Gå til innhold

Hva om legen ikke vill sykmelde meg videre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff...skal til legen igjen i morgen, har vært sykmeldt siden midt av januar pga slapphet/utbrenthet. Har de siste to ukene jobbet 50 %.

Det har vært godt å begynt å jobbe igjen, men jeg er jo _nesten_ helt nede i formen som før jeg ble sykmeldt. Har vært nesten helt sengeliggende både i går og i dag etter å ha jobbet på mandag.

Når jeg er til legen så synes jeg det er så vanskelig å snakke, blir liksom bare oppramsing av problemer, og får ikke fram de heller synes jeg, blir bare pjatt føler jeg.

 

Er så redd for at jeg skal bli friskmeldt igjen, for jeg vet at jeg ikke klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å skrive ned hva du vil si, på forhånd. Også kan du ha en blokk hvor du har notert deg når du jobbet, hvordan kroppen reagerte osv.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forklare situasjonen til legen din. Han er pliktig til å høre på deg.

Hvis ikke kan du bytte lege.

Det er bare du som kjenner på kroppen hvordan du har det. Det kan ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med akkurat det samme, har vært sykemeldt siden slutten av januar med diagnosen utbrent.

 

Legen min har bedt meg skrive dagbok han, som jeg må ta med når jeg kommer. Han vil vite hvor mange timer i døgnet jeg sover, når jeg legger meg, når jeg står opp og evt hvor lenge jeg ligger på dagtid. Han vil også at jeg skal skrive om dagsformen, hodepine, muskelsmerter osv.

 

Veldig greit egentlig.

 

Men du må jo bare fortelle hvordan du har det, om du blir utslitt av å være på jobb forteller du det. Men det er ikke alltid det er til det beste å bare gå hjemme heller, man blir ensom og deprimert av det også. Selv er jeg 80% sykemeldt nå og jobber en dag i uka, det fungerer ganske greit, selv om jeg har hodepine dagen etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva du mener. Jeg har en lege jeg føler det blir slik hos, og en vikarlege som jeg mye lettere klarer å snakke med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Gruver meg ekstremt denne gangen, pga sist så følte jeg at jeg begynte å få til å snakke, og hva skjer da?!? Jo legen får akutt utrykning, og jeg må til en annen lege, og begynne liksom på nytt!!

 

Men jeg må vel bare prøve å mote meg opp og prøve å fortelle hvordan ting er, han er en veldig snill og forståelsesfull.

 

Men OM legen ikke vil sykmelde meg da, hva gjør jeg egentlig da? Jeg har ikke noe egenmeldinger igjen, så jeg må da holde meg helt frisk fram til sommeren ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...