Gå til innhold

Han har fått vannkopper, men er utrolig god form. Normalt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leser at de skal få feber, bli slappe og syke i forkant av vannkoppene - men min 3 åring med 7-8 vannkopper fordelt på kroppen er både høyt og lavt...vil det snu?

 

Er jo godt at han er såpass god form når han først må holdes borte fra barnehagen.

 

Hvor lenge måtte deres barn være borte fra barnehagen når dere fikk vannkopper i hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre av mine barn har hatt vannkopper, og det var bare en av de som fikk litt feber (38 grader) i under et døgn. Ellers har de vært i god form alle sammen.

 

Husker mellomste var syk midt i juli og var dønn fortvilet, han ville jo på stranden, sykle til byen osv også måtte han være hjemme i hagen stakkar.

 

Det tok ca en uke før alle var tørket ut og de ikke var smittefarlige lenger, det kom nye i et par dager også tørket de sakte men sikkert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var 2,5 når han fikk vannkopper, og utrolig god form hele tiden. Nesten ikke utslett. Broren var 5,5 og var full i utslett og veldig dårlig foorm, men han hadde ørebetennelse i tillegg stakkar..

 

2,5 åringen var borte fra bhg i ca to uker! Eldste lengre, men han var skikkelig dårlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann merket ikke noe til vannkoppene da han fikk det som 2 åring. Han hadde ikke feber, var ikke slapp. Han klødde ikke engang:p Men..så smittet han lillebror på 10 måneder. Han så ikke ut!! Han fikk fæle vannkopper, høy feber, var slapp og var rett og slett ordentlig syk i over ei uke:(

 

Det varierer altså hvor lenge unga er syke, men en hovedregel er jo at vannkoppene skal tørke inn før de sendes i barnehagen. Min eldste sønn var hjemme fra barnehagen i en uke, men jeg kunne ha sendt han i barnehagen etter 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte han være borte så lenge som 2 uker fra barnehagen når han nesten ikke hadde utslett? Tok det så lang tid å tørke ut de få han hadde?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj....3 åringen min har en 10 mnd gammel lillebror...bare å stålsette seg på at det blir smitte, ja

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...