Gå til innhold

Pass til barn??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med barnet, har 100% foreldrerett. Bf trenger ikke skrive under noe han da, ikke sant?

 

Også lurte jeg på om politiet trenger fødselsatesten til mini for at jeg skal få pass til han?

 

Må vi ta bilde på politi stasjonen eller kan jeg ta et bilde med?

 

Andre ting som kan være godt og vite?

 

takk på forhand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrerett kan jeg lite om.

 

Vi måtte ta med fødselsattesten og vi tok med bilde. Automaten politiet bruker fungerte ikke for babyer, men det kan hende det er forandret nå.

 

Husk å faktisk ta med barnet, hi hi, en venninne av meg tenkte ikke på at hun faktisk måtte det og hadde barnevakt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare på alt, men noe.

Du må legitimere deg.

Bilde er det like greit å ordne på forhånd. Er barnet lite, så anbefaler jeg deg å bruke fotograf.

Sjekk kravene til hvordan bildet skal være før du tar selv om du velger det.

Du må ha med fødselsattesten til barnet.

 

Ifht barnefar osv, så vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fullt foreldreansvar trenger du ingen tilatelse fra han.

 

Du bør ha med fødselsatesten i tilfelle, men de leter det opp på sine maskiner også.

 

Det er vanskelig å få rett bilde av en baby så det beste er å ta passfoto hos en fotograf.

Reglene for bilde finner du på politiets sider.

 

Du må ha med legitimasjon på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å skille mellom foreldrerett og foreldreansvar. Er ansvaret delt så må far underskrive, er den ikke det så kan du gjøre som du vil. Foreldrerett/samvær er noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte ha fotograf passbilde. Gikk ikke å bruke den maskin tingen de hadde der. Er jo krav til at ungen ikke må smile osv også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har levert passbilde av et barn på bare 3 uker og ett på 6 måneder, og de er ikke FULLT så strenge på kravene til passbildene for så små barn, heldigvis, for det er virkelig vanskelig å få det til altså. ;) Tror nok vi tok 200 bilder av han minste før vi selv følte vi hadde et bilde som var tilnærmet innenfor kravene. ;)

 

Ellers, ja, du må ha fødselsattest, bilde og barnet selv. Ang det med barnefaren kan jeg desverre ikke svare på jeg heller da jeg fortsatt er med pappan til ungene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...