:) ! Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Jeg har en gutt som akkurat har blitt 8 mnd. Han driver å bli lei puppen. I dag har jeg ikke fått i han noe pupp siden i dag tidlig. Problemet er at han tar ingen slags flaske eller kopp. Ikke vanlig kopp en gang. Så jeg får jo ikke i han noe slags veske. Og han må vel ha melk når han ikke er eldre? Eller kan han evt. klare seg med vann og det han får i seg gjennom grøt? Han spiser 2 grøtmåltider pr. dag + middag, frukt og mellommåltid. Føler dette litt håpløst.. Gutten min må jo få i seg veske, men hvordan?? Noen som har noen tips eller erfaring?
Gulljentene Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Eldste datteren min holdt på sånn som gutten din fra hun var ca 6 mnd, da hun var 9 mnd var det helt slutt på all amming. Eneste gangene jeg fikk matet henne med pupp var mens hun sov/holdt på å våkne såvidt fra dyp søvn. Ellers bare vred hun seg bort og var utålmodig - og "litt" flaut var det jo også når spruten sto på offentlig sted Vi stresset veldig med å få i henne drikke, tutekopp, tåteflaske, engangssprøyte - you name it! Sistnevnte med vann var faktisk det som fungerte best Litt etter hun sluttet helt med pupp, så lærte hun seg å drikke av sånne bittesmå rosa plastkopper fra Tommee Tippee, da var det eneste som dugde en blanding av vann/fruktmos evt vann/juice. Hun fikk jo i seg melk via grøt da heldigvis. Hun er idag snart 5 år, sunn og sterk Husker hvor fælt jeg stresset med det, ikke noe gøy. Lykke til! Var kanskje ikke så mange gode råd her, men kanskje greit å høre en erfaring fra noen som har fått en sunn oppegående unge til tross for nærmest drikkenekt Ikke alle som trenger like mye drikke tydeligvis, gjelder jo oss voksne også.
:) ! Skrevet 6. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2011 Erstatning har jeg gitt opp å prøve, så nå er det vann det prøves på hele dagen. Jeg er redd det er i ferd med å bli slutt på ammingen. Veldig synd, jeg som hadde tenkt å amme LENGE. Jeg har også prøvd disse andre drikkene fra nestle, men vil ikke ha det heller. Godt å høre om din erfaring Jeg tenkte å ringe helsesøster i morgen for å høre litt. Da blir det nok antakelig ikke noe melk på lillegutt her før han er året å kan prøve vanlig melk. Innen den tid får jeg da håpe han i det minste drikker av en vanlig kopp eller glass! Men da får han i seg det han trenger av "melkeprodukter" når han får 2 grøtmåltider om dagen da?? Det er det jeg er mest redd for egentlig, for jeg følger jo med på bleiene om de er bløte, og jeg tenker som så at han drikker sikkert av koppen hvis han blir tørst nok.
Gulljentene Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 Slik jeg forsto det på min helsesøster så er det mye væske i all maten de får i seg også, så bare man tilbyr drikke ofte så drikker de til slutt, bare de blir tørste nok Forresten så kan man sakte introdusere vanlig melk og yoghurt fra ca 10-11 mnd Yoghurt blandet med fruktmos var populært her! Tror det er nok med den melka som er i grøten. Du får amme han når han sover da vettu
:) ! Skrevet 6. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2011 Jeg har prøvd å amme når han sover, men det funker ikke.. Han bare våkner.. Og da vil han ikke ha! Håpløst altså
This is me Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 Her gir vi henne saft laget av nestle jus på glass blandet med vann, og hun elsker det! I starten var hun skeptisk, og vi ga med skje fra hun var 5 mnd til nesten 6 mnd, så startet vi med flaske, og hun drikker masse! Men hun vil ikke ha noe annet, mm på flaske, vann eller noe som helst annet, må være denne saften, eller melk rett fra puppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå