Gå til innhold

Jenta mi er den eneste av 3-åringene som må fortsette på "liten avdeling" etter sommerferien...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...sammen med 10 ett og toåringer som hun ikke leker OVERHODET sammen med.

Hjertet mitt blør for jenta mi. Alle de hun leker med flyttes opp på stor avdeling men hun må bli igjen fordi det ikke er plass til flere der...

Hva gjør jeg? Presser noen av de store ungene til å bytte barnehage? He he...litt fortvila nå, kjenner jeg!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVA?? Er det mulig???! Det går jo ikke an! Stakkars jenta di! Dette må du snakke med bhg om og få fikset! De kan ikke sette igjen EN 3 åring ilag med 1 og 2 åringer. Det hører ikke hjemme noen sted! Kjenner jeg ble litt sint nå, jeg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde eg ikkje godtatt. Da må dei heller omorganisere i barnehagen. Flytte en ansatt enten til stor avdeling og ta inn di jente pluss fleire store unger, eller få en til ansatt på liten avdeling, og la fleire av dei store bli igjen. Du må ikkje godta det. Korfor akkurat di jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber om et møte med styrer og evt. Ped-leder og tar med pappaen. Der forlanger du at de gir en forklaring på hvordan de vil ivareta din datter og om de har vurdert andre løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en veldig uheldig løsning.

Barnehagen derimot kan fikse ting annerledes, de kan ha to miksa avdelinger i stedet for aldersavdelinger.

En slik løsning som "ekskluderer" ET barn er svært uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er yngst av 3-åringene, derfor blir hun ikke flyttet. De blir igjen 11 unger på småbarn med 3 voksne...

Hvis noen slutter eller reduserer plassen på stor avdeling, får hun komme over.

Det er så stor mangel på småbarnsplasser her i kommunen at de ikke kan la noen av de andre 3-åringene bli igjen på liten avd, for da klarer de ikke å oppfylle kravet om full barnehagedekning...

Vurderer å flytte henne over i en annen barnehage.

Hun er ganske langt framme også og trives best med større unger. Redd hun stagnerer og blir kjempefrustrert da hun må være så mye med småungene...

Har sagt ifra at jeg er skuffet og at jeg kommer til å følge nøye med på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har all grunn til å være fortvilet!

Jeg hadde rett og slett blitt fly forbannet og klagd på vedtaket. (ev bedt om møte, ev bedt om begrunnelse for vedtaket).

De kan velge å organisere tilbudet anderledes. Det er utrolig mange alternativer, men det krever litt fra barnehagens del.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette hadde jeg ikke godtatt. Enten flytter de henne også, eller så får flere tre-åringer bli igjen. Ærlig talt, dette var en hårreisende løsning! Klag til barnehagen, funker det ikke går du til pressen. Dårlig reklame for barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg aldri funnet meg i. Snakk med ped.leder og eventuelt styrer. Hvis de ikke imøtekommer deres krav, må du ta det videre.

 

Å være den eneste treåringen som ikke får bli med på stor avdeling, er en påkjennelse på alle måter. Det kan umulig være gunstig for utviklingen, i tillegg til at barnet på mange måter vil føle seg holdt utenfor. Det påvirker selvbildet i stor grad å være den eneste som må bli igjen sammen med de små. Dessuten er det ikke noe morsomt.

 

Jeg hadde mildt sagt satt meg på bakbena. Det er ikke ditt eller barnet ditt sitt problem at noen har blundet under opptaket. Barnehagen har vær så god å finne en løsning. Ellers bytter du barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke godtatt! Hun kan jo bli hengende etter sosialt og i verstefall lide av det i lang tid fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff, stakkars jenta di!! Håper det ordner seg for dere snart! Her har dattern min på 2,5 år kjedet seg på småbarnsavdelingen i et halvt år allerede, så enda ett år hadde vært drepen:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig, veldig merkelig ut. Her må barnehagen gjøre noe, de får heller lage "mixed" avdelinger med både små og store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss prøvde de å la bare to være igjen, sammen med en haug nye 1-åringer, men det aksepterte jeg ikke og de fikk være med over :-) Det var veldig greit å diskutere dette med barnehagen, de har kanskje bare ikke tenkt godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde byttet barnehage uten tvil.

Din 3åringen har ingen nytte av å være med 1åringer, det lærer hun ingenting av, og det stimulerer henne ikke sosialt.

Ikke særlig pedagoisk nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som det er noen blunder heller. Det er bare ikke nok kapasitet til at hun også kan bli med over...

Og hun har kjedet seg på småbarn lenge og slitt veldig med sjalusi overfor de minste. Tror neppe det blir noe bedre nå...

I tillegg mister hun venninnene sine og det er ingen jenter blandt 2-åringene.

Nei, det ser ikke så bra ut, dette. Barnehagen mener at jeg skal være glad til at vi endelig har fått full plass...

 

Hjertet mitt blør virkelig... Hun kommer jo ikke til å skjønne noenting når hun ikke lenger har venninnene sine der! Jeg skulle nesten ønske hun ikke var så langt framme for alderen, da hadde hun kanskje hatt godt av ett år til på småbarn, men dette er bare litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som det er noen blunder heller. Det er bare ikke nok kapasitet til at hun også kan bli med over...

Og hun har kjedet seg på småbarn lenge og slitt veldig med sjalusi overfor de minste. Tror neppe det blir noe bedre nå...

I tillegg mister hun venninnene sine og det er ingen jenter blandt 2-åringene.

Nei, det ser ikke så bra ut, dette. Barnehagen mener at jeg skal være glad til at vi endelig har fått full plass...

 

Hjertet mitt blør virkelig... Hun kommer jo ikke til å skjønne noenting når hun ikke lenger har venninnene sine der! Jeg skulle nesten ønske hun ikke var så langt framme for alderen, da hadde hun kanskje hatt godt av ett år til på småbarn, men dette er bare litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...