Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg i forhold til melding til barnevernet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I går var jeg på en samling med flere voksne på stedet jeg bor på (en type bygdakafe/sosialt samvær-greie).

Jeg er innflytter og kjenner ikke så mange på dette stedet, men har noen jeg prater en del med og ble sittende med dem i går.

Det ble snakk om ei jente i klassen til en av døtrene til en av de som satt der, jeg aner ikke hvem denne jenta er og vet bare fornavnet hennes.

De fortalte at moren til jenta drikker, og at hun nå kun har samvær en dag i uka, med vilkår at hun ikke skal drikke når jenta er der.

Nå hadde jenta til hun moren som var der sagt at "moren til X drikker hele tida" når moren hadde bedt henne utdype hadde hun sagt at moren hadde vært påvirka da hun hentet henne på skolen den dagen.. Moren sa også at jenta hadde virka redd en gang da moren hennes skulle hente henne etter en bursdag, da kom ikke moren til døra, men hadde bedt jenta gå ut et visst klokkeslett.

Det virka ikke som noen av de som satt der hadde tenkt å gjøre noe, men sa ting som "Det er utrolig at hun tør når hun har vært innom BV".

 

Spørsmålet mitt er - ville dere sagt noe til BV om det dere hadde hørt?

Jeg er sosionomstudent og de etiske linjene for jobben jeg kommer til å ha i framtida sier meg at jeg skal gjøre noe, samtidig vet jeg kanskje alt for lite i denne saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt overivrig i forhold til ditt fremtidige virke?

 

Mulig du kommer til å jobbe i den barnevernstjenesta når du er ferdig, mulig fu kommer til å jobbe med det sosialkontoret.

 

Du kan jo nevne det til barnevernstjenesten, men sannsynlighetene for at de vet hva som foregår er temmelig store. De kjenner sine klienter p både godt og vondt, både i barnevernet og sosialtjenesten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel litt for lite til å uttale deg i den saken ja. Kjenner noen som er på hils med fettern til en nabo av eva som sa at ungen til aina hadde sagt at ... dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mora virker påvirka kan jo også bety at hun går på Subutex, eller har en sykdom som gjør balansen dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...