Gå til innhold

Min datter på 5,5 sa idag...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

da vi kjørte forbi en barnehage: Åh så fin barnehage, kanskje mine barn og Johanne (vennina) sine barn kan begynne her når vi blir eldre og får barn. Jeg bare nikket og sa jaaa det kan de sikkert (kjokkert). Husker da jeg var liten gråt jeg om noen sa at jeg skulle gifte meg eller få barn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slikt sier barna mine hele tiden. Gutten min har snakket om barna han skal få siden han var 2,5 år. Nå er han fem, og når noen spør hva han skal bli når han blir stor, svarer han "pappa". Kan ikke se noe rart i det? De vet jo at de skal bli voksne, og at voksne får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er mye mere moden enn meg da jeg var 10 år, det er helt sant jeg grein som en baby hvergang noen sa det.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det var jo også noe å bli sjokkert over:-) Datteren min som er 4 lurer på om hun skal ha vaginal fødsel eller keisersnitt hun. Selv ikke det sjokkerer meg. (ja, hun kaller det vaginal fødsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa mi er veeeldig smart jente, vi snakker om alt, men har aldri snakket om barn enda, det som kjokkerte meg ( på en posetiv måte) er hvor naturlig det kom ut, også husket jeg hvor barneslig jeg var som barn. Er så stolt av henne jeg :D

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i vår familie. Pappan er fødselslege og hun kan de fleste medisinske ord og uttrykk. Dette er bare et av mange. Men synes du det er ekkelt så får du bare synes det.. hehe, fatter ikke hva som kan være ekkelt med noe sånt jeg. Du og jeg må ha svært forskjellige måter å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker faktisk aldri å rette på skrivefeil her men nå har du skrevet "kjokkerte" to ganger så da regner jeg med at det ikke var en glipp den første gangen. Sjokkert!

 

(positiv og barnslig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, 23.24, jeg kan ikke heller se noe ekkelt med det. Det heter vaginal fødsel, det er da ikke noe ekkelt med at hun kan det riktige ordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg reagerte også veldig på den kommentaren om at det var et ekkelt uttrykk. Ekkelt å si vaginal fødsel??Det er jo akkurat det det heter jo. Lurer på hva folk tenker med innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen årsak, greit å vite:-) Ellers er du jo veldig flink da, med tanke på at ikke norsk er hovedspråket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser enkelte debatter her, kan man i alle fall bli svett av hvor lav terskel mødre har for å rope "ekkelt!"

 

Jeg har bl a lest en lang tråd om hvordan svare 4-5 år gamle barn som spør hvordan babyen kom seg inn i mammas mage. I stedet for å si hva som skjedde, kamuflerer man det med "voksenkos" eller "pappa puttet babyfrø i magen hennes".

 

Men når noen mødre innrømmer at de forklarte hele greia, pappa putter tissen i mammas sprekk, sædcellen svømmer inn og klistrer seg fast i et egg, og til sammen blir det et barn - da går noen lesere her amok. Det er visst kjempeekkelt å si sannheten. Dem om det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaginal fødsel=ekkelt. Jaha, visste ikke at det vanket 14 år gamle gutter her inne på babyforumet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaginal fødsel = ekkelt, hvor fikk du det fra? Det er jo ingen her som har sagt noe om det.

 

Noen mener derimot at det er kleint at en femåring SIER vaginal fødsel. Jeg er forsåvidt enig med de 'noen', synes ikke det er et alderspassende uttrykk for en femåring. Det er slett ikke alle andre ord, uttrykk og sammenhenger man forteller om før de er eldre.

Mine barn har også legepappa, så kan ikke forstå at det skulle ha noe med saken å gjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...