MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Lillegutt på 6 mndr har nesten vokst ut av britax 0-13 kg selv om han bare er 9kg.. Noen som har tips om hvilket sete vi burde gå for nå ?
Glad tobarnsmamma Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 http://www.dinside.no/865858/disse-barnesetene-er-best
soleia Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Så dei fann ikkje bakovervende sete utan isofix som besto testen?? Slike utanlandske testar er ikkje noko å gå etter, skjønar ikkje at media framleis publiserar slike tulletestar og ikkje heller fylgjer Trygg Trafikk sine råd. Skal ein utanlands, så er det svenskane som kan bilsikring for barn. Trygg trafikk anbefalar å fylgje den strenge svenske plusstesten. http://www.tryggtrafikk.no/Plusstestet+bakovervendt+til+25+kilo.b7C_wJjY4H.ips Dei som er grønmerka i kolonnen til høgre har bestått testen. http://www.ntf.se/konsument/bilbarnstolar.asp Kombistolar som går an å bruke begge vegar vert ikkje godkjende, men vil tru HTS izi kombi vil vere like trygg bakovervend som Izi kid.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Vår sitter i et BeSafe izi Combi Isofix. Han sitter høyt og flott, og vi er kjempefornøyde med setet.
lillespire08+10 Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Vi har Acta graco til gutten vår. 9-25 kg. Veldig fornøyd. Sitter ganske høyt.
sillyfilly og Olivia Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 Vi er veldig fornøyde med vårt Britax Two way. Brukes bakovervendt. Lett å montere uten sånn isofix.. Kan brukes lenge. Kan legges bakover så ungen kan sove i bilen. Passer i de fleste biler.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. april 2011 #7 Skrevet 7. april 2011 Vi er veldig godt fornøyd med setet vårt til eldstejenta- Britax Multitech. Men kan ikke si at jeg ser for meg en 6 mnd gammel baby der, blir nok litt for stort og rakt i ryggen gitt http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/9-18-kg/1326/britax-multi-tech.html
tulla<3sep2010 Skrevet 8. april 2011 #8 Skrevet 8. april 2011 Acta Graco Duologic2! Det er GENIALT! Svigerinnen min overtok maxi cosi sete vårt nå når de fikk ny baby siden jeg allerede hadde kjøpt AG setet! Tuppa her var 6 mnd når vi byttet, sete har 3 innstillinger på stillingen. Samt at det faktisk kan brukes fra 0 mnd, det følger med spedbarns innlegg! Det var en venninne av meg som hadde brukt det fra fødsel av på begge sine unger til ca 4 år. Sete er også Plus godkjent! Det var kjempe viktig for meg hvertfall! Vi har det festet med isofix, helt topp!
mastermind Skrevet 8. april 2011 #9 Skrevet 8. april 2011 Har også besafe, fornøyd, men nå er snuppa 3, og ikke særlig stor, men på tide å skifte sete. Det er alt for trangt. Men om noen mnd er lillebror stor nok til å bruke setet, så vi bytter nok snart. Kommer til å bytte når han er 4-6 mnd. Det er veldig godt for små barn. Men om barnet er passert 1,5 hadde jeg ikke kjøpt det setet.
Turbojenta og lillesøster Skrevet 9. april 2011 #10 Skrevet 9. april 2011 Anbefaler virkelig Besafe sitt izi combi x3! Vi byttet da snuppa var nesten 7mnd og hun sitter så fint i det. Sitter høyt og følger med ut av vinduet. Kan vippes noe bakover til sovestilling og i motsetning til de tidligere x modellene detter ikke hodet fremover når hun sovner. Har testet x1 på et par turer med buss og da gjorde det nemlig det. Liker også at setet er godkjent både bakovervent og forovervent. Selv om det er anbefalt å ha de bakover til 4år er det ikke sikkert at det blir sånn, bilsyke, hyling og skriking i mange timer osv. Greit å kunne ha valget uten å måtte kjøpe helt nytt sete!
stearin Skrevet 9. april 2011 #11 Skrevet 9. april 2011 JuniGull10, er deres sete fra 0 kg og oppover? Vil nemlig også investere i et slikt sete, men ettersom min datter er veldig liten enda må den være grei for små babyer også
førstegang...1 Skrevet 9. april 2011 #12 Skrevet 9. april 2011 VI har også maxi cosi. Vet hu hvor lenge barnet kan sitte i det sete??
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 10. april 2011 #13 Skrevet 10. april 2011 Kan også anbefale besafe izi combi. Datteren vår er 3 1/2 år å sitter fint bakovervendt i det enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå