mariabee Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Har ikke helt kommet inn i system her.. Her er vel sånn ca hvor vi ligger i landet: Står vel opp rundt 7 tiden. Men da har hun gjerne bare ligget å kost seg siden kl 6. 8-.8.30 : tar en liten dupp rundt denne tiden, ca 30 min - kommer an på når vi står opp. 9.30-10.30: Sovner en gang rundt denne timen, og sover da en liten time. 13-14: Ofte en liten dupp, 30 min. Men kan sove opptil 1,5t. 17-17.30: Sovner en liten halvtime på denne tiden, klarer ikke holde ut til leggetid. Det er bare viss hun, som igår, sover fra 14.30 - 16.00. Leggetid ca 19. Hvordan er deres dag?
Gulljentene Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Her har vi ikke helt styr på dette med dagsoving, nei :/ Vesla vil helst ligge midt i voksensenga med meg ved siden av eller i vogna som skal være i konstant bevegelse...Kan lure meg vekk hvis hun sover supergodt og pakke en slags vegg rundt henne så hun ikke skal trille ut, men skulle ønske hun kunne ha ligget i vogn som sto i ro for eksempel. På natta derimot sover hun fra leggetid til kanskje siste amming(ca kl 5) i egen seng Så får hun bli i vår seng til det er morgen mellom 06:30 og 7. Hun har én dupp som er relativt fast, da - den kommer gjerne 2 timer etter at vi har stått opp. Og varer alt fra 30 minutter til en god time. Tar gjerne en dupp i vogna på tur også, 45 min-1,5 timer. Veldig bra å se at du gir jenta di en hvil såpass sent, mariabee - har vurdert det samme for lille her blir totalt umulig å ha med å gjøre siste timen før hun legges, og da er moroa i gang :/ Så idag skal vi også prøve ditt system med ettermiddagshvil
mariabee Skrevet 7. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2011 ja etter at jeg innførte den siste hvilen, har hun blitt en helt annen jente. Hun kunne være utroli sutrete og grinete på den tiden, så nå er det om å gjøre at hun får den luren FØR sutringen setter i gang. Vi har vært veldig heldige egentlig med sovingen. Her kan jeg bare legge henne ned med koseteppet, og en koseklut rundt hodet og en smukk så sovner hun på ett minutt om d er tid for soving. Det samme om kveldene. Det var bare første 1.5 mnd hun ikke helt sov om natten, da var det dag nemlig. Men sov omtrent bare min eller pappaen sin brystkasse. Men d løste seg veldig fint selv, men var sliiten de første to mnd. Nå vil hun IKKE bli holdt eller noe styr når hun skal sove. Da blir hun jammen fornærmet og gretten. Hehehe... Så da er det frem med koseteppet og smukken, vi bruker et fast teppe til soving dag som natt. På natten er det under dynen. Kaller det spøkelsesteppe fra Princess, supersoft. Så skjønner at det er godt å kose med opp i nesen. Jammen bra vi har kjøpt flere for det må jo bli vasket innimellom, sutter litt på det om smukken faller ut.
romsa Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Lillegutt er tydeligvis veldig glad i rutiner, for her ser det ca slik ut hver dag: kl. 07.00/07.30 - står opp kl. 09.00/09.30 - dagens lange hvil, sover kanskje til 12 kl. 14.00 - 30-minutters dupp kl. 16.30 - 30-minutters dupp 18.30/19.00 - leggetid Dette er altså ca-tider, men merker at han har behov for disse 3 hvilene; én lang og 2 korte. Det er forsåvidt han som har "laga" rutinene - jeg prøvde bare å følge med på når han var trøtt, og tilrettela for soving da. Hvis vi tuller med systemet, blir det surmuling og overtrøtt baby.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 min er 5 mnd å han sover når han er trøtt.. ca 3 lurer pr dag står opp 0730 ca og første lur 0915, ( faktisk, han er klar for seng akkurat kvart over ni, litt løye ) sover til ca 10-1030. neste lur ca 12 -13 eller 13-14 så igjen fra 1530-16 og en halvtime' leggetid kl 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå