Gå til innhold

Dere som har termin 14 desember:)

Anbefalte innlegg

Når hadde dere mensen og eggløsning?

Jeg får opp termindato 14 desember i følge terminkalkulator. Men har tatt en sånn clearblue-test som viser at jeg kun er 1-2 uker på vei. Men i følge terminkalkulator skal det være 3-4 uker. Kan clearblue-test vise feil?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143112689-dere-som-har-termin-14-desember/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant ut at det kunne være noe da jeg tok en "a1" test fra apoteket på morgenen i går. Det dukket opp en svak strek, jeg bestilte legetime raskt og raste ned på apoteket for å kjøpe en CB digital, men den viste faktisk "Ikke Gravid" på meg. Et par timer etterpå var jeg hos lege og tok blod og urinprøve, og joda, der satt det et frø der ;)

men jeg er bare 4+1 i dag, så har vel mye med hcg'et å gjøre. Tenkte bare jeg skulle nevne det! Hehe..

Det står forresten også bakpå pakka at det blir lagt på to uker når lege/jordmor beregner!

Annonse

På min test sto det tydelig: "Gravid 2-3 uker". Og det stemmer jo for min del i alle fall. Det betyr jo at babyen er 2-3 uker gammel og at jeg er 4-5 uker på vei i min graviditet. Det er jo forskjell på mors og barnets uke :-) Vet ikke om det hjalp noe, men... ;-)

Jeg hadde første dag i siste mens 7.mars, og har regnet meg frem til termindato 14.desember via terminkalkulator.com. Da jeg testet positivt på tirsdag 5.april, sto det "gravid 1-2" uker, og det passet bra med min egen oppfatning av når befruktningen tok sted :) Så det stemmer nok det. CB-testen viser fosterets alder, ikke uker siden første dag i siste mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...