Gå til innhold

7 mnd, 10 kg og 71 cm ... hvor stor er din ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er GODT i stand, men ser ut som en vanlig baby i anskitet (altså man kan ikke se at hun er "stor" når man ser fjeset ).

jeg tenker ikke noe mer over det, og har heller ikke fått noen negative kommentarer fra helsesøster/lege. hun har bare fått pupp til 6 mnd, og nå spiser hun grøt,frukt,middagsglass eller vår middag om det går an å mose litt, og så grøt igjen og pupp mellom måltidene. hun får vann som tørstedrikk til måltidene :)

men ser at det er så mange som får negative kommentarer fra helsepersonell om at babyene er for store???

hvor stor er din? :) vil bare se hvordan ståa er rundtom :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er min mini bare 4 mnd( om under en time!), men hun er lang og hva man kan kalle nett - 65,5 cm og 6320 gram. Lite fjes, men har hengete små bollekjaker og litt valker på lårene uten at hun er heeelt michelindamen ;) Eldstejenta var likedan, lang og tynn, og det er hun fortsatt. Bare de følger egen kurve og helsa virker bra forøvrig så skal man vel ikke henge seg altfor mye opp i det med vekt. Og det burde ikke så mange av helsesøstrene gjøre heller, synes det høres ut som det er mange fæle hs rundt omkring. Klart de skal passe på, men virker barnet glad og fornøyd og har en jevn økning så er jo det det viktigste.

Skrevet

Jenta mi er 7 mnd på fredag og hun var 9 kg og 67,3 cm på 6mnd kontrollen. Kjenner jeg gruer meg litt til neste kontroll :P

Men hun har vokst kjempemasse de siste 4 mnd, da vi kutta ut puppen og begynte med flaske i stedet (var ikke nok mat i melka mi) så hun har tatt igjen det "tapte". Tror det begynner å roe seg nå da :)

Min mening er at babyene våre skal være gode og runde :)

Skrevet

Gutten min er litt eldre, han er 9 mndr. Var hos hs for noen dager siden, da veide han 8,6 kg og var 72 cm lang. Det verste er at mange sier at han er så stor, en plugg osv, skjønner ikke helt hvor de ser det..... Ungen er midt på normalen jo :-) Kanskje fordi storebroren var så liten, han lå alltid nederst på kurven.

Skrevet

Snuppa mi var 9,2 og 67 cm på 6 mnd. På 9 mnd var hun 9,35 og 71,5. Hun har hatt et par runder med omgangssyke, og blitt nattavvent i perioden, i tillegg til et høyt aktivitetsnivå. Følgelig lav vektoppgang de siste tre månedene. Ble litt bekymret, men helsesøster var absolutt ikke det. Hun var vel egentlig bare litt glad ikke den eksplosive vektoppgangen hadde fortsatt :-)

Men hun har fortsatt mye å være glad i - spesielt rundt rumpe og lår. Deilige lille babyen min :-)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor stor han er nå (så lenge siden vi har veid og målt), men på seksmåneserskontrollen (da var han nesten sju måneder) var han 10,5 kg og 74 cm. Har alltid vært god og rund. Har ikke fått noen negative kommentarer på det, men jeg selv har alltid vært nervøs for det før kontroller. Spesielt siden han har fått mme, og de ofte er strengere da enn om de er litt runde av morsmelk (skjønner ikke logikken jeg men!).

Har slutta å bekymre meg, og er heller glad han er glad i maten sin! :)

Helsesøstrene vi har vært hos mener han ser frisk og fin ut! :D

Skrevet

min er 5 mnd, og sist kontroll var 4 mnd, da var han 8,6 kg og 68 cm lang. så at han er 10 kg på 6mnd kontrollen er ingen tvil :)

Skrevet

Da eldstemann var 7 mnd var han 72 cm og 8,5 kg, lang og slank.

Jeg synes det er unødvendig å snakke om at babyer er for store, så fremt ikke babyen er så stor at det er direkte helseskadelig. Straks de begynner å gå og bli mer aktive så blir de fleste store babyer slankere av seg selv.

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd i dag og har også vært på kontroll i dag. Hun er nå 7,7 kg og 68 cm lang :)

Skrevet

Gutten min er snart 8 mnd og er 9,7 kg og 72 cm. På 6 mnd kontrollen var han 9,1 kg og 69 cm. Han er så aktiv nå at han ikke går så mye opp i vekt lenger :)

Skrevet

gutten min var 72,5 cm og 8,2 kg på 6 mnd kontrollen.

Skrevet

Lilleloppa er 6,5 mnd gammel, og var idag 8,6 kg tung og 70 cm lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...