Gå til innhold

Synest dere jeg er egoistisk når jeg går og trener en times tid, etter barna er kommet fra bhg?..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en del kg som må bort etter siste svangerskapet. Har ikke mulighet til å trene på dagen, siden det ikke er treningssenter med barnepass her (jeg er i permisjon med minstemann).. Så et par dager i uken drar jeg og trener kl 17. Trener da en time ca. Da er de 3 små hjemme med pappaen :) Men jeg får dårlig samvittighet..føler at jeg burde vært her med barna, siden jeg ikke ser de to eldste på dagen da de er i bhg.. De 3 andre dagene jeg trener trener jeg etter at de har lagt seg..

Andre som også føler det litt på samvittigheten når de "forlater" barna etter en bhg-dag?.. Synest dere jeg er egoistisk som gjør det?..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må prioritere deg selv noen ganger også :) Tviler på at de lider noen nød og at de vil huske det når de vokser opp. Kanskje de har godt av litt alenetid med pappa, også? Så kan du ha alenetid med dem andre ganger når det passer seg slik?

 

Lykke til med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tren og kos deg! De er jo med pappan sin :o)

 

Men jeg skjønner hva du mener, følt litt på det selv, men jeg måtte benytte meg av barnepassen på treningsstudio etter barnehagen da. Å da fikk jeg dårlig samvittighet. Så holdt ikke på så lenge. Jeg er alene med han å kan ikke trene på andre tidspunkt. Men barnehage, å så treningsstudio ble for mye syns jeg. Men hadde jeg kunne gjort som deg hadde nok også jeg benyttet meg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg at du var mann som brukte litt tid på trening et par ettermiddager i uka, ville noen reagert eller lurt på om han hadde dårlig samvittighet? Neppe. Du er hjemme hele dagen ellers, du fortjener litt fritid på ettermiddagen!

 

-og hvis samvittigheten blir for ille, hva med å hente de eldste litt tidligere i barnehagen de dagene du skal på trening, da går det opp i opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke gjort det. Men nå er jeg alenemor og har aldri mulighet forlate på kveldstid, og det er IKKE aktuelt ha barnet i barnepass på treningsenter etter bhg. Så jeg trener hjemme.

 

Syns vel heller det er mer egoistisk at ikke de 2 eldste kan få litt kortere dager ibhg. Kan du ikke hente dem tidligere og ha de en og annen dag hjemme? Da kan du jo med god samvittighet dra å trene på ettermiddagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del kunne ikke tenke meg å trene alene de få timene jeg har sammen med de små barna mone. Jeg trener etter at de har lagt seg, eller fra pappaen leger dem (i åtte, halv-nitiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det syns jeg er litt på kanten til egoistisk. Hvorfor må de eldste være først i barnehagen og så gå glipp av deg når de endelig kommer hjem? Når du uansett er i permisjon og er hjemme??

 

Ok at de kanskje ikke vil huske når de blir store at du dro avgårde for å trene, men du vil jo gi de gode stunder her og nå hvis du gir de mer tid med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del klarer ike å trene alene de timene jeg kan ha sammen med mine søte små. Jeg trener etter at de har lagt seg. Du må vel ikke trene 5 dager i uka, kan di ikke heller intensivere/trene lengre de dagene du trenerom kvelden? Jeg gårogså lange tirer med vogna når mini skal sove 1,5-2 timer, og jeg kan love deg det hjelper på ekstrakiloene, sammen med sunnkost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer de i 9 tiden, og henter de igjen i 2-halv3 tiden..så de har jo ikke så lange dager...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er overhodet ikke egoistisk! Tren og kos deg :) Tullete hvis noen sier noe annet mener nå jeg! Hvem nyter godt av en sprek og glad mamma? jo nettopp ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det syns jeg er egoistisk.

Hvorfor? Fordi du først setter barna i bhg en hel dag for så å dra avgårde når de endelig kunne vært litt med mamma. Hvorfor har du de ikke hjemme de dagene du vil trene? Ingen unger har vondt av litt tid med moren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke trene litt senere da? Eller trene hjemme?

