meg og jentene Skrevet 6. april 2011 #1 Del Skrevet 6. april 2011 Dette er ikke noe jeg vanligvis ville ha delt på åpent forum, men jeg er ganske bekymra og finner ikke noe om dette på google. Eneste jeg finner på nett er incest o.l. men jeg lurer egentlig på hva annet det kan være.. Har en jente på fire og et halvt, "voksen" for alderen. En gang tidligere har jeg opplevd en blodflekk i trusa hennes, og da jeg fortalte det i barnehagen sa de at jentene der ofte har "doktorleker" osv, og at de skulle følge ekstra med fremover, sånn at de ikke putter noe inn i tissen og sånn. Jeg hadde også en skikkelig prat med henne, om at hun kan ta på seg selv osv, men ikke putte noe inni tissen og at ingen andre får lov å gjøre det heller. Vi tenkte ikke mer over det blodet, tenkte at det kunne også vært avføring hvis hun ikke hadde tørket seg skikkelig (var veldig liten flekk). I dag da jeg hentet i barnehagen, hadde hun skiftet truse og den gamle lå i kleskurven hennes. Hun hadde gjort dette selv og de ansatte visste ikke om det. Den gamle trusa var det blod i. Ikke sånn bitte litt som sist, men helt tydelig blod, sånn kanskje et par cm, og såpass at det såvidt gikk gjennom til baksiden av trusa. Jeg spurte henne i barnehagen hvorfor hun hadde skiftet, og da ble hun stille og ville ikke svare. Spurte igjen da vi hadde kommet hjem, om hun visste hvorfor det var blod og hvorfor hun hadde skiftet. Hun ble litt flau, faktisk litt unnvikende, og jeg påpekte veldig tydelig at hun ikke har gjort noe galt og at hvis noen har gjort noe med henne kan hun si det til mamma eller pappa og at vi ikke blir sinte osv, bare at vi gjerne vil vite det. Eller om hun har puttet noe inn i tissen selv (hun er veldig nysgjerrig når jeg putter inn tampong osv, tenkte kanskje hun har prøvd noe lignende). Spurte også om hun kan ha falt å slått seg på tissen. Hun sier nei til alle spørsmål, sier hun ikke vet hvorfor det kom blod, men at hun bare oppdaget det på do og derfor ville skifte. Og at hun bare har tatt på seg utenfor tissen. Hvis hun har urinveisinfeksjon e.l. ville hun vel hatt vondt når hun tisser eller andre symptomer? Eneste jeg kan komme på er at hun for noen uker siden klødde fælt i tissen og var litt plaget av kløe, men dette har gått vekk etter vi sluttet med såpe for en periode. Noen som vet hva dette kan være? Tenkte å ringe legen i morgen, men hun kan vel ikke vite hun heller hva dette er... Det er ikke blod i urin eller noe annet jeg kommer på. Skjønner sikkert mange tenker noen kan ha forgrepet seg på henne, men jeg har lest litt om det og hun har ingen andre tegn til det. Dessuten skjønner jeg ikke hvem det skulle vært, hun er nesten aldri hos noen uten at vi er der, og jeg må si jeg har full tillitt til barnehagen. Kan en lege finne ut av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg og jentene Skrevet 6. april 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 6. april 2011 Glemte å skrive at hun stadig går og klør seg i tissen, men ikke sånn nå at det plager henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. april 2011 #3 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg kan ikke så mye om dette, men jeg tenker at hun kanskje har en rift eller en sår som kan komme av at hun klør og som blør når hun klør på det. Eller at hun har blitt sår pga. bruk av såpe og at det blør litt i sårene når hun klør. Ta henne med til legen. Jeg ville gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hufsla Skrevet 6. april 2011 #4 Del Skrevet 6. april 2011 min jente hadde også blod i trusa i dag, men hun svir når hun tisser også. men jeg vet jo ikke om hun svir pga uvi, eller pga sår. Tenkte uansett å ta urinprøve og få legetime i morgen, så får hun se.... Jeg kunne ikke se noen rift på mi jente. Men bare for å nevne det, sist jeg hadde uvi så kjente jeg det ikke, gikk til legen fordi jeg hadde vondt i ryggen :-S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 6. april 2011 #5 Del Skrevet 6. april 2011 Min prinsesse på 4 klødde også en periode. Hun var ikke så flink tørke seg så derfor ble det gnissninger som igjen gjorde att hun klødde. Jeg smurte henne og lærte henne litt bedre hvordan hun skulle tørke seg bedre. Jeg skiftet også denne perioden truse 2-3 ganger pr dag slik att den var tørr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 6. april 2011 #6 Del Skrevet 6. april 2011 Det kan være uvi,jeg hadde ikke vanlig plager "som alle andre" har. Hadde bare litt ubehag ved tissing,ikke noe annet.. Men reagerer på att du setter inn en tampong mens hun er med deg,da er det heller ikke rart hun prøver å kanskje dytte inn noe der heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg og jentene Skrevet 7. april 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 7. april 2011 Takk for svarene, hun har ingen tegn til uvi, men tar henne til lege i dag, så får vi se hva de sier der. Til du som reagerer på tampongbruk foran barn, du må ikke tro jeg har hatt demonstrasjon eller direkte beskuelse i det tampongen tas i bruk, men hun har jo sett bind og tamponger på badet og jeg har forklart hva det er. Og jeg kan se langt etter privatliv, siden jeg har en ettåring også kan jeg ikke har låste dører. Gjør det jeg må så diskré jeg kan, uten at jeg har hemmeligholdt noen ting. Jeg har forklart det sånn jeg synes passer seg for en fireåring, og også spesifisert at det er bare for voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellen-propellen Skrevet 7. april 2011 #8 Del Skrevet 7. april 2011 Når jeg var liten så hadde jeg ofte blod i trusen. Jeg var veldig hard i magen og revnet ofte når jeg bæsjet.Til tider blødde jeg ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doodlita Skrevet 7. april 2011 #9 Del Skrevet 7. april 2011 Har du snakket med legen i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg og jentene Skrevet 8. april 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 8. april 2011 Hei, ja, har vært hos legen. Det hele var litt mislykka, fastegen var ikke der, så fikk en vikar vi ikke kjenner. Han hadde ikke noe god kjemi med datteren min, dvs hun ble sjenert og han spurte henne altfor mange spørsmål og hun ble mer og mer sjenert og hadde til syvende og sist en dårlig opplevelse. Også ville han se på henne nedentil, og det var greit, men så syns hun plutselig det var kjempeubehagelig da han ville undersøke henne og tok på henne (han var bare så vidt nær henne, men hadde på hansker og sånn lys som gynekologene bruker m.m.) Så det hele ble litt skremmende for henne, naturlig nok. Legen mente det er usannsynlig det er noe alvorlig sykdom eller noe sånt, siden hun er så frisk ellers. Han mente hun mest sannsynlig må ha påført seg det selv, det var ingen andre symptomer på noe. Han mente det ikke var uvi. Skal levere urinprøve for sikkerhets skyld. Og hvis det skjer igjen, evt blodprøver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solei Skrevet 8. april 2011 #11 Del Skrevet 8. april 2011 Kunne det være noe hormonelt? Har jo hørt om små jenter som menstruerer for tidlig. Pga hormoner. Det blir i såtilfelle behandlet. Ville bedt fastlegen om noen blodprøver, for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå