Gå til innhold

Noen som brukte vitex da de ble gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sniker meg inn fra bli gravid en liten tur:) Har prøvd i 14pp og begynner å bli rimelig lei...

Dere er så heldige!! :D

Denne mnd har jeg spist vitex, vet enda ikke om det har fungert. Men jeg lurer på om noen av dere her inne tok vitex den mnd dere ble gravid? Hvordan erfaringer har dere med vitex?

Håper på svar:)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok Vitex ved første graviditet. Ble gravid den 4. mnd jeg brukte det. Hadde da opplevd gradvis bedring av de hormonelle forstyrrelsene jeg hadde.

Før denne graviditeten hadde jeg bare tatt den sporadisk, og ikke så veldig lenge. Så ble mest trolig gravid uten hjelp av den denne gang.

Det er ikke vanlig å få effekt av Vitex bare etter en liten mnd. Den trenger ofte litt tid på virke i kroppen, alt etter hva man tar den for.

Skrevet

Jeg ble gravid på min første vitexmåned:-)

Hadde prøvd i 16 pp og kombinerte vitex og Solvipect. Dermed satt spiren og jeg er 8 uker nå:-)

Størst tro på solvipecten, men er overbevist om at Vitexen hjalp meg med en mistenkt progesteronmangel...

Lykke til!

Begynte forresten på Vitex ca 10 dager før mensen og ble gravid måneden etter, så det blir vel ca 5-6 ukers bruk!

Skrevet

Prøvde i 6 måneder, bestilte vitex 7pp og da de kom i posten fikk jeg også positiv test. Så rakk ikke begynne på de engang, holdt å bare ha de hjemme :P

Skrevet

Vi har prøvd i ca ett år nå - har brukt vitex de siste 4 pp - hadde en kjemisk graviditet forrige pp, og denne gangen håper jeg spiren sitter! Tok altså vitex i 4 pp før den satt.

Skrevet

Her skrev jeg litt dårlig, ser jeg. Er altså gravid nå, men det er veldig tidlig, altså. :)

Jeg tok pillene om morgenen ca en halvtime før frokost.

Skrevet

Hei jenter:) Takk for svar, litt seint dette kanskje men...

Hva er Solvipect? Hørtes ut som noe som måtte prøves:)

Sitter her med spotting idag, begynte på lørdag, men egentlig skulle TR kommet på lørdag, så er 2 dager på overtid. Har ikke testet enda, redd for å bli skuffa...

Bruker egentlig å begynne å spotte en uke før ikm, men denne gangen begynte jeg altså på ikm dagen, så vitex har vertfall gjort noe?! Om det er positivt eller negativt vet jeg ikke enda, kan jo være at hele syklusen ble tullet til :/

Håper spiren sitter snart, er så lei av å vente nå! *klageklage*

Tusen takk igjen for at dere svarte, ser ut til at vitex hjelper en del av oss til å bli gravide, får prøve en mnd til eller to og se hva som skjer:)

Klem Dreasi!

Skrevet

Heisann :)

Jeg prøvde i 15 pp. Bestilte meg Vitex og brukte bare disse en pp. Ble gravid første mnd på vitex. Slet også med korte lutealfaser så vet ikke om den hadde noen innvirkning der. Brukte i tillegg sink den mnd.

Jeg spottet også en uke før ikm og akupunktur hjalp meg kjempe masse med spottingen. Jeg spottet litt dagen før ikm denne gangen også, men tanta kom aldri og testen ble positiv. Har 11 dager igjen til termin.

Håper tanta holder seg borte og at det er positiv test du får.

Solvipext skal vel gjøre at el slimet blir mer tynnflytende slik at spermen kan trenge lettere igjennom :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei Carina:)

Husker deg fra bli gravid faktisk, du var der i begynnelsen når jeg kom dit:) Så flott at du er der du er idag, og at det har gått så fint :D

Så spennende! Jeg må virkelig handle test idag :D *håpehåpe*

Lykke til med fødselen, og nyt tiden som kommer masse ;)

Tusen takk for svar:)

Klem Dreasi:)

Skrevet

Hei!

Vi hadde prøvd i 10 mnd. første måneden etter Vitex start ble jeg gravid. Har veldig trua på at dette hjalp. Anbefaler det virkelig :)

Nå er jeg 10+6 <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...