Gå til innhold

Når barna vil bli venner med "kjendisbarn"

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I barnehagen leker datteren min mye med barnet til en stor "kjendis". Hun vil gjerne være sammen med dette barnet noen ganger i helger og etter barnehagen. Med andre unger er ikke det noe problem, men med dette barnet synes jeg det er litt vanskelig. Det er på en måte litt "hemmelig" hvem som er foreldrene ol. Hvordan forholder man seg. Er det slik at man altid skal vente på at "kjendisene" eventuelt inviterer datteren min først eller er det OK at vi tar en telefon. (Jeg har telefon nummeret selv om det ikke egentlig er meningen at jeg skulle hat det.)

Andre som har hatt samme problem eller selv er vesentlig rikere eller mer kjent enn fammiliene til barnas lekekamerater? Hva mener dere jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke lufte problemet for noen av de ansatte på avdelingen? De kjenner nok foreldrene litt bedre. Ellers ville jeg tatt det opp i en hentesituasjon en dag, så det føles litt mer naturlig å snakke med vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du snakker om våre royale kjendiser ;)

Kan du ikke ta tak i foreldrene når du henter ungen eller noe? Ring i vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en melding og hør om det er greit at barnet blir med hjem etter bhg en dag du :). Ville ikke ha ringt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om kjendiser med livvakter, så tviler jeg på at barna får lov. Men de synes helt sikkert at det er hyggelig å bli spurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være kongelige, for folk vet hvordan kongebarna ser ut. Folk kjenner kanskje ikke igjen barna til Märtha kun på utseendet, men merkelig hvis de skulle ha dekknavn i barnehagen.

Derfor tror jeg det må være en annen toppkjendis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel bare til å ringe Mette Marit å høre vel? Hvis det er Ari sine barn så er det sikkert iallefall ikke noe problem:)

hehe..hvis det er dem da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem leverer og henter kjendisbarnet i barnehagen da? Det naturlige hadde vel vært å spørre i en levere-/hentesituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffer du aldri foreldrene i barnehagen ved levering og henting?

Dems barn og ditt barn er venner og vil være sammen på fritiden, utelokk at de er kjendiser, vær en mamma og ring en annen mamma og si det som det er, at barna deres vil leke sammen på fritiden. (Håper kjendisbarnet har snakket om ditt barn hjemme da).

Vær proff når du ringer, ikke fnis og vær overhyggelig. Vær akkurat som du er når du ringer en annen mamma/pappa.

Og for all del, bruk NAVENE i samtalen. "Hei det er Kari. Ida vil gjerne være sammen med Oda etter barnehagen." bla bla bla

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig SÅ kjente folk i Norge? Bortsett fra kongebarna da...Og de var det ikke sa du?

Hehe..jeg klarer bare ikke å se for meg hvem det kan være som er såå viktige at dette er en problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ofte foreldrene henter eller leverer selv ogjeg treffer dem uansett sjelden da vi henter og leverer til ulik tid.

SMS er sansynligvis bedre enn telefon ja. Det blir på en måte mindre påtrengende.

Vil ikke si mer om hvem det dreier seg om. Det er egntlig ikke så interessant i denne sammenhengen.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvom det er ett kjendis barn,så er det fortsatt ett barn,og de trenger venner de også.

Moren og faren er fortsatt en mor og en far.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig.

Be med deg ungen hjem,og hvis det er livvakter på barnet eller problemer for barnet å være med dere hjem ,så får kjendisbarnet ha med seg din unge hjem da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du ikke prater med foreldrene,så si ifra til dem som henter og leverer da.

Er det slik att du aldri møter dem,og att du i utgangspunktet ikke skal ha mulighet til å skaffe mobilnr,så skriver du en lapp og henger opp den lappen på plassen til kjendisbarnet,med hva ditt barn ønsker,også med telefonnr. ditt,slik att de kan ringe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er venninne med ett kjendisbarn. Men kjendisen er kjempejordnær og hyggelig da:)

Historien er som følger: Mitt barn lurte på om kjendisbarnet kunne med hjem en dag. Jeg ringte og spurte,og kjendisen kjørte barnet hjem til oss. Barnet var her og lekte,og ble hentet til avtalt tid.

Vi har i etterkant hatt endel kontakt med denne familien,på barnas fritidsaktiviteter og foreldremøter/foreldrekaffe osv. Faktisk så er de veldig hyggelige og jeg tror de liker å bli behandlet som "vanlige dødlige". Eneste som var litt stress var på en konsert (uten barn) Da skulle alle vi møtte ha bilde av seg og kjendisen. Syns veldig synd på personen da,som ikke fikk være ifred 1 minutt.

Ring og spør om barnet kan hjem til dere å leke. Det verste som kan skje er at foreldrene sier nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de foreldrene skulle ønske at barnas venner oppførte seg helt normalt. Og det inkludererer barnas foreldre når det gjelder barnehagebarn. Hvorfor skal "kjendisbarna" oppleve å ikke ha venner de liker, bare fordi foreldrene er kjente?

Så lenge en holder ting for seg selv, og er privat, så ser jeg ingen problemer med å kontakte foreldrene til "kjendisbarnet". Her er det vanlig med lister over barna, både i barnehage og skole, med telefonnummer og adresser. Dette nettopp for at barna skal kunne ha kontakt på privaten.

Slutt å tenke kjendis og status. Tenk heller foreldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste kjendisbarna jeg kan tenke på (som ikke er kongelige) er Suri Cruise og Pitt Jolie ungene o.l

Men er dette i Norge? Ikke bekymr deg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også lister over barna med navn, adresser og telefonnummer. Dette barnet står ikke på listen. Foreldrene har valgt å holde helt lav profil og de færreste i barnehagen vet hvem foreldrene til dette barne er. Det er det som gjør det litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært å ikke ha en e-postadresse man tør gi ut en gang. Jeg hadde også kvidd meg litt for å sende en sms. Men de må jo være interessert i at datteren skal ha venner da. Paranoide som de høres ut som har hun neppe så mange muligheter til det, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke egentlig de er paranoide selv om de ikke ønsker at kontaktinformasjon skal spres. De vil nok bare beskytte ungene og privatlivet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de kan jo ikke være så kjente når flertallet av dere som har barn i samme barnehage ikke har klart å legge sammen to og to og gjettet hvem det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...