Gå til innhold

Lån i husbanken...håpløs situvasjon!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter max.

Leier en leilighet og den skal nå selges.

Kort fortalt har jeg betalingsanmerkninger,og vil da ikke få lån i banken jeg bruker.

Er alenemor.

Vil gjerne kjøpe leiligheten,da jeg trenger tak over hodet for meg og mitt barn.

Hvordan er det med lån i husbanken?

Er livredd for å stå uten boplass når det nå skal selges her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du først få avslag i din egen bank. Så må du kontakte husbanken. Husk at det er dyrere å eie og da blir alt ditt ansvar. Om du har bet.anm. er kanskje ikke økonomien din hundre prosent oppegående og da ville jeg ikke tatt sjansen på å kjøpe nå. Se deg heller om etter en ny leilighet du kan leie, få et møte i banken din og sett opp en langsiktig plan for å a) bli kvitt bet.anm B) spare penger c) kjøpe din egen bolig.

 

PS; om alt er håpløst, ta kontakt med kommunen din og søk om å leie en kommunal bolig. Det er faktisk ikke så galt og ingen trenger vite at den er kommunal. Søk bostøtte og finn løsninger. De er alltid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta å stikk innom husbanken og snakk med de. de har litt andre kriterier for lån enn andre banker :)

 

og siden du er alenemor så har det en del og si og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med "boligkontoret" eller hva det nå heter i din kommune. Har du betalingsevne, så kan det hende du får et startlån.

 

Alternativet ditt er selvsagt å leie.

 

Du får ikke lån noen steder om du ikke har betalingsevne. (dvs. fast inntekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakket med husbanken senest idag. for at jeg skulle få lån med de måtte det være for å bygge et hus eller kjøpe en helt ny leilighet som er handikapp vennlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.42

Da må dette være noe spesielt for din kommune.

HI: jeg ville tatt kontakt med husbanken og forhørt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et annet alternativ er å få en annen til å skrive seg som sikring. da mener jeg du vil få lån ganske uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...