Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert om din svigermor glemte din 3 åring i barnehagen?


Norwegian by injection

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lagt meg langflat overfor barnehagen, først og fremst.

 

Trøstet knøttet.

 

Spurt svigermor om hvordan det EGENTLIG sto til med henne - for hun ville aldri glemt noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare har skjedd en gang, hadde jeg tenkt "sånn kan skje".

Flere ganger, da hadde jeg blitt litt bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

Jeg hadde beklaget overfor barnehagen og trøstet barnet, som andre har nevnt.

 

Overfor svigermor, det kommer an på situasjonen. Var det sånn at hun skulle hente 3-åringen men glemte det? Var det en fast avtale, av typen hun henter hver onsdag? Eller en once in a lifetime- hendelse? Hentet hun et eldre søsken og glemte å ta med 3-åringen? Skjedde det noe som gjorde at hun glemte det?

 

Jeg hadde vel vært mer tilbøyelig til å tilgi uten videre hvis svigerfar hadde fått hjerteinfarkt og hun derfor glemte hentinga, enn om hun hentet et eldre søsken og glemte å ta med 3-åringen samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt styggforbanna :)

 

Å jeg vet ikke om jeg hadde reagert annerledes om det hadde vært min mor eller svigermor.

Det vet man ikke før man havner opp i en slik situasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg renger med barnehagen hadde ringt og etterlyst meg eller pappaen, og da hadde jeg ringt svigermor og spurt hvor hun ble av. Hadde hun glemt det og dratt til en annen ende av fylket så hadde jeg skaffet noen andre til å hente.

 

Jeg hadde ikke blitt sinna, for jeg renger med det ikke var med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trøstet, for hun hadde helt sikkert vært veldig lei seg... Tror hun selv hadde hatt vanskelig for å tilgi seg selv...

 

Min mor derimot hadde sikkert hatt det like fælt, men forsvarer seg i stede for å unnskylde seg, så hadde trøstet henne også, men ikke like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du glemte som i at dere hadde en avtale om at hun skulle hente barnet men husket det ikke? Eller var hun der og hentet de andre barna og glemte 3-årigen eller hva? Var det en fast avtale, eller avtalt kvelden før eller for lenge siden? Mange momenter som må tas i betraktning.

 

Sånn på generelt grunnlag kan man vel si at det er menneskelig å feile. Kunne jo skjedd mammaen eller pappaen også, ikke sant? At man trodde den andre hentet f. eks. Det er ikke verdens undergang, ungen var jo trygg der, og ingen forlater et barn alene i barnehagen, man ringer jo foreldrene.

 

Skjønner ikke at det er en så stor deal egentlig. Tror svigermor har det verre enn deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er veldig dårlig til å holde avtaler...kommer bestandig forsent i bursdagselskaper o.l. og hun beklager seg aldri. Hun jobber ikke, bor 5 min fra bhg og meg. Jeg trodde aldri hun skulle glemme barnebarnet sitt! Svigermor ringte min datter på 11 år kl.16.50 "herregud, jeg har glemt å hente ......" Men da jeg konfronterte henne så sa hun at hun trodde bhg stengte kl.17. Hun lyver meg rett i trynet. Ingen beklager, ingenting! Dette hadde ikke skjedd med min egen mor og om det skjedde, hadde jeg vært veldig bekyrmet for henne for da hadde det vært noe virkelig galt tror jeg! Svigermor henter han ikke fast, dette var første gangen siden januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...