Gå til innhold

Er det noen mødre her inne som ærlig kan innrømme at de liker å gjøre ting uten barna ofte..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

altså som ikke liker å gå på lekeplassen med barna, men heller shoppe,besøke en vennine eller gå til frisøren..dette var eksempler..men alikevel...

min samboer er mye flinkere å gå tur med barna enn meg, han er også oftere på lekeplassen med barna osv...

jeg er elsker barna mine, og jeg liker veldig godt å tilbringe tid med dem, men er ikke den mammaen som ivrig setter meg ned på gulvet å leker med dem, helt ærlig så er det litt kjedelig synes jeg..

 

når det er sagt så liker jeg å finne på familie aktiviteter i helgene som en familie, men ikke alene med barna..er travelt og kjedelig..kjekkere å ha med mannen og andre venner!

da synes jeg det er kjekkere å ta med 1 av barna på noe kjekt, da får jeg egentid med det barnet også...

 

føler mange mødre skal være "supermom" og orke alt...

her i huset er det gjerne mannen som lager middag og leker med barna mens jeg leser avisen..

jeg er den som gjør mest husarbeid da, det er liksom min greie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja takk - begge deler!

Men måtte jeg velge ville jeg valgt tid med barna mine. Det gir meg mest overskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke ivrig på leking, men når jeg gjør det er jeg 100% tilstede. Elsker tid for meg selv, og har gjerne med meg boka mi på do. Jeg setter også pris på kjøreturen til jobb, et kvarter helt alene uten andre ting som burde vært gjort :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ene barnet vårt er super hyper så det gir ikke meg overskudd, med untak når jeg er alene med barnet..det liker h.n veldig godt, da koser vi oss:)

men klart det er kjekt å finne på familie ting i helgene, det gjør meg glad!

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg setter pris på barnefri-helgene mine. Jeg er alene med 4 barn, så jeg trenger sårt et pusterom, få ladet batteriene og bare være meg selv. Har ei på 11 år og te barn under 5 år. Jeg har vært mor, og bare mor, fra jeg var 20 år, og jeg lever og ånder for barna i alt jeg gjør. Derfor kan jeg også med hånda på hjerte si at jeg blir en bedre mor etter å ha hatt litt fri. Da har jeg masse energi og overskudd til å bare koooose meg med dem når de endelig er tilbake. (Håper dere forsto hva jeg mente her så det ikke ble noen misforståelser ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leker aldri på golvet med barnet mitt, og da mener jeg aldri. Ikke har jeg dårlig samvittighet for det heller - hun aktiviserer seg selv og leker kjempebra alene. Mannen liker heller ikke å leke på golvet, men han kan godt bare ligge der og være "tilgjengelig" mens han tar en liten lur, he he..

 

Null problem å være ærlig på at mye lek unger liker er gørr kjedelig for meg, da leser jeg heller for henne eller spiller et spill. Vi kan jo ikke drukne i barnlige aktiviteter bare fordi vi har unger...sånn jeg ser det er det helt greit å være litt selektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg er akkurat som deg, HI. Kjeder meg fort og liker å bruke tid på meg selv. Men jeg anser meg selv for en god mor fordet. En god mor for meg er ikke en som ofrer seg selv og mister personlighet og interesser bare fordi hun er mamma.

 

Og så liker jeg mer og mer å bruke tid med ungen jo eldre han blir :) Var veldig tungt i babyperioden. Elsker barnehagen. Den gjør at jeg har overskudd og lyst til å være fantasifull og morsom når vi har tid.

 

Det er vel kanskje en grunn til at vi har funnet ut at for oss er det passende med bare et barn. Da kan vi integrere han inn i vårt liv, og ikke legge oss langflate for familielivet til enhvertid. Er en ny greie det at alt skal gå på barnas premisser hele tiden. Og for å være helt ærlig, så synes jeg ikke menneskene som har hatt denne typen oppdragelse virker bedre, lykkeligere og mer selvstendig enn de forrige generasjonene. Snarere tvert i mot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...