Gå til innhold

Hva feiler det jenta mi på 8 mnd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun var 2800 gr da hun kom til verden.

Nå er hun straks 8 mnd og 6,8 kg og 69 cm lang.

Siste 2 mnd har hun ikke lagt på seg noe spesielt. Kun 200 gr.

 

Hun har tydelig vært skikkelig plaget med reflux til hun var 7 mnd.

Men har likevell gått fint opp i vekt.

 

Vi har vært på sykehuset. Men hu har ingen allergier. Og legen mente hun var frisk.

 

Kan nevnes at jeg ammet henne til hun var 5,5 mnd. Men måtte slutte pga en operasjon til meg. Vi begynte med kveldsgrøt da hun var 4 mnd. Og middag da hun var 5,5 mnd. Og brødskive når hun var 7 mnd.

Hun drikker ikke noe melk nå,, pga at når hun får melk. Så kaster hun opp eller gulper resten av dagen. Men hun hadde heller ingen melkeallergi..

 

Iløpet av en dag så ser matprogrammet slik ut:

07.30 - 1 porsjon med havregrøt og vann.

11.30 - 1 brødskive, et fruktbeger og vann.

15.30 - 1 middagsglass og vann.

19.00 - Havregrøt og vann.

Kan nevnes at hun IKKE vil ha noe mer mat innimellom disse måltidene.

 

Så, hva gjør vi nå? Helsesøsteren sier ingenting.

Å fastlegen skal vi til etter neste veiing.

 

Hilsen førstegangsmor.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor aktiv er hun? Du sier liksom ikke noe om det.. :P Det har mye å si når de er så små. Er jo ikke mer du kan gjøre igrunn med måltidene.. Hun spiser jo mye\normalt.

 

Har selv en liten baby, på samme str som din, og han hadde ikke lagt på seg mer en 300gram på 3mnd på samme alder som din. Her var grunnen at han er veldig aktiv. Har ålt seg siden han var 4,5mnd, og er i hundre hele dagen. Og her var ikke hs spesielt bekymret, heller ikke legen pga aktivitetsnivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt sinnsykt.

Hun åler og krabber mye! Men, hun skulle fortsatt ha lagt på seg mer enn det hun har gjort i den siste tida :-/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på det. Da jenta vår begynte å krabbe som 6 mnd gammel stagnerte vekta en stund og helsesøstra mente det var helt naturlig.

 

Ellers kan jeg tips om avsilt havresuppe. Det elsket eldstemann som ikke tålte melk før han var sånn rundt 3 år ... og havresuppa fikk vi blandet litt melkerstatning oppi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun spiser normalt og er mye i aktivitet. Aktivitetsnivået er nok grunnen til at hun ikke legger mer på seg. Hun er ganske normal der:-)

Tror ikke du skal bekymre deg. Dette med vekt går litt opp og ned. Og når barna blir mer i bevegelse og i aktivitet så stopper gjerne vektkurven opp litt.

 

21:45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Det trenger nødvendigvis ikke være noe som feiler henne, selv om hun ikke går mye opp i vekt. Barna er forskjellige, og det er ikke alle barn som legger like mye på seg. Men ettersom du er bekymret, så kan det jo være verdt å ta en tur til fastlegen. Rett og slett for at du skal bli litt beroliget også.

 

Datteren min veide kun 2700 når vi dro fra sykehuset, og har alltid ligget langt nede på tabellen. Vi veide henne hver mnd pga dette, og fra 8 til 9 mnd hadde hun faktisk gått ned 100 gram. Helsesøster mente at dette kom av at hun var i mer bevegelse, og at vi ikke burde bekymre oss.

Hun veide bare omkring 8 kg når hun var et år, men er nå en frisk og sunn jente på 18 mnd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på dette matprogrammet, og det andre barnet i en tråd om overvekt, er MELK. (Det andre barnet spiste omtrent det samme, ett år gml, og moren fikk beskjed om at babyen var for tung.)

 

Morsmelkerstatning inneholder mye fett og sukkerarter. Det kan hjelpe henne å legge på seg. Tåler hun ikke det heller? Og har du helt sluttet å amme? Jeg tror ikke gulpingen nødvendigvis blir verre av melka i seg selv, men at du oppfatter gulpet som mer "synlig" da, kanskje, fordi melk er flytende føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som det feiler henne noen ting.

Ble hun diagnostisert med reflux, eller er det noe du mener selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig kumelk hun får?

 

Barn kan også gulpe suggel om du fårstår hva jeg mener, mer spytt med kansje noe hvite prikker/klumper i, mens når de drikker melk får de ofte melke gulp.

Der kan det hjelpe at hun fks får melk når hun skal sove slik hun ligger i rod og ikke herjer og olstrer så mye etter hun har fått melk, det kan også være det at hun rett og slett drikker for mye melk og derav gulper mer.

 

Eller du kan prøve andre typer mme(om det er det hun får) eller fks ris melk, havre melk, de fleste dagligvare butikker selger dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe som er galt. Datteren min veide det samme i omtrent 3 måneder, og var da også under 7 kilo. veide 2.9 når hun ble født. nå er hun 2 år og 3 måneder og veier 11. høy og slank, bare sånn hun er. Helsesøster sa at det var helt normalt, og så lenge barna er aktive og spiser er de helt friske. Så du kan slappe helt av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...