Gå til innhold

Ville dere sagt noe eller ville dere latt det gå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboeren til svigerfar er rett og slett ei hurpe! Vi går ikke overens i det hele tatt. Hun er frekk og spydig mot alle. Kommer til og med med småkommentarer til jenta vår på ett år. Ikke så ille at jeg føler jeg må si fra enda, men ille nok. Kaller hun f.eks. for et krek. Og det er IKKE ment som kos. Hun satt da jeg var gravid og fortalte om hvor mye hun hatet barn og orket nesten ikke se på de. Det var bare drittbleier og bråk.

Jeg sa ingenting da. Jeg sa heller ingenting da hun fortalte hvor lite hun syns om folk som bare skulle ha barn for å sette de i barnehage, rett etter jeg fortalte at vi hadde fått barnehageplass.

Men nå orker jeg ikke mer! Mannen min er kraftig. Eller han var kraftig, han har gått ned nesten 20 kilo og er nå helt normal/slank.

Før han gikk ned i vekt snakket hun stadig om hvor enorm mage han hadde, hvor svær han var og han måtte jo veie sååå mye. Det verste hun sa var : "Du flyter jo ut i sofaen"

Og han var ikke feit, han er ikke feit når han går ned 20 kg og er i matchvekt. Han var kraftig.

Her om dagen da vi var der snakket hun igjen om hvor stor han var og kunne nesten ikke se at han hadde gått ned i vekt og han måtte jo veie i hvert fall 120 kg. Han veier 98.

Blir så lei meg på hans vegne, han likte ikke å snakke om at han hadde gått opp og sa at han ikke brydde seg.

Jeg har så lyst til å si noe, men da får jeg svigerfar "på nakken".

Dette er virkelig ikke normal oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sagt noe for lenge siden:)

 

Får du svigerfar på nakken, så får det så være. Slike folk trenger en rett og slett ikke i livet sitt, uansett om det er slektninger eller ei.

 

Jeg hadde tatt det saklig, men fortell henne at uansett hva slags forvaklet verdensbilde hun har, så fremstiller hun seg seg som smålig, ondskapsfull og uhyggelig, og har hun ikke tenkt å jobbe med måten hun snakker til barna og dere på, så får de fint klare seg uten dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjenntatte ganger drive å kommentere vekten og kroppsformen til andre mennesker er utrolig frekt. Og når man i tillegg er frekk mot barn så ville jeg hatt lyst til å si noe.

Hva sier din samboer? Det er hans kropp og hans familie. Ønsker han at noen skal sette henne på plass eller vil han bare la det passere? Dette må nesten være hans valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, man kan da ikke finne seg i å bli snakka til på den måten.

Ærlig talt, det hadde ikke jeg tolerert.

Jeg syns faktisk at mannen din kan si ifra til faren sin at dere ikke vil komme mer på besøk med mindre hun skjerper seg.

Dette er ikke normal oppførsel fra et voksent menneske altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, og hadde sagt i fra så øra flagra.

 

Svigerfar driver også på slik mot sin egen sønn, med mas om vekta.

Hver gang vi møtes, så er det "åja, dere har ikke tatt i bruk de middagstipsene jeg har sendt, ser jeg" mens han glor på sambo.

Det første han sa til meg når vi møttes var "Hehe, ser at marius har blitt rundere om magen. Pass på så det ikke blir mer nå, det er ikke sunt".

 

Og ellers kommer det kommentarer når vi spiser, enten hjemme, eller om vi finner ut at vi skal spise ute.

"Spis heller hjemme, dere sparer penger og kan lage et mye sunnere måltid. "Even" trenger et sunt måltid, ser det ut som..."

Jeg fikk nok forrige sommer, og ba ham til helvete holde kjeft om vekta til Even. Alle kan ikke være like helsefreak som ham, og Even er i god form til tross for at han har litt ekstra på seg. Hvis han skulle peke finger angående vekt og helse, måtte han brukt hele hånda mot datteren sin på et år som da veide 15 kg..

 

 

Argh, ble sinna bare av å skrive dette, så for all del, SI IFRA!!!

Om du får svigerfar på nakken, så går nok dette over.

Om han blir sinna, vil jeg anta at det er for at han vet du har rett. Det er samboeren hans det er snakk om, han vet nok hvordan hun er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eheh, wops.. så at mitt forsøk på å "skjule" sambos navn ble noe mislykket.. :> Glemte forresten at dette er anonym-forum x]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du jammen meg få deg litt "baller"! Å sitte å høre på at din samboer blir mobbet uten å si noe er jammen meg ikke ok. Hva gjør det da om svigerfar blir sur? Dersom han er en oppegående mann så ser han selv at hun ikke er helt frisk.

 

På tide å få henne til å innse at det hun gjør IKKE er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det hver gang vi drar derfra at neste gang sier jeg fra, men mannen vil ikke at jeg skal si noe. Han er ikke den som holder kjeft om ting, men det er et eller annet med hu som gjør at han ikke tør/vil si fra...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel ikke si at de er samboere heller. De er jo "sammen" og er helgesamboere. De bor hver for seg og han er hos "heksa" sikkert en helg i mnd (de bor et stykke fra hverandre). Og allikevel må han dra hu med seg overalt.

Og er det selskaper så vil jeg ikke ha hu der fordi hun skal kverulere med alle hun ser og ha siste ordet uansett. Men jeg MÅ visst be hun. Selv i min egen bursdag måtte hun være med. Et år kom hun uanmeldt i bursdagen min fordi svigerfar ba hun om å stikke innom med gave. Koselig nok det, og da måtte vi nesten spørre om hun ville ha en kaffe.

Jeg hadde halve slekta på min side der og noen venninner. Ikke var det mer plass rundt bordet heller, men hun skviset seg inn.

Ikke bare skulle hun ha kaffe heller, bare sånn for eksempel så var vi ferdige å spise kake og spurte om det var noen som skulle ha is. Alle sa nei, så sa jeg for spøk at det var deilig da slipper jeg å hente =D Da skulle selvfølgelig hun ha allikevel. Også begynte hun å småkrangle med ei venninne om et eller annet uviktig. Så sier hun: "Herregud da menneske, det må du da skjønne"

Er det mulig!!

ÅÅÅhhhhhh....Så deilig å få det ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med mannen din var jeg deg,så kan han ta dette med faren sin,mye ryddigere syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...