Gå til innhold

Overdriver jeg? Mannen min å hans ex...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Exn til mannen min sleit å styra det første året vårt, hun spredde løgner om at jeg hadde vært utro, ringte mannen min til alle døgnets tider om alt å ingenting. Ba han på middager osv... Selvom jeg å min mann da var samboere...

 

De har barn sammen, og jeg snakker med hun i de situasjonene jeg må om det gjelder barnet. Det er helt ok. Holder en nøytral tone og er kun saklig om barnet.. Det samme gjør mannen min. (gjorde).

 

Nå skal de plutselig prate mer å mer å mer... alltid ett eller annet.

De har tidligere felles venner som de snart vil møtes sosialt med. Fest.

Jeg syntes lite om at han skal dra på fest der hun er... men han hører ikke på det. Blir bare sint!

 

De 2 ble også bedt i bryllupp sammen til et vennepar. Men ikke jeg, den gangen dro ikke min mann i brylupp med sin x uten meg. :)

 

Men nå skal han plutselig sånt igjen. Hun holder også en del kontakt med min svigerfar... noe som gjør at jeg trekker meg litt bort... (føler meg som NR.2... lite koslig følse)

 

Meg som er på trynet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge de fortsatt har felles venner så mener jeg at det er urimelig av deg å kreve at han holder seg borte fra sine venner i tilfelle hun skulle dukke opp.

De har en historie sammen, de har et barn sammen og de har felles venner. At de møtes nå og da er å forvente.

 

At hun holder kontakt med hans far er helt naturlig. Han er jo bestefar til hennes barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er meget merkelig at de blir bedd som par og enda merkeligere om han velger dra. Og jeg er IKKE en sjalu type men der syns jeg grensen går.

 

Hvilket forhold hun har til din svigerfar tenker jeg at du har lite med og kan ikke skjønne at du drar det opp en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det høres ut som om mannen din muligens fortsatt har følelser for exen sin.

Fint at de er venner, men å dra på fest sammen er å gå litt for langt. At hun har kontakt med farfaren til barnet må være ok, og egentlig fint. men mannen din burde ikke være sosial med henne, absolutt ikke.

 

Hvorfor ble det slutt mellom de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er meget merkelig at de blir bedd som par og enda merkeligere om han velger dra. Og jeg er IKKE en sjalu type men der syns jeg grensen går.

 

Hvilket forhold hun har til din svigerfar tenker jeg at du har lite med og kan ikke skjønne at du drar det opp en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du overdriver ikke, dette er fullstendig uakseptabelt! Klart de må ha kommunikasjon ang. felles barn, men når det gjelder sosiale sammenkomster så er det DU som skal stå ved din samboers side! Hva slags hjernedøde venner er det han har som inviterer din mann og hans X SAMMEN?! Synes din mann svikter deg grovt ved å godta dette, hvordan tror han dette får deg til å føle deg? Synes du skal sette ned foten øyeblikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal x'ene lltid blande seg borti og ødelegge for andre??Altså fint at de kan komme overens siden de har barn,men thta's it!Skjønner deg godt.Hadde vært sjalu!Når mannen begynner å vil ha mer kontakt no så ville jeg og stusset..Håper det ordner seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempebra om foreldre kan være venner til tross for ny partner - så lenge de har en god tone som venner så er vel det bare bra ? Dersom det ikke er noe flørting osv. så syns jeg du bør være glad for at de har beholdt vennskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar damer.. Prøver å ikke være sjalu. Men liker sååå dårlig at mannen min og hans X blir bedt bort i sammenkomster. Fester, grillparty, bursdager osv. Å jeg blir ikke bedt. Selvom ALLE vet vi har bodd sammen iflere år.. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner godt du reagerer på dette.

Kan ikke skjønne at mannen din velger dra uten deg? Nesten så jeg begynner lure på at du tuller hehe:)

 

Hvem din svigerfar har kontakt med har du derimot veldig lite med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt ok at de er venner. Det som IKKE er ok er at venner inviterer han og ikke DEG. Er jo vanlig blant voksne folk å omgås som par. Hvordan er det med de andre vennene, blir de invitert med partnere? Hvis du er den eneste som ikke blir invitert ville jeg nesten mistenke at vennene har en agenda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ER nmr 2. Hun er mora til barna hans.