 

Uansett... regner med de ikke lider noen nød når de er hjemme hos pappaen sin ;) Hadde vært værre om du hadde plasert dem på barnepassing på treningssenteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E man egoistisk om man frivillig ikke er sammen med barna to -tre timer i uka? Da vil jeg ikke vite hva jeg er. Jeg er zumbatrener og har timer kl. 18 - 19:30 tre dager i uka.

 

Tviler på at hverken du eller de tar skade av de laaange timene du er borte fra dem.

 

Du må for alt i verden ikke få deg en jobb hvor man må jobbe turnus da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si dette er en bra investering i at ungene får ha en sprek mamma lenge og så har mye energi når dere er sammen.

Bedre det enn en sliten mamma som sitter i sofaen etter bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men føles det ikke godt å få litt tid for deg selv? Du gjør noe bra for deg selv, og det bør i hvertfall føles godt. Barna er hjemme med sin pappa, og det høres jo ut som om du ser barna både på morgenen før levering og henter tidlig (for 14-14.30 er ikke sent) - både far og barn har godt av å måtte tilbringe litt tid sammen (ellers blir dine barn som mine, det er 'bare-mamma' hele veien =P ).

 

Jeg har tre barn selv, gikk mange år med den dårlige samvittigheta hver gang jeg var borte fra dem litt, ingen barnehage, pappan har aldri vært av typen som tar barna med på tur alene, og jeg har i det lengste forsøkt å leve opp til alle andres forventninger. Hva gjorde det for meg? Ingenting godt! La meg være et eksempel til skrekk og advarsel. =O

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke spørre om sånt her inne, enkelte damer her hadde ikke et liv før de fikk barn! Å ønske å holde seg i form på bekostning av barna kvalifiserer jo til den åttende dødssynd...Ha ha ha, så mye latterlige kjerringer her inne! :-D

 

Tren og kos deg, det er snakk om 2 lusne ettermiddager i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har faktisk turnusjobb...:P

Men dere som mener det er egoistisk: Hadde dere synest det var egoistisk om mannen også gjorde dette et par ganger i uken?.. Jeg tror jeg uansett ser barna mine mer enn andre, siden jeg nå er i permisjon. Vi er oppe kl 6 her i huset, så da koser vi oss hjemme her i 3 timer før jeg leverer de i bhg. Og så koser vi oss hjemme i 3 timer til om ettermiddagen før jeg drar på trening (henter de jo i 2 tiden). Og når jeg kommer hjem fra treningen har vi fortsatt 2 timer igjen å kose oss på :) Og det er bare 2 ganger i uken jeg trener FØR de har lagt seg..

Men samvittigheten gnager uansett...:/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har jo en tendens til å si i fra hva de trenger. Om de synest det ikke er greit at du går, står de nok å hyler, ikke gå, jeg vil være med. De kan bli generelt lengete og oppmerksomhetssyke om de føler de ikke får nok fra deg, eller ønsker mer tid sammen med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvorfor spør du etter meninger når du åpenbart kun er ute etter de som faller deg positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter alle sine meninger jeg. Men må jo få forklare at jeg ikke har barna i bhg HELE dagen, og at jeg ser barna mine en god del selv de dagene jeg trener når de er hjemme. Blir jo litt feil om folk tror de blir levert i bhg halv8 og hentet kl 16, og så stikker jeg på trening kl 17...:) Men uansett har jeg dårlig samvittighet, derfor spørr jeg her inne om jeg bør ha det :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt. Jeg trener selv, men jeg trener alle dagene etter at de har lagt seg. Jeg klarer ikke å la være å se henne etter en hel dag i barnehagen.

Men de lider ingen nød. Det har mere med dine følelser å gjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi desse to dagene jeg trener tidlig så skal mannen min trene på kvelden, etter ungene har lagt seg. En må jo være hjemme...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er egoistisk av deg. Hadde vert noe annet om du måtte ha barnepass osv for å gå å trene, men når de er hjemme med pappaen så er det jo ikke noe problem i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...