Gå til innhold

Synest dere jeg er egoistisk når jeg går og trener en times tid, etter barna er kommet fra bhg?..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så du trener hver dag?

Trene hver dag er vel ikke nødvendig med tanke på helsa? Man kan trene hjemme også. Jeg trener hjemme når barna er i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener 5 dager i uken. Jada, klart man kan trene hjemme også. Men jeg får mer utav treningen om jeg ikke trener hjemme i stuen..:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herregud!!! Det er ikke egoistisk! Du gjør deg selv, ungene og mannen din ei tjeneste som får ei sprek mamma!;)

De får også litt tid alene med pappa´n og du får et avbrekk som da også har barna tidligere på dagen! Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt... Du skrev jo ikke noe om at du hentet barna tidligere først i teksten, men da er det hvertfall ingen tvil om at dette er noe du ikke skal tenke på!!

Jeg gjør det selv jeg, og det er to-tre ganger i uka at jeg trener i 16-17- tiden. Rett og slett fordi det er da timene er, og da kommer jeg hjem og kan kose med de under legging osv.

Er hjemme med minstemann ennå, og har ofte storesøster hjemme om morgenen og henter henne tidligere. Har latt meg selv forfalle og vært så mye hjemme de siste tre årene etter at jeg ble mamma, at dette gjør jeg med GOD samvittighet!! Mens pappa´n har vært på trening 2-3 ganger i uka og er my mer ute og farter. Nå er det min tur, og han støtter meg fullt ut! Jeg trenger dette!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har forståelse for at man kan få mer ut av treningen når man trener i studio. Men når man har 3 barn syns jeg faktisk det er egoistisk å ikke tilrettelegge treningen mer slik at det passer bedre inn i familielivet. Du trener jo tross alt 5 ganger noe av de færreste med småbarn får seg til å gjøre. Jeg trener ca. 5 dager i uken jeg også, men 2-3 av dagene innebærer treningen å gå/jogge med vogn mens de eldste er i bhg. Så trener jeg pilates ball to ganger i uken foran tv hjemme. Det er fakisk veldig effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva.

Hvorfor skal mor få dårlig samvittighet? Skal far ha dårlig samvitighet om han jobber overtid da? Blir jo det samme....

Jeg har barna i barnehagen hver dag, og jeg studerer på nki fra hjemmet, alikevel så kan jeg finne på å trene på ettermiddagen eller dra på besøk.

Pappaen klarer seg fint hjemme med barna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er vel ikke egoistisk?

Det er en stor fordel for barna dine, du blir i bedre humør, forlenger levetida di og orker mer i hverdagen:-)

Ikke hør på sure hjemmeværende Dib-mammaer som absolutt skal rakke ned på andre mødre som har et liv ved siden av barn og hjem! Barna er jo sammen med pappaen sin, de har det vel like bra med han som med deg?

Er sikker på at det er utallige dib mammaer som sitter og rakker ned på andre her, men de er neppe bedre selv, sitter sikkert på dataen fra morgen til kveld:-)

Kos deg på trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parkerer ungene i barnehagen selv om du er i perm, og så trener du når de er hjemme? Talentløst. Hvorfor skulle du ha enda en unge da, når du ikke engang ser de du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke du er egoistisk! Men hadde nok ikke gjort det selv. Jeg jobber ikke og har bare eldste i deltidsbarnehage, men pappaen som jobber fulltid er hjemme den tiden han ikke jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hi

 

Jeg syns alle mammaene har ett ansvar om å holde seg frisk, og i form. En sprek mor har så mye mer å gi når de først er sammen med barna. Så som svar på spørsmålet ditt... NEI du er ikke egoistisk når du holder deg i form. Og som du sier, barna dine har korte dager... hadde de vært i bgh fra halv 8 til fem, og du så skulle trent til sju, for så å legge barna (hver dag).... vel da hadde jeg sagt at du kunne vente til barna hadde lagt seg....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt de som gjør det på den måten.

 

Men jeg tror ikke jeg hadde klart det. Jeg synes jeg ser altfor lite til dem i det daglige... Så jeg vil være mest mulig sammen med dem.

 

Så det jeg gjorde da jeg skulle bli i toppform til bryllupet, var at jeg trente i kjellerstuen hver eneste dag etter at barna var lagt. Jeg trente kun 20 minutter daglig til "30 day shred", og kiloene rant av og jeg mistet mange cm. rundt livet.

 

Kommer til å gjøre det på akkurat samme måte når jeg har fått ut tredjemann. :-)

 

Lykke til med kiloene! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utruleg mange rare damer her inne. Barna til HI er "parkert" (???) i bhg frå 09 - 15 og heime med mor resten. Og då skal det vere egoistisk at pappaen er åleine med dei 2 timar i veka? Mange har verkeleg eit overdrevent syn på kor viktige dei sjølve er, og kor lite viktige pappaer er.

Eg skjønar ikkje at du treng spørje ein gang, sjølvsagt kan du trene med godt samvit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være mamma er en gjerne en liten kamp mot samvittigheten, alle mammaer har dårlig samvittighet for noe ang. barna. Jeg syns ikke dette er noe du bør føle er egoistisk! Jeg er selv veldig opptatt av trening, og det er og har alltid vært en viktig del av min livsstil, og om det går på bekostning av barna en time i uka, syns jeg ikke det er ille. Jeg tror en balanse mellom familieliv og egentid er viktig, og at man er hjemme med barna hvert ledige sekund, har de kort tid i barnehagen, jobber redusert og aldri har barnevakt tror jeg er et bim fenomen. Sjeldent jeg møter folk som kun lever sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde aldri trent når barna kommer hjem fra barnehage fordi ettermiddagene er så korte,og da ser jeg rett og slett ikke barna mine.

 

så for min del hadde det vært helt uaktuelt å være såpass egoistisk.hadde heller venta til de hadde lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud damer, hun er hjemme med baby på heltid, de andre barna er i barnehage fra 9-14.30 og det er snakk om 2 skarve timer i uka, og barna er da sammen med sin far som sikkert har godt av å ha litt alenetid sammen med dem.

 

Du tilbringer mye mer tid sammen med barna dine enn de aller, aller fleste jeg kjenner. Er folk misunnelige fordi du greier å prioritere barna høyt og samtidig har ork til å trene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, var kommet mange svar her,ja ;)

Tror kanskje noen misforstår overskriften litt. Når jeg skriver at jeg går og trener etter at barna har vært i bhg så har de altså¨vært hjemme med meg nesten 3 timer før jeg går og trener, er da vekke en time, fra 5 til 6. De har ikke lang bhg dag nå som jeg er i perm. (9-9.30 til 14-14.30)

Når jeg begynner i jobb igjen blir det nok litt annerledes, da prioriterer jeg ettermiddagene hjemme med barna :)

Du som sier jeg parkerer barna i bhg når jeg har perm...Hallo? Barna mine elsker å gå i bhg, får de velge vil de heller være noen timer i bhg sammen med vennene sine, enn hjemme med meg og vesla på 5mnd.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. å "parkere" barna i barnehagen når man er hjemme i perm. Holdningene her er fullstendig ukjente for meg, jeg kjenner ingen jeg, og da mener jeg INGEN, som har tatt ut storebror/storesøster fra barnehagen når de var hjemme i perm. Mulig det er mine venner det er noe feil med, men jeg venter nr 2 nå og har ikke tenkt å si opp barnehageplassen nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...