Gå til innhold

Hva tror du blir trendnavn om 20-30 år? Hva vil barna til oss her på forumet at deres barn skal hete?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tipper det er navn vi ikke bruker i dag. Som Ronny, Geir, Leif, Monika, Bjørg, Karen osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Singenkos?

 

Jeg tror navn våre foreldre og besteforeldre har vil komme tilbake. Navn vi ikke er så glade i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navneforskere påstår at tipoldeforeldrenavn vil bli poppis. Og at gode, tradisjonelle norske navn vil ha oppsving igjen. Sånt går jo i bølger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tor nok at et vil bli mye mer internasjonal påvirkning. Grensene mellom land og språk vil bli minrde markante. For barn som vokser opp med et stort mangfold vil Zeynab og Eysam være like naturlig klingende navn som Sara og Eirin. Mulig det vil bli mer innslag av gamle norske navn, men ikke så utpreget som tidligere ettersom det nok vil være en del av et stprt navnemangfold.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Håper for guds skyld ikke min sønn kaller opp sønnen sin etter min far, iallfall. Lille Gullik, liksom. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil bli enda mer delt enn det allerede er...dvs at for noen er norsk tradisjon blitt enda viktigere og gir navn som Per og Pål osv, mens de andre vil bli enda mer påvirket av internasjonale trender og kalle barna sine noe mer eksotisk..... Alt tyder på at vi i framtiden blir enda mer splittet ang verdier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir som HI spår, navn vi ikke bruker i dag, men med overvekt på navn våre foreldre har. Dvs det som var poppis på 40-50-tallet:

 

Gerd

Bjørg

Britt

 

Kjell

Leif

Knut

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min ville bestemme lillebrorens navn, han foreslo Torbjørn, og har nå bestemt seg for å ta det videre til egne barn siden ingen hørte på ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på at man kommer til å lage sine egne navn i større grad.

 

Lykke

Kjærlighet

Love

Trygg

Sejer

 

Osv..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irene, Berit, Marit, Solvei, Anne, Britt, Laila, Bente, Inger, Jorunn..

 

Geir, Dag, Harald, Rolf, Stig, Terje, Jostein, Knut, Svein, Jon..

 

50-tallsnavn liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror navnene kommer til å bli mer og mer internasjonale sånn som noen over meg her har sagt. Kanskje norske gamle navn blir fornya og kommer med en internasjonal vri?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...