

Fikk helt sjokk jeg, heldigvis var hunden i bånd, men den så ikke mye god ut. Den så rett og slett sint ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe å henge seg opp i det da?

Har selv hatt en hund som ikke var så veldig glad i unger etter å ha blitt skremt av noen unger. Nå bjeffet ikke den på barn da;) Kanksje eieren bare syns det var ekkelt og bare ville forklare.

 

Mange mennesker som heller ikke er glad i barn så skjønner ikke at det er så merkelig at en hund ikke liker barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, hun ville vel bare forklare. En del dyr har jo dårlige erfaringer med barn, så det er ikke så uvanlig at dyr er redde for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hundeeiren var hensynsfull fordi:

 

1) hunden var i bånd og utgjorde INGEN fare for ditt barn

2) hundeeier ønsket å forklare deg hvorfor hunden bjeffet, gjerne for å signalisere at det ikke var DIN feil at den bjeffet

 

 

slutt å henge deg opp i dusteting. Jeg måtte gått rundt og vært sur hele dagen om jeg skulle ofret tid på sånt fjas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns i hvert fall det var en veldig ekkel opplevelse. Hun slet for å holde igjen hunden og sa ikke på en beroligende måte at hunden ikke likte barnevogner eller barn. Det var mer som om vi burde skynde oss forbi.

Men nå har jeg aldri hatt hund så vet ikke hvordan det er med barn og hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeier eller ikke, en bør ha litt kunnskap før en utrykker seg sånn. Logret hunden? Knurret den? Viste den tenner? Hvordan var ørene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke så veldig mange som klarer å være beroligende samtidig som de strever med å holde igjen en hund. Klart hun ville dere skulle komme dere forbi, det var da ikke rom for noen beroligende småprat der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke logring nei. Og den viste tenner og bjeffet høyt og lenge.

Men som sagt så syns jeg det var ubehagelig bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trangsynt? Rart hvordan alt som bes underbygges her inne blir snakket bort. Utrolig masse dumme folk her så med en gang en prøver snakke om noe skikkelig kommer det enda en dust med dumme kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å buhu. Hvilken traumatisk opplevelse. Du får kjøpe deg en øy langt utafor kysten så du slipper å forholde deg til alt det farlige du kan støte på under en helt vanlig rusletur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ikke så sikker på at du kan være trygg på ei øy utafor kysten, der kan du jo risikere å bli spist opp av villsau;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da folkens, det er klart det er ekkelt å få en bjeffende hund i mot seg, i bånd eller ikke. Jeg har selv opplevd lignende som barn og var ganske skeptisk til hunder før jeg fikk min egen. Den var bare snill og god men man merket at den ikke hadde vært mye rundt barn, når det kom 6-7 åringer og yngre løpende og gående mot oss merker jeg at den ble særlig anspent. Den knurret aldri, eller bjeffet, men siden jeg faktisk ikke visste hvordan den kunne reagere, holdt jeg den inntil meg til de var passert. Hvorfor er dette et problem? Bare fordi mange av dere tydeligvis stoler blindt på og ikke kan få nok av de lodne bissevovvene deres deler ikke alle samme oppfatningen .Og uansett hvor godt man kjenner sin hund vil man aldri,aldri,aldri forstå i hvilken måte instinktet kan slå ut og hva den plutselig kan bli i stand til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...