Gå til innhold

Dattra vår på 4,5 år vil ikke sitte med middagsbordet..:-( Hva skal vi gjøre?


fjell og fjord

Anbefalte innlegg

Noen tips,som har fungert veldig fint på mitt barn,da jeg innførte nye middagsregler.min jente ville nemlig fly rundt me skive el en pølse i hånda,annen mat var vanskelig,i dag spiser hun det hun får.(fått disse tipsene av en marte meo terapaut)

-snakk med barnet om de nye middagsreglene,kanskje hun vil være me å rydde vekk borde.

- Rydd vekk bord

- ikke lag egen mat til henne,men la henne få middag på en liten tallerken.(gjerne frokost tallerken,å la det være øite mat på) da blir det lettere å få henne til å spise opp.

-ikke bland maten

-når dere innfører nye matvarer,ta noe av gangen og start med en liten bit (feks potet,agurk)gjenta dette feks i 1mnd

- så kan dere belønne henne,for at hun sitter ved borde(ikke forvent at hun skal sitte til alle er ferdig,men til hun har spist maten sin.og for at hun spiser maten sin,det kan dere gjøre på forskjellige måter..her er noen tips til belønning jeg ble annbefalt av marte meo terapauten jeg

brukte :

 

- Ha en liten sjokoladebit eks midt på bordet,for hver bit hun tar av middagen,jo nærmere kommer sjokoladen,og når siste bit er spist opp,er sjokoladen på tallerken.

 

- For hver bit hun tar av middagen,så heier og klapper dere..dere jubler henne,på vei til å spise opp maten.

 

-for hver gang hun spiser opp og sitter ved matbordet,så får hun ett klistremerke(2om hun klarer begge deler),når hun har fått feks 10,spise opp mat,og sitte ve borde i 5dager..så blir de byttet ut me feks: boklesing,tur på lekeplassen,alene tid me bare mamma ol.

 

-en liten sjokoladebit

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...