Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #1 Del Skrevet 6. april 2011 Eller burde folk plukke opp sin egen drit?? Naboen over meg driver å kaster sneipene sine ned til meg, så jeg har hagen full av sneip både bak i hagen og foran ved inngangen. Jeg har plukket opp en gang i vinter, å da sa jeg også i fra. På en vennlig måte. For jeg hater konflikter, å ville bare gjøre dem oppmerksomme på hva de driver med. Jeg har også en 4 åring som driver og leker ute. De skjønte meg godt sa de, å la seg langflate. Skulle plukke opp, men da hadde jeg allerede gjort det. Men enda driver de å kaster ned de sneipene til meg! Folk får gjøre som de vil for min del, men jeg trodde da det var normal folkeskikk å rydde opp etter sin egen søppel! Å man kaster da vel bare ikke sneiper over til naboen! Dagens utblåsning! *arg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #2 Del Skrevet 6. april 2011 Du kan plukke sneipene deres og legge det utenfor inngangsdøra deres. Hvorfor ikke? det er jo deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #3 Del Skrevet 6. april 2011 plukk de opp,legg de i en pose og ring på døra.vis de hva du fant i hagen din og si at DETTE er uaktuelt! det er DIN hage og DITT barn som må leke i sneiper.spør de hva som må til for at de slutter å forsøple hagen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #4 Del Skrevet 6. april 2011 Det skulle være normal folkeskikk, både det ene og det andre, men bli ikke forundret over hva folk gjør når de tror de ikke blir oppdaget.. Det er tross alt mye bra folk i dette lille landet, men jeg blir ikke så veldig overrasket lenger.. Har fått mye over på vår eiendom. Ikke bare som er slengt ifra seg, men med overlegg satt ifra seg for å slippe å kjøre på dynga selv. F.eks. vinflasker, bildekk, malingspann, møbler.. Kan bli litt matt av å bo i borettslagg med så mye forskjellige folk, hvor systemene er tillitsbaserte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #5 Del Skrevet 6. april 2011 Ta en og en sneip å kast i foran deres inngangsdør.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #6 Del Skrevet 6. april 2011 Helt utrolig hva folk legger igjen ja! Utrolig merkelig at noen syns at det er okey. Jeg skjønner jo at de gir faen når det ikke gjelder deres egen hage.. Men hvordan får de seg til det? Nå etter snøen forsvant har jeg plukket opp både hundedrit og sneiper i fleng. Holder på å grine når jeg ser ut på hagen min! Heldigvis dugnad her snart, men spørs vel om folk møter opp. Ligger knust glass å slikt over alt. Men det er vel som du sier, at når det er så mange forskjellige folk salmet så blir det vel kanskje sånn. Men det er mange med barn her også. Men det driter de vel i. Ja har vurdert å legge sneipene ved inngangsdøren deres. Men jeg er litt pyse å da.. Så derfor håpet jeg at den gangen jeg sa i fra ville holde. De har barn selv, så de skjønte meg jo sååå godt. De ville ikke at barnet skulle plukke opp sneiper. Takk for tilbakemeldingene! HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #7 Del Skrevet 6. april 2011 Ta et spann og skriv SNEIPER på den. Fyll i litt sand/grus/jord, og strø sneipene oppi. Sett den på trappa deres. 123askebeger og kjempehint på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #8 Del Skrevet 6. april 2011 Ta et spann og skriv SNEIPER på den. Fyll i litt sand/grus/jord, og strø sneipene oppi. Sett den på trappa deres. 123askebeger og kjempehint på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #9 Del Skrevet 6. april 2011 Skjønner deg godt jeg! Det er ikke det samme, men hvert år fyller vi to plastsekker med søppel fra jordene våre (det er ikke sååå mye jorde langs veien) før vi kan så. Folk kaster mao søppel i maten sin! Hvis du ikke gidder å kjøpe askebeger til dem, så plukk sneipene og legg dem på trappa deres - hver dag! Eller ring på og si - unnskyld, men du mistet visst disse i hagen min. Er det borettslag - ta det opp med styret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå