Gå til innhold

Skriiiiiiiiiiiik! Søskenvogn SOS

Anbefalte innlegg

Hei, jeg føler det er et helt hav der ute av vogner og lurer på hva dere har erfart.. Håper noen kan hjelpe meg for det går helt rundt for meg.. Har tenkt å kjøpe en søskenvogn som jeg hovedsaklig skal bruke på kjøpesenteret og når vi skal på helsestasjonen, så en vogn til 9000kr er utelukket. Derfor lurte jeg på:

Hva synes dere er best?

- tre elle fire hjul på vogna

- at barna sitter etter hverandre i hvert sitt sete? (smal,lang vogn)

- at barna sitter ved siden av hverandre? (bred vogn)

og hvordan er det å gå i butikken med disse vognene?

- eller å ha et barn mot seg i hardbag (første 6mnd) og et barn vendt fra seg i sportsdel..

Jeg har sett på en sportstrille hvor de sitter ved siden av hverandre, og man kan bare legge en softbag til minstemann de første 6mnd for så deretter å bytte til passende sete. Eneste jeg tenker på er fremkommeligheten og evt hva bør jeg velge mellom 3 eller 4 hjul?

Takk for alle svar!!

Fortsetter under...

Hva med en Carena double swing? De er jo ganske rimelige. Og en helt grei kjøpesentervogn.

http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=2_5_427&products_id=2734

Jeg har selv kjøpt en tfk twinner twist duo. De er en del dyrere, men jeg ville ha en skikkelig vogn siden jeg bruker den ganske mye. Triller en 1-2 timer nesten hver dag. Jeg bestillte min fra tyskland (kiddies24.com), betalte ca 7000kr for vogn, en hardbag, regntrekk til bag, regntrekk til sportsdel, dobbel fotpose og enkel fotpose. Dette hadde kostet rundt 12 000kr om jeg hadde kjøpt det her i norge.

Lykke til :)

• 2 uker senere...

Jeg har en Titanium Baby søskenvogn med mykbag, og er veldig fornøyd med den! Den er en såkalt billigvogn; betalte 2800,- inkl regntrekk, fotpose, mykbag og frakt.

Den har 3 lufthjul, hvorav det forreste er svingbart (viktig!). Barna sitter ved siden av hverandre, og man må ha babyen fra seg i den lille perioden den ligger i bag, men jeg så ikke det som et stort problem. Det største minuset med denne vogna, er at man ikke får den inn gjennom en standard døråpning uten å slå den sammen, da den er litt bred. Men dette gjør jo at det er god plass inni den. Begge ungene mine har sovet mye i denne vogna i vinter, oppi vognposer.

Men den er som sagt superlett og trille og å manøvrere seg rundt i butikken. Anbefales av meg :o)

Jeg har en phil&teds sport. Den er ikke større enn en vanlig vogn, og superlett å trille. Den er genial på kjøpesenter, men også såpass god å trille at man kan bruke den på skogsstier. Den veier veldig lite, og blir minimal sammenlagt. Det negative er at den koster en del, om du kjøper den ny.. Jeg kjøpte min brukt, og gav da 3000 for en vogn som så ubrukt ut. Og fikk med søskensete, softbag, "kofferttrekk" for å pakke vognen ved reise, regntrekk og kaffekoppholder.

• 2 uker senere...

Har en GT safari dobbel, veldig fornøyd, bortsett fra kalesjen som gjerne kunne vært større (men fant rett og slett ingen som hadde bedre kalesje, unntaket er vel de med bager i, men de er altfor tunge til vårt bruk.... for å svare deg:

- tre hjul, ikke kjøp noe annet. OG framhjulet MÅ være svingbart:)

- sitter ved siden av ja, vurderte phil &teds sin smale vogn men ser ikke helt for meg at noen av de etterhvert vil sitte uten særlig utsikt... i tillegg underholder de allerede nå hverandre om den ene skulle være litt i ulage..:)

- Kommer inn i de fleste butikker, trangt noen steder såklart, men tar ikke de hardeste shoppingrundene med begge unga på slep ;) Eneste stedet jeg har måttet snu så langt er på apoteket... !

-Hadde mykbag i de første 6 mnd til vesla, gikk supergreit.

Har du noe grusveier og/ eller bratte bakker eller annet ulendt terreng anbefaler jeg sterkt tre store luftfylte hjul

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...