Men du overreagerer ikke og jeg forstår deg. Det er ikke lett. Men for barnas skyld er vel ingenting bedre enn at de blir sammen igjen...? Vet den var kjip å høre og den var kjip å si. Men jeg mener det likevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din samboer er helt på tryne.

Kom deg vekk, ingen fortjener å være i et forhold og føle seg som nr.2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også barn med han.. Så at de 2 blir sammen, jojo, sikkert fint for dems barn. Men syntes ikke det er det beste i dette tilfellet.. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE greit at du blir ekskludert fra sosiale sammenkomster med hans venner. Ser det er mange her som skriver at du burde være glad for at samboeren din og eksen har et så godt vennskap, men jeg skulle likt å hørt hvordan pipa låt om det var deres mann som oppførte seg slik. Sett deg ned sammen med samboeren din og forklar han at du er såret over hele situasjonen. Prøv å få han til å sette seg inn i din situasjon, og spør han hvordan han hadde reagert om du stadig gikk på fest med din eks, og ikke ble invitert til dine venner.

 

Men jeg må bare spørre, for det høres egentlig litt rart ut at du blir behandlet slik. Var samboeren din utro mot eksen sin med deg? Er det derfor vennene hans tar avstand fra deg? I så fall så forstår jeg hvorfor du har havnet i denne situasjonen... (selv om det i teorien burde være han som fikk svi for det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...beklager! Forstod utfra innlegget at han kun hadde barn med henne. Herregud....tar tilbake alt sammen! Han går for langt! Og vennene hans går for langt og han godtar at de går for langt! Det går virkelig ikke an!

Unnskyld igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, HI.

 

Jeg forstår også at med felles vennekrets, så møter de på hverandre i visse settinger. Men det jeg lurer på er, hvorfor blir ikke mannen din invitert med partner i f.eks brylluper osv? Er det ikke vanlig å be med venners samboer/ektefelle ved sånne tilstelninger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det mener jeg også.. men tydeligvis ikke. Da de ikke kjenner meg like godt... men det er jo ikke rart! jeg blir jo ikke bedt!!

 

Ååh, dilemma. Jeg må godta det eller drite å dra tydeligvis..

 

Så får leke nikkedukke å sitte hjemme mens han er på fester osv med sin x da...

 

Kjenner det vil "tære på humøret".. men skal prøve å blååååse i det..

 

Skulle ønske noen kunne fortelle han at han er PÅ TRYNET!!! å at det der er på trynet!! men men... thats life tydeligvis :)

 

Takk igjen alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hvorfor det ble slutt mellom han og eksen? Var du med i bildet da det skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, om de kjenner deg eller ikke, du er den nye dama hans og burde vært invitert. Men om du er grunnen til at det ble slutt, kan jeg jo se at det er litt kleint.. Men allikevel... Jeg hadde ikke funnet meg i dette, men...

 

Gi meg nummeret hans, skal med glede fortelle han at han er på trynet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg var ikke inni bildet da det ble slutt... kom lenge etterpå jeg..

Hun gjorde det slutt... HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that. Nå bor fyren sammen med eksen. (Og ja, der er barn med i det, både med meg og henne.... såpeopera!!!)

 

Dette trenger dere hjelp til, på ett eller annet vis. Han må faktisk velge, og stå for valget, og vennene hans må forholde seg til at du er den som bes med i hans krets. Men når han bare blåser av det, da føler jeg at det er dårlige greier mellom dere to og at forholdet henger i en tynn tråd.

 

Husk at dette kan være hans "oppreisning" for at hun gjorde det slutt, det at hun nå er så tilgjengelig. Menn som dyrker sosialt liv som om ingenting er skjedd selv om de nå har et nytt forhold, er ikke ferdige med sitt gamle forhold. Huff, huff, huff. Du er ikke urimelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det skulle stå "Menn som dyrker sosialt liv SAMMEN MED EKSEN som om ingenting er skjedd"!

0046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er latterlig HI. Slutt å syt hvis du likevel bare skal sitte der som en nikkedukke.

 

Makan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...