Gå til innhold

wæææ, hva hjelper mot halsbrann??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig så voldsom halsbrann, aldri hatt det før jeg og synes det er skikkelig ekkelt, blir redd det skal ta fyr inni der:/ Jeg som var såå trøtt og skulle legge meg tidlig i dag men nå klarer jeg ikke legge meg ned, da blir det verre.

 

Er bare 7 uker gravid, så vet ikke om det er pga graviditeten. Har spist lite i dag og drukket en del appelsinjuice.

 

Er det noe som hjelper? Har drukket et glass melk selv om jeg hater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lovehearts!! :))

Seriøst altså!!

 

Og gaviscon! Endten tygge tabl eller flytende..Har hørt at den typen skal være best for gravide... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyco fruktsalt!

 

En kork med saltet i et halvt glass vann, drikk mens det bruser. Da får du opp en rap.. hehe.. og halsbrannen forsvinner.. Har reddet mine 3 svangerskap :) Koster 40 kr i matbutikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drikk melk! er bra med en gang, men det setter igang syre prod. så det blir mye værre. Samarin er kjempe digg når man har hals brann. Nyco = ekkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes nok helt sikkert at du er gravid ja:-)

 

Hold deg unna appelsinjuice og kullsureholdige drikker... Drikk mye vann... Spis lovehearts... KJøp LInk på apoteket (det var det eneste som hjalp litt for mitt vedkommende, særlig mot slutten av graviditeten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, IKKE bruk lovehearts!! Jeg prøvde det. Satt og skravlet med ei venninne i bilen, begynte å le og svelget feil. Lovehearten begynte å skumme i halsen og la seg som et lokk over pusterøret, jeg ble nesten kvalt! Venninna mi måtte vrenge av motorveien og hale meg ut av bilen for å få pusten min tilbake! Jeg trodde virkelig jeg var i ferd med å dø, og takket gud for at det ikke var barna mine det skjedde med. Det tok nemlig noen minutter før jeg pustet normalt igjen =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en storpakke gaviscontabletter, så du alltid har noen i nattbordskuffen. Når det først starter så blir det sansynligvis å fortsette til fødselen. På dagtid anbefaler jeg lovehearts. Utrolig nok er de sinnsykt effektive. Prøv også å ikke drikke eller spise sure ting om du ikke virkelig må pga sterke gravidlyster. :)

 

Og prøv å spis kveldsmat to timer før du legger deg, hvis det blir et nattlig problem med halsbrann, noe jeg tipper det blir. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har halsbrann må tygge i deg lovehearts som medisin, ikke sutte på dem som godteri... Jeg knasker i vei og har aldri vært i nærheten av å sette dem i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...