Skaubinna Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Ja, som overskriften sier, så lurer jeg altså på hvordan jeg skal holde soveromstemepraturen nede på de ideelle 18 gradene? Har vinduet oppe hele dagen, og de siste dagene har jeg satt vifta på på ettermiddagen så det skal bli best mulig til vesla skal sove......men jeg sliter. De siste dagene får jeg ikke gradene ned under 20, og nå er det 22 grader der inne....... Redd hun skal få trekk på seg og tør ikke ha på vifta når hun sover der inne pga dette. Tips?
*smula* Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Hva er det som gjør at det er så varmt der? Med døren på soverommet igjen, blir det sjelden mer enn 16 grader av seg selv her hos oss. Har dere gulvvarme?
kinaputten Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 vi har det av naturlige årsaker det ganske varmt på soverommet for tiden (bor i spania), er 22 gr der inne nå og ikke så mye å gjøre med det. Synes det er litt vel tidlig å begynne med aircon i april. Så det eneste jeg gjør er å ha mindre tepper på han om natta. Han sover i pysjen også har jeg to tepper som jeg regulerer med. Gruer meg til heten i sommer, da får ingen av oss sove uten aircon :/
Skaubinna Skrevet 6. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2011 Aner ikke hvorfor det er så varmt der....men syns huset generelt er varmt i disse dager. Hatt varme opp mot 16 grader ute. Ikke gulvvarme på noen steder i huset heller. Kan hun sove i kun pysj og et fleeceteppe da? Hun har ikke sokker på tærne, men det burde jeg ha om hun kun har et tynt teppe på? Hvordan får man ned varmen i et hus da? Har ingen elektriske ovner på lenger.
Jenny251210 Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Kan du ikke ha vinduet oppe om natta da? Det har vi...vesla har aldri vært syk.
corerith Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 Har akkurat det samme problemet her! Bor i et nytt boligkompleks, og med det nye, vanvittige husreguleringene er disse da nermest vakumtette, og all lufting foregaar gjennom ventilasjonssystemet. Et lite mareritt, saerlig naa som frosken er forkjoelet med hoste, og overhode ikke boer ha det for varmt paa soverommet! Men uansett, vi lufter ut hele dagen, og hadde i natt ogsaa vinduet aapent med gardinene trukket for, kan ikke tenke meg at dette er noe farlig for babyen Kommer sikkert an paa hvor gammel han eller hun er da, vaar er 7 mnd. Ellers er det bare aa kaste dyna, heller bre et godt ullteppe over, fleece o.l. kan fort bli klamt Evnt bruke en tynn sovepose, saa er du sikker paa at det henger paa
jentemamma Skrevet 7. april 2011 #7 Skrevet 7. april 2011 Sliter vi med også.. Sovrommene ligger slik at solen står på fra 12 til den går ned, derfor blir det veldig varnt.. Bruker solskjerming og lufter men får det sjeldent under 20, selv med vinduet åpent.. Sengen står litt skjermet og med persienne foran så opplever ikke at det trekker. Ville prøvd med åpent vindu på natten. Lar henne sove med pysj og ullteppe og det har fungert greit. Hun har ikke blitt svett eller kald enda.
Gjest Skrevet 7. april 2011 #8 Skrevet 7. april 2011 Her står vinduet åpent hele dagen og hele natta. Lufter litt ekstra før han skal legge seg så det er skikkelig frisk luft inne. Han ligger på andre siden av rommet og har aldri vært syk. Har på vanlig bomullspysj og dundyne.
MillaCamilla Skrevet 7. april 2011 #9 Skrevet 7. april 2011 Uvendig solskjerming er det beste for å unngå oppvarming av et rom, så lønner seg ofte å investere i dette. Jeg ville ikke vært bekymret for trekk verken fra vindu (så lenge senga ikke står rett under vinduet) eller vifte. Ville heller hatt vindeuet åpent på gløtt enn en vifte gående å suse hele natta.
uhhuhher Skrevet 7. april 2011 #10 Skrevet 7. april 2011 Forstår det sånn at du ikke har vinduet åpent om natten? Så lenge hun ikke ligger rett under vinduet, er det ikke noe fare med trekk. Vi har vinduet åpent hele natta, og vår er 8 uker. Har hatt det i noen uker nå etter at den verste nattekulden gav seg. Han sover i litt forskjellig, både tynn ullpysj, bomullspysj eller bare body. Sover på skinn med dundyne over seg. Aldri vært syk og er aldri kald.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